Schakel Blok

derbim

Well-Known Member
hallo.

Ik heb een derbi DRD 2takt 50cc en hebt het probleem dat hij sinds dat de garagist er een nieuwe carbu heeft opgezet het probleem dat hij niet meer tot zijn maximum (max= tussen 5000 en 6000 toeren) toeren komt en zo tot de 4000 toeren komt en dan zo echt een hard pruttelend geluid maakt (echt vervelend), volgens mij wordt hij ergens tegen gehouden want zelfs als ik van een brug rijdt berijkt hij zijn maximum snelheid niet en maakt hij zo'n hard pruttelend geluid.

Wat ik wel raar vondt is dat ik op een bepaald moment zonder naft ben gevallen ( en ja weet dat dat niet gezond is) maar ben dan gaan tanken voor 2 liter en als ik dan naar huis reedt ging hij terug vlot vooruit en reed hij terug normaal,, maar ik was dan thuis en ben dan terug gaan tanken en de dag erna was het probleem er terug,, wat kan ik hier aan doen?

Heb sinds kort ook een tikkend geluid in men schakel blok of motor blok,, weet ik niet zeker.
Maar dit is alleen als ik optrek.

Alvast bedankt
Grtjs
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat er bij het monteren van een nieuwe carburateur een te Grote sproeier erin gezet is.

Probeer eventueel even (om te testen) zonder luchtfilter"prop" om te kijken of je dan meer toeren kan draaien.

Edit:
Bedoelde natuurlijk te grote sproeier, duh :p
 
Last edited:
Dus wa moet ik er dan late in zette? grotere sproeiers of kleinere?

Wat ik ook soms heb is dat als ik terug schakel bij het verminderen van snelheid en ik hou men ambrage in dat hij gewoon stil valt en dat ik hem terug moet starten,, wat kan ik hier aandoen?

grtjs
 
Uuhm ja jullie hebben gelijk, ik zeg het fout.

Ik bedoelde iig, hij stottert door teveel benzine.
Dus moet je een kleinere sproeier monteren.

Maar wat je dus ook zou kunnen testen is "prop" uit luchtfilter halen om te kijken of die het dan beter doet. Mengselverhouding zal dan beter zijn. (als deze er bij jou derbi in zit natuurlijk)
 
Back
Top