Schakelbrommer kopen 1000,-

Mitch.

Member
Beste ,
Ik wil dus mijn Yamaha Neo's 4takt verkopen / ruilen tegen een oke schakelbrommer, ik wil voor mijn a1 gaan alleen vanwegen COVID-19 en de wachttijden bij het cbr heb ik gekozen voor het willen leren schakelen op een brommer zodat ik strakjes niet zoveel lessen meer nodig heb, dus sneller op examen als het weer kan.

Ik rijd nu 1.5 jaar scooter (geel kenteken ofc ;P) en wil nu iets nieuws proberen, ik kan een beetje sleutelen maar zoek geen schakelbrommer die een revisie nodig heeft haha.

Kan iemand mij helpen met een schakelbrommer die rond de 1000,- (liefst eronder) kost? ik snap dat het geen perfecte gaat zijn en dat hoeft echt niet, ook mag hij best oud zijn als hij maar oke loopt en ik de zomer door kom (met uiteraard het benodigde vervangen op zijn tijd.)


Alvast super bedankt,
 
Advertisement - register to remove this

Heb sinds een paar weken een agm caferacer. Kostte me 700eu, maar is niet de mooiste meer en heeft een heel klein beetje werk nodig. Rijdt nog wel goed genoeg voor dagelijks gebruik.
Zodra ik wat meer tijd heb ben ik van plan een groter blokje eronder te plaatsen. Zou ook voor een 70cc cilinder kunnen gaan (kost maar 50euro), maar heb toch liever een wat langere zuiger slag en stevigere krukas etc. Zodat ik de betrouwbaarheid en comfort heb van een 4t en ook een beetje snelheid. Een compleet blok kost trouwens 220 euro, iets meer als je een elek start wilt. Rest van de onderdelen kost trouwens ook geen drol dus kan je ook nog lekker goedkoop sleutelen
 
Heb sinds een paar weken een agm caferacer. Kostte me 700eu, maar is niet de mooiste meer en heeft een heel klein beetje werk nodig. Rijdt nog wel goed genoeg voor dagelijks gebruik.
Zodra ik wat meer tijd heb ben ik van plan een groter blokje eronder te plaatsen. Zou ook voor een 70cc cilinder kunnen gaan (kost maar 50euro), maar heb toch liever een wat langere zuiger slag en stevigere krukas etc. Zodat ik de betrouwbaarheid en comfort heb van een 4t en ook een beetje snelheid. Een compleet blok kost trouwens 220 euro, iets meer als je een elek start wilt. Rest van de onderdelen kost trouwens ook geen drol dus kan je ook nog lekker goedkoop sleutelen
Ja houd niet echt van AGM of caferacer's.. AGM is niet echt zon goed merk heb ik gehoord..
 
Dan heb je het van de verkeerde mensen gehoord. Heb hem natuurlijk nog niet lang gehad, maar alles voelt wel vrij stevig. Ik zou hem alleen niet veel buiten laten staan. Anders gaat het een en ander waarschijnlijk wel roesten.

En heb eerlijk gezegd meer van mensen gehoord dat ze gezeik hebben met hun derbi dan met een chinese 4t schakel
 
Hoeveel lessen denk je nodig te hebben om te leren schakelen?

Als je 1000 Euro moet uitgeven om te leren schakelen zou ik die motorrijlessen achterwege laten en scooter blijven rijden anders gaat het heeel veeel geld kosten!
 
Hoeveel lessen denk je nodig te hebben om te leren schakelen?

Als je 1000 Euro moet uitgeven om te leren schakelen zou ik die motorrijlessen achterwege laten en scooter blijven rijden anders gaat het heeel veeel geld kosten!
En ik vindt het natuurlijk ook gewoon leuker dan scooter rijden, aangezien het nog even duurt...
Post automatically merged:

Dan heb je het van de verkeerde mensen gehoord. Heb hem natuurlijk nog niet lang gehad, maar alles voelt wel vrij stevig. Ik zou hem alleen niet veel buiten laten staan. Anders gaat het een en ander waarschijnlijk wel roesten.

En heb eerlijk gezegd meer van mensen gehoord dat ze gezeik hebben met hun derbi dan met een chinese 4t schakel
Oke, echt heel erg bedankt voor je reactie en tijd, top advies :thumbs_up:
 
Ik was trouwens ook van plan voor mijn a1 te gaan. Maar aangezien ik 95% van de tijd binnen de stad rijd en die ene keer dat ik dan een lange afstand zou moeten rijden (die ik nu met het ov doe) is extreem onpraktisch met een 125cc heb ik besloten het toch niet te doen. Aangezien het dan alleen maar onnodig tijd, moeite en geld zou kosten

Weet jouw situatie natuurlijk niet. Maar dit is misschien ook wel iets om over na te denken
 
Ik was trouwens ook van plan voor mijn a1 te gaan. Maar aangezien ik 95% van de tijd binnen de stad rijd en die ene keer dat ik dan een lange afstand zou moeten rijden (die ik nu met het ov doe) is extreem onpraktisch met een 125cc heb ik besloten het toch niet te doen. Aangezien het dan alleen maar onnodig tijd, moeite en geld zou kosten

Weet jouw situatie natuurlijk niet. Maar dit is misschien ook wel iets om over na te denken
Tis ook meer een hobby dingetje hoor, ben echt van plan om met een vriend van me best veel te toeren, zie eht meer als hobby dan echt (prio 1) vervoersmiddel, dus ja wil wel echt a1
 
En ik vindt het natuurlijk ook gewoon leuker dan scooter rijden
Na ja, als je nu een leuke motor hebt is schakelen misschien wel leuk maar met een standaard 50cc-tje is er niks aan.
Jippie!!! met 6 versnellingen en 3 pk-tjes op naar de 50 kmpu, fun fun fun ....

Je schakelt je te pleuris en komt nog niet vooruit.

Spendeer die 1000 Euro liever aan je nieuwe motor en heb even geduld, je hoeft je dan ook niet te ergeren aan rotzooi die een ander vernachelt heeft en daarna wil verkopen omdat ze de ellende beu zijn.
 
Na ja, als je nu een leuke motor hebt is schakelen misschien wel leuk maar met een standaard 50cc-tje is er niks aan.
Jippie!!! met 6 versnellingen en 3 pk-tjes op naar de 50 kmpu, fun fun fun ....

Je schakelt je te pleuris en komt nog niet vooruit.

Spendeer die 1000 Euro liever aan je nieuwe motor en heb even geduld, je hoeft je dan ook niet te ergeren aan rotzooi die een ander vernachelt heeft en daarna wil verkopen omdat ze de ellende beu zijn.
ja maar zelfde verhaal met a1 motor's :tearsofjoy:
 
Na ja, als je nu een leuke motor hebt is schakelen misschien wel leuk maar met een standaard 50cc-tje is er niks aan.
Jippie!!! met 6 versnellingen en 3 pk-tjes op naar de 50 kmpu, fun fun fun ....

Je schakelt je te pleuris en komt nog niet vooruit.

Spendeer die 1000 Euro liever aan je nieuwe motor en heb even geduld, je hoeft je dan ook niet te ergeren aan rotzooi die een ander vernachelt heeft en daarna wil verkopen omdat ze de ellende beu zijn.
Opzig nog best geinig hoor. Maar wil toch echt wel binnenkort er een iets groter blokje op, want snel is het inderdaad niet. Je leert iedergeval wel schakelen als je voor elke 10kmph verschil een versnelling omhoog of omlaag moet

Het is ook best hilarisch om met een gigantische hoeveelheid toeren en lawaai nauwelijks vooruit te komen, denk dat ik nog best vaak uitgelachen wordt. Iedergeval wel om mn geschakel :smile:
 
Opzig nog best geinig hoor. Maar wil toch echt wel binnenkort er een iets groter blokje op, want snel is het inderdaad niet. Je leert iedergeval wel schakelen als je voor elke 10kmph verschil een versnelling omhoog of omlaag moet

Het is ook best hilarisch om met een gigantische hoeveelheid toeren en lawaai nauwelijks vooruit te komen, denk dat ik nog best vaak uitgelachen wordt. Iedergeval wel om mn geschakel :smile:
zolang je het zelf toch leuk vindt, boeie wat andere vinden.
 
Ja ziet er redelijk uit. Vooral op de laatste foto kan je goed zien dat er toch wel wat oppervlakkige oxidatie is, dus ik zou niet te veel bieden.

Van orion heb ik eigenlijk nooit zo veel gehoord qua ervaringen, dus kan er voor de rest niks over zeggen.
Ook weet ik niet hoe makkelijk er onderdelen als bijv een grotere cilinder voor deze blokken (makkelijk en goedkoop) te vinden zijn
 
Ja ziet er redelijk uit. Vooral op de laatste foto kan je goed zien dat er toch wel wat oppervlakkige oxidatie is, dus ik zou niet te veel bieden.

Van orion heb ik eigenlijk nooit zo veel gehoord qua ervaringen, dus kan er voor de rest niks over zeggen.
Ook weet ik niet hoe makkelijk er onderdelen als bijv een grotere cilinder voor deze blokken (makkelijk en goedkoop) te vinden zijn
Ben geen fan van orion, ik zou eerder neigen richting een derbi of yamaha dt maar ik ben bang dat het budget dat niet toe laat....
 
Back
Top