Schavend geluid voorkant scooter

scooterlooter

New Member
Hallo mensen,

Toen ik mijn scooter vandaag had gestart was er niks aan de hand, in stilstand bleef hij geen vreemde geluiden maken. Totdat ik met de scooter gingen rijden en ik vanaf 20km/h een schavend inconsistente geluid begon te horen vanuit de voorkant van de scooter. Het maakt een pokke herrie en fluctueert continue. Toen ik stopte en mijn scooter op de bok deed en hard gas gaf hoorde ik weer geen vreemd geluid. Ik ben wanhopig en weet op dit moment niet vanwaar dit geluid is gekomen, gisteravond heb ik nog prima met de scooter gereden. Wat kan de reden zijn?

Advertisement - register to remove this

Bok m eens op, til je voorwiel op d.m.v. een hand en geeft het voorwiel met je andere hand een zwieper.
kan je remklauw/remblokken zijn of iets met je voorwiel...
wat voor scooter is het?

Bok m eens op, til je voorwiel op d.m.v. een hand en geeft het voorwiel met je andere hand een zwieper.
wat voor scooter is het?
Het is een santini capri dus een chineze scooter net als de andere la souris scooters en agm scooters. Ik had dat gedaan en ik hoor dan een piepend en een klein beetje een schrapend geluid. Het is wel vreemd dat de scooter dit geluid niet meteen begint te maken maar pas nadat ik boven de 20km/h zit. Wat kan het zijn denk je? Hoe zouden de remmen of remblokken zo een geluid kunnen veroorzaken als ze niet ingedrukt zijn?

wat voor scooter is het?
Ik heb net beter gekeken en zag ook dat mijn linker voorvork vol besmeurd zit met olie? Kan dit de reden zijn, dat het misschien olie lekt.

zag ook dat mijn linker voorvork vol besmeurd zit met olie
Lekkende veerpoot is nooit een goed teken.
Heb je nog garantie op de scooter?
Dan niet zelf aan klooien.

Zoiezo heb je nieuwe veering nodig (deze reviseren kan je ook proberen, maar gezien de prijs van het spul...)
Die olie hoort normaal gesproken IN de veer, niet erbuiten, dus die dempt niet meer voldoende.
En hoewel deze veerpootjes al vrij zacht staan afgesteld, kan bij indrukken van de veering de boel lichtjes scheeftrekken a.g.v. dat de lekkende veer verder inveert dan de andere...

Lekkende veerpoot is nooit een goed teken.
Heb je nog garantie op de scooter?
Dan niet zelf aan klooien.

Zoiezo heb je nieuwe veering nodig (deze reviseren kan je ook proberen, maar gezien de prijs van het spul...)
Die olie hoort normaal gesproken IN de veer, niet erbuiten, dus die dempt niet meer voldoende.
En hoewel deze veerpootjes al vrij zacht staan afgesteld, kan bij indrukken van de veering de boel lichtjes scheeftrekken a.g.v. dat de lekkende veer verder inveert dan de andere...
Nee joh helaas stamt de scooter uit 2015 . Ik zal naar een scooterwinkel gaan om hem te repareren, bedankt voor je hulp.

Back