This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

schakel ---> Gilera Gsm

Lennox

Well-Known Member
Ik zou toch wel eens de meningen willen weten van de forumluitjes over mn volgende dilemma:

aangezien ik 18 ben geworden heb ik besloten om ws mn straatscootie (SR 2000) weg te gaan doen. Zo gezegd zo gedaan, beejte op school rondbazuind dat ie te koop is, en advertentie op internet gezet.

Maar:
Op internet heb ik tot nu toe 1 bod ontvangen (1100 € :'( ) beetje weinig naar mn mening.

iig zat ik een beetje met dewd te lullen op school/msn, en die heeft een Gilera Gsm staan, 6000 km gelopen, en hij deed een beetje vaag (wil wel lopen, maar bij gas geven maakt ie zeer weinig toeren, zakt als het ware in) tevens een paar kleine krassen op achterkant. En die had wel interesse om die Gsm in te ruilen voor mn SR met bijbetaling (hij wilde 250 € bijlappen).

Omdat ik altijd al heb willen leren schakelen (in mn achterhoofd houdende dat ik ooit nog motorrijbewijs wil halen) leek t me wel een leuke optie.

alleen weet ik qua tuning ed, zeer weinig van zo n ding, is ie bijv leuk op te voeren (toch wel een vereiste ) en wat is ongeveer de waarde van zo'n ding in die conditie's.

Laat jullie licht er eens over schijnen :! alvast bedankt.
 
Originally posted by Jasper
ik zou het niet doen je zegt zelf dat je 18 bent, koop dan een leuk motortje om mee rond te scheuren....... 8)

Mja kijk, k ben net met autosjeesbewijs begonnen, en ga voorlopig nog niet aan motorrijbewijs beginnen (pas na mn 21e sowieso) Daarnaast is het natuurlijk wel handig om zolang nog vervoer te hebben. En aangezien er voor mn sr zo weinig wordt geboden. (Op die van mn tweelingbroertje, met een kut Ixil twinner en zuigcontrol wordt nog 300 € meer geboden 8P ) dacht ik ms zo wel een aardige deal te kunnen maken. (k weet niet wat die schakels 2e hands opbrengen )
 
Ik zou m'n scoot houden in jou geval. Leren schakelen is niet echt nodig hoor, dat leer je zo. Maar ik dacht dat er voor een GSM wel het een an ander te krijgen is anders
 
Idd, zo'n schakel is echt vet.
Aangezien je toch nog een scooter hebt die je intensief gebruikt zou ik het zeker doen.
MHR 80, 21 mm, goedkoop uitlaatje en ander vertanding en je haalt ruim de 105 digi.
(Exacte situatie van een vriend van mij )
 
Originally posted by Sander_phantom
ga voor die gsm iemand die k ken heeft er ook 1 hij gaat zo rond de 100 en een moi geluidje egt strak ding

ja kijk dat maakt me niet zoveel uit, als ik 100 wil rijden kan ik net zo goed op mn sr door blijven sjeezen.

K geloof dat ie een derbi blok heeft, is die grijs/rode, afkomstig uit vorig jaar.

K verzin er nog maar eens goed over
 
Originally posted by Jeroen
morini denk ik, zal vreemd zijn als die dude na een half jaar ofzo zijn (vanaf toen met derbi blok) broem weg zal doen.

nee, nee. Het zit zo (zoals je in mn eerste post kan lezen) Hij rijdt een beetje bedonderd (gewoon carb kwaaltje) maar hij heeft t een beetje gehad zei hij, en dacht erover om een scooter te nemen. En aangezien mijn scoot er nog goed uitziet, en snel genoeg is voor hem, wil hij m er wel tegen ruilen. K denk dat ik er anders ook nog sowieso ff mee langs dealert ga, om te kijken of ie voor de rest nog ok is (op het gebied van schakel weet ik zeer weinig )

btw is 1500 € voor een Gsm van die leeftijd normaal (wel een beetje valschade, rijdt niet echt lekker dus, voor de rest std onbegrensd) hij wil 250 € bijbetalen.
 
GSM is wel grappig, alleen dat morini blok heeft zelfde probleem als AM6, als je het beetje hard laat lopen, loopt het kapot..
Dat klinkt logisch, maarja, zo snel dat het niet acceptabel is...

Maar verder rijd een GSM wel lekker, slag van de bak is alleen extreem kort...
 
GSM schakelt opzich vrij irritant vind ik (idd erg korte slag van je pookje), maar dat kan gewenning zijn.
GSM's met derbi blokken zijn geloof ik nooit geleverd in Nederland, dus dan zit je vast aan morini.

Ze kunnen overigens wel hard, beetje klooien met tandwielverhouding en een metrakit of Gigasnelli en je loopt 110/115 op de teller ofzo .
Teller wijkt ook niet bijzonder veel af trouwens (iets van 10% schat ik).

Ze rijden verder best fijn opzich.

Sleutelen aan die dingen is ook niet echt lastig, je kunt overal vrij goed bij, je bent 5min bezig om de kappen + tank d'r af te halen.
Alleen de achterste knipperlichten trap je dr geheid een keer af .
 

haha dat van die knipperlichten is idd waar, die hangen er maar slapjes bij, ik denk dat ik het over laat gaan, naar alle waarschijnlijkheid is het idd een morini blokje (hij wist t niet, dus ging ie dealer ff bellen ) dan houdt t voor mij wel op, zit ik weer aan morini vast en dat wil ik nou juist niet.
 
Originally posted by Ralf
GSM is wel grappig, alleen dat morini blok heeft zelfde probleem als AM6, als je het beetje hard laat lopen, loopt het kapot..
Dat klinkt logisch, maarja, zo snel dat het niet acceptabel is...

hoezo loopt t kapot leg me dat is uit bij am6 blok heb zat am6 blokken gezien die flink hard gaan en zeker niet kapot lopen hoor
zal waarschijnlijk morini blok hebben inderdaad verder ja gsm is wel leuk maar er zijn mooiere SM`s