Schakelbrommer start niet

Hallo allemaal,
Ik heb een aprillia rs50 uit 2005 gekocht. Deze liep maar had een 80cc met een 28mm carburateur. Hierom reed hij ook 120 a 130. Ik wil hem terug naar rond de 50 a 60 laten rijden. Ik heb een nieuwe cilinder van 50 cc en een carburateur van 17,5 en 21 mm. Dit is mijn eerste projectje en heb er dus nog niet gigantisch veel verstand van. Maar sinds ik deze 50cc en 17,5/21 mm carburateur erop heb gezet start hij niet meer. Wel startte hij een paar keer op remreiniger maar als deze was opgebrand stopte hij er weer mee. Kan iemand mij misschien vertellen wat het probleem zou kunnen zijn? Ook lijkt hij om een of andere rare reden zonder de tank erop beter te starten. Wel maar heel eventjes maar hij start wel.
Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Dat hij start op remreiniger en daarna stopt heeft meestal je maken met dat je geen benzine krijgt. Heb je de carburateur wel goed aangesloten?
 
Dat hij start op remreiniger en daarna stopt heeft meestal je maken met dat je geen benzine krijgt. Heb je de carburateur wel goed aangesloten?
De carburateur zit goed aangesloten, als ik gas geef werkt hij ook gewoon. Gisteren liep hij wat langer door op de remreiniger hij liep op 6000 toeren en op het moment dat ik gas gaf zakte hij juist weg
Post automatically merged:

Overigens zit er in de tank trouwens mengsmering waarop hij 130 liep. Kan het zijn dat de verhouding van de mengsmering niet meer goed is omdat ik hem heb "teruggevoerd"?
 
Toch maar even de carburateur nakijken en goed schoon maken en controleren of de vlotterkamer wordt gevuld met benzine en of je membraan goed sluit.
Want de symptomen die je beschrijft is, zoals @Choempie ook al opmerkte, een brandstof probleem.
Het brandstofmengsel komt gewoonweg niet tot in je cilinder, door welke reden dan ook.
 
Last edited:
Toch maar even de carburateur nakijken en goed schoon maken en controleren of de vlotterkamer wordt gevuld met benzine en of je membraan goed sluit.
Want de symptomen die je beschrijft is, zoals @Choempie ook al opmerkte, een brandstof probleem.
Het brandstofmengsel komt gewoonweg niet tot in je cilinder, door welke reden dan ook.
Heb de carburateur naargekeken. Niks aan op te merken eigenlijk. Ik wou sowieso een nieuwe want deze is geleent dus heb er gewoon een besteld. Hij komt morgen avond binnen dan laat ik weten of het heeft gewerkt of niet.
 
Hallo, ik heb gisteren de nieuwe carburateur er op gezet en hij loopt nu wel. Hij houd alleen nog erg in. Ik kreeg hem eerst met sproeier 93 niet aan de praat en heb toen 102 gepakt als test. Dit was véél te rijk en hij verzoop zichzelf. Ik ben steeds kleiner gaan pakken en uiteindelijk kwam ik erachter dat hij op de standaard 93 zelfs al verzoop. Ik heb op internet op een paar plekken gelezen dat ik rond de 76 moest gaan zitten en ben dus nog kleiner gegaan naar 80. Nu ik de 80 heb krijg ik hem weer niet gestart, ben ik nu toch te klein aan het gaan met mn sproeier of moet ik gewoon proberen te blijven starten? Ook staat mn lucht heel erg ver open naar mijn idee (bijna helemaal open) kan dit iets mee te maken hebben?
 
Back
Top