schakelbrommer maakt serieus veel toeren

Dimmel

New Member
Ik rij sinds kort met een Razzo STR50 schakelbrommer.
Heel tevreden over op zich maar toch enkele kwaaltjes...
Brommer staat volledig origineel, niet opgevoerd, niets aan vervangen.

Als ik de brommer start, gaat hij van zichzelf ontzettend veel toeren maken, als ik dan van de brommer stap, neem 1 kant van het stuur in beide handen en ik rammel er goed mee, dan hoor je de toeren effectief meteen zakken. Als ik ergens plankgas heb gereden ( 56 km/u ) dan blijft hij steeds van zichzelf een tijd verder rijden op volle toeren. Hierbij gebruik ik dan de handmatige chocke even door deze aan te zetten en nadien in 1 wip uit te zetten waardoor de toeren ook terug zakken. Heel lastig voor rijden in het centrum met een brommer die ineens volledig in toeren gaat, ook niet echt comfortabel tijdens het schakelen.
Eenmaal goed warm gedraaid, blijft hij wel stationair mooi draaien op 1500 a 1600 toeren.
Maar als ermee gereden word, krijgt hij steeds deze kwaaltjes. Iemand enig idee wat dit kan zijn ?
 
Advertisement - register to remove this

Zou ook nog kunnen zijn dat de gas-kabel geknikt of gerafeld is zodat de gasschuif van de carburateur niet geheel dicht gaat op het moment dat je de gas los laat.
 
Zou ook nog kunnen zijn dat de gas-kabel geknikt of gerafeld is zodat de gasschuif van de carburateur niet geheel dicht gaat op het moment dat je de gas los laat.

Ik dacht ook zoiets.. want het is een raar geval. Valse lucht klinkt raar aangezien hij zakt van toeren als je ermee schud. Vanavond de carburateur eens er af halen en volledig uitkuisen en nakijken. Misschien verteld de gaskabel ofzo ons meer...
 
Back
Top