schakelbrommer start extreem moeilijk

DeshiMo

New Member
goedendag,
ik ben jarno en ik werk momenteel aan een yamaha tzr project het is een 50cc met een turbokit uitlaat en een sproeier 124
Even voor de informatie ik heb het blok laten reviseren en alles wat vervangen moest worden is vervangen zoals zuiger veren, lagers, keringen en pakkingen.
Wat is nou het probleem ik heb het blok in de brommer gedaan alles aangesloten en alle elektronica werkt zoals startmotor en bougiekabel/dop, ik heb toen verse benzine in de tank gedaan olie erbij gedaan want ik moet zelf mengen carb schoongemaakt, nieuw membraan en toen probeerde ik de brommer te starten en dat lukte wel maar het ging heel moeilijk en soms start hij helemaal niet hij gaat heel stroef en slaat niet aan. Ik denk zelf dat de sproeier (124) veel tegroot is want als de brommer start is de bougie daarna pikzwart maar dit weet ik niet zeker. kunnen jullie mij hier mee helpen en miss een oplossing vinden voor dit probleem.
Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Ja 124 is inderdaad veel te groot. Wat voor carburateur heb je erop zitten en hoe kom je aan die 124?

Met dit plaatje kan je al beetje bepalen hoe je bougie eruit hoort te zien en wat de oorzaak kan zijn als die een andere kleur heeft.
 
Ja 124 is inderdaad veel te groot. Wat voor carburateur heb je erop zitten en hoe kom je aan die 124?

Met dit plaatje kan je al beetje bepalen hoe je bougie eruit hoort te zien en wat de oorzaak kan zijn als die een andere kleur heeft.
He bas ik heb Deze brommer als project gekocht en deze sproeier zat er al in het is btw een 16mm carb dus het is ook veel tegroot ik heb een kit besteld met sproeiers doe goed moeten zijn en een nieuwe bougie en nu ff kijken of die gaat werken
 
Okey ik heb dus die nieuwe bougie erin gedaan sproeier 110 en hij start nu gwn helemaal niet meer hij slaat gwn niet aan ik ben echt einde raad kan iemand helpen
 
Back
Top