This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

schakel ---> Gilera Gsm

Lennox

Well-Known Member
Ik zou toch wel eens de meningen willen weten van de forumluitjes over mn volgende dilemma:

aangezien ik 18 ben geworden heb ik besloten om ws mn straatscootie (SR 2000) weg te gaan doen. Zo gezegd zo gedaan, beejte op school rondbazuind dat ie te koop is, en advertentie op internet gezet.

Maar:
Op internet heb ik tot nu toe 1 bod ontvangen (1100 € :'( ) beetje weinig naar mn mening.

iig zat ik een beetje met dewd te lullen op school/msn, en die heeft een Gilera Gsm staan, 6000 km gelopen, en hij deed een beetje vaag (wil wel lopen, maar bij gas geven maakt ie zeer weinig toeren, zakt als het ware in) tevens een paar kleine krassen op achterkant. En die had wel interesse om die Gsm in te ruilen voor mn SR met bijbetaling (hij wilde 250 € bijlappen).

Omdat ik altijd al heb willen leren schakelen (in mn achterhoofd houdende dat ik ooit nog motorrijbewijs wil halen) leek t me wel een leuke optie.

alleen weet ik qua tuning ed, zeer weinig van zo n ding, is ie bijv leuk op te voeren (toch wel een vereiste ) en wat is ongeveer de waarde van zo'n ding in die conditie's.

Laat jullie licht er eens over schijnen :! alvast bedankt.
 

Wat blaat jij nou..

AM6 gaar? Denk het niet, gewoon een goed blok. En het grootste nadeel van die GSM is dat die carb vaak bevriest. Zit geen verwarmingsaansluitingen op.
 


als er andere vertanding op zou zitten kan je met deze configuratie makkelijk 125 digi rijden , (gaat zeker over dat ding van robertjan? ofzie menno volgens mij ging hij wel harder als 105)
 
Originally posted by Jeroen
Wat blaat jij nou..

AM6 gaar? Denk het niet, gewoon een goed blok. En het grootste nadeel van die GSM is dat die carb vaak bevriest. Zit geen verwarmingsaansluitingen op.

AM6 koppeling is niet bepaald geweldig anders.
Kickstarter die niet eens werkt als je de koppeling inknijpt.
Electronica die niet zo'n geweldige reputatie heeft.
En d'r waren nog wel wat dingen die niet echt geweldig slim bedacht waren.

Maar hard lopen doet het.
 
Wat er mis is aan AM6?
Koppeling is origineel slap, drukstift door blok, niet af te stellen balans as, vrijloop op koppeling, snel slijtend primaire as lager, daardoor beukende koppeling en gare versnellingsbak, versnellingsbak per definitie gaar eigenlijk, geen hulpje voor schakelwals, daardoor vaak half in versnelling..

Maarja, ik mag het oh zo heilige AM6 blok natuurlijk niet beledigen...

ff edit.

Wat ik wel goed aan AM6 blok vind is het kickstartsysteem, simpel en doeltreffend, alleen werkt het bij mij niet als ie op testbank staat, maar wel als ie op de grond staat, raar...

Maja, dat zal wel een ander probleem zijn.
 
Last edited:
hier een echte gsm xpert en eigenaar

ik heb dus ook gsm, ong. zelfde leeftijd.
dat kwaaltje dat hij heeft is carb bevriezing, gebeurd zelfs met spruitstukverwarming? :S
als ie maar een halfjaar oud is heb je het nieuwste morini fm50 blok, kwaliteit is ZEER omhoog gegaan i.v.m. het oude morini schakelblok.
maar als ie uit 2000 komt echt NIET doen want dat blok heeft zoooo'n problemen :|, is een oud type, veel productiefouten enzo.

ik heb er verder nooit problemen mee, zit std een gilardoni 50snel onder, rijdt best relaxed, heb er nu een 21mm onder zitten met een zelfgemaakt spruitstuk omdat die er niet zijn voor gsm, zodat je dat bevriezingskwaaltje niet hebt.
het enige wat schaars is zijn onderdelen, ze zijn er wel, genoeg zelfs. tis alleen ff zoeken.
als je nog iets wilt weten pm je me maar of voeg je me maar toe @ msn, legiopunk@hotmail.com.
ik weet vrijwel alles over gsm, omdat ze best schaars zijn in nederland en omdat bijna niemand er info over had heb ik overal geinformeerd en alle informatie opgezocht die er is.
dus, komma komma komma
 
dat gezeik over am6 moet eens afgelopen zijn mijn rs1 ligt nou in de prak maar nog geen enkel prbleem gehad!!!!! athena 74cc ernder elektra gaar???gewoon electrisch starten!!!!nog geen enkel probleem mee gehad maat van me met rs @ poliniw-poorter geen problemen!!!!jullie kunnnen het gewoon ni!!!!!!!!!!!
 

RS50 AM6 blok is dus echt niet gaar in mijn ogen.

Ik heb er 10000 km mee rond gereden, waarvan 6000 met MHR-r + Gianelli + 21mm.

Alleen is het een must om de koppeling aan te passen maar daar is ook alles mee gezegd.

De brommer is NOOIT stuk gegaan en ik ken veel mensen met een am6 en die hebben ook nooit problemen gehad. Wel is de bak een beetje vaag af en toe, maar met de gemodificeerde koppeling was dit verholpen bij mij.

Jeroen
 
Idd, 20.000 km op de teller, en ik heb tot dusver geen tot amper problemen gehad...

Maar als jij zo graag wilt schakelen, moet je het natuurlijk doen, ook al vind ik 250 euro bijbetalen wel wat weinig, ik dacht meer aan 500...
 
ik heb geen problemen met me gsm , alleen ander uitlaatje en gaat gemiddeld 95 digi.... alleen uitlaatje veranderd
verder is er eigenlijk nog geen 1 scoot / brommer geweest die me poep reed....

op een puch na die kwam met 100 voorbij !!!!

wat zit ik offtopic ...

lijkt wel msn gesprek !

i quit


edit > klein geintje

 
Last edited: