Schakelbrommer koopinstructies

Buri_Ozbaran

New Member
Ik ben van plan om een schakelbrommer aan te schaffen wat zijn hoge prioriteitspunten om naar te kijken en wat is handig om te weten wanneer ik er een koop. (Hoeveel km is echt teveel) van alles eigenlijks
 
Advertisement - register to remove this

4slaf4life

Well-Known Member
Dit gaat alleen een beetje lastig als je bij iemand thuis staat en daar moet beslissen of je de aankoop wel of niet doet.

Als je zelf nog nooit handgeschakelt hebt gereden is het slim iemand mee te nemen die er wel ervaring mee heeft. Anders kan je moeilijk merken of er iets klopt of niet.

Ziet de brommer er netjes uit (niet al te veel valschade, roest, kappen die met tywraps vastzitten enz.) En rijdt hij goed dan kan je er vanuit gaan dat het een prima brommer is. Zelf check ik ook graag de olie. Niet per se het peil, maar de kleur. Als de eigenaar namelijk te lui is de olie optijd te verversen is de rest van het onderhoud ook niet goed gedaan.

Bij een 2e hands particuliere aankoop blijft er natuurlijk een risico. Wil je dit niet is er geen andere optie dan een nieuwe kopen.
 

Buri_Ozbaran

New Member
Dit gaat alleen een beetje lastig als je bij iemand thuis staat en daar moet beslissen of je de aankoop wel of niet doet.

Als je zelf nog nooit handgeschakelt hebt gereden is het slim iemand mee te nemen die er wel ervaring mee heeft. Anders kan je moeilijk merken of er iets klopt of niet.

Ziet de brommer er netjes uit (niet al te veel valschade, roest, kappen die met tywraps vastzitten enz.) En rijdt hij goed dan kan je er vanuit gaan dat het een prima brommer is. Zelf check ik ook graag de olie. Niet per se het peil, maar de kleur. Als de eigenaar namelijk te lui is de olie optijd te verversen is de rest van het onderhoud ook niet goed gedaan.

Bij een 2e hands particuliere aankoop blijft er natuurlijk een risico. Wil je dit niet is er geen andere optie dan een nieuwe kopen.
Je bent echt een held, thanks man
 
Advertisement - register to remove this
Top