Scheef achterwiel

Ronald-75

New Member
De oude achterband van mijn Sym Allo was scheef afgesleten en nu de nieuwe band er op zit zie ik waarom.
het achterwiel staat scheef onder de scooter, maar staat recht ten opzichte van het motorblok. Zie foto.
Iemand een idee wat hier aan de hand is ?
 

Attachments

  • 732A758C-B40F-4017-B261-E92E314C39FB.jpeg
    732A758C-B40F-4017-B261-E92E314C39FB.jpeg
    204.2 KB · Views: 23
Advertisement - register to remove this

waarschijnlijk zijn je subframerubbers versleten waardoor je blok er scheef onderhangt en dus ook je achterwiel scheef staat
 
geen probleem!
het is misschien goedkoper om een gebruikt subframe te kopen voor uw scooter op marktplaats of bij de brommer sloperij. dit kan je veel geld schelen.
 
Het kan ook zo zijn dat het blok er scheef eronder is gezet (wat bij mij ook het geval was)

Heb je dit herstelt of verandert? Zo ja, hoe? Mijn Agility slijt ook scheef af, en ik kom niet verder dan slijtvaste banden monteren met weinig profiellijnen.:oops:
Groet,
 
Bij mij zit er momenteel een `sloop` blok onder mijn peugeot kisbee.. Ik moest wel wat dit was het enigste blok dat nog redelijk liep..
Die eerst die eronder zat moest eraf om afgesteld te worden.. Maar deze week ben ik toch vrij en dan ga ik direct even het blok omgooien. En een nieuwe band voor achter laten monteren.. Ik moet met die band niet te lang door blijven rijden anders word het een plofband. Is wel vrij diep in gelopen.
 
Langs verschillende scooterdealers gaan en eentje vinden die je subframe voor 150eu fixt (alleen de bus en naaldlagers fixen) ipv "Dan moet ik het hele subframe vervangen voor 300-400 euro".
 
Back
Top