sbo2011 sprintrunner

haha, wel lachen dat jullie ''ff'' een nieuw zuigertje hebben opgehaald!
maar even over die vl16, kwamen die problemen echt door die vl16, of heeft dat wel wat winst opgeleverd?
 
haha, wel lachen dat jullie ''ff'' een nieuw zuigertje hebben opgehaald!
maar even over die vl16, kwamen die problemen echt door die vl16, of heeft dat wel wat winst opgeleverd?

haha ja je moet wat :p

sinds die vl16 hebben we problemen, maar lijkt mij niet dat dat door vl16 komt. Tijdens de eerste keer banken met de vl16 was onze cilinder in elkaar genaaid. daardoor ging kloosterzande klote.
Daarna het seizoen uitgereden met een cilinder van vas, die cilinder bleef heel alleen de zuigers niet, er zit iets van een vuiltje in t blok, of er zit iets niet goed, want t blok hebben we al paar keer schoongespoten enzo. Geen idee wat t precies is..
 
jaa wij waren er ook nog.
vorige week maar eens begonnen met het demonteren van de cilinder omdat deze nog terug moest naar vasco.
en gister het blok er onder vandaan getrokken, en de kappen veilig op zolder gelegen.

plannen voor volgend jaar :

- 10" stalker velg aanschaffen.
- koelsysteem inkorten
- alu achterstaaf
- ander stuur
- nieuwe cilinder

de cilinder die we in ons eerste seizoen hebben gebruikt ligt nu bij vasco, om na te meten of die nog getuned kan worden.
als dat niet zo is dan zitten we te twijfelen tussen een nieuwe wand in onze cilinder die dit jaar in elkaar genaaid is. of een andere cilinder aanschaffen.

verder gaan we het koelsysteem inkorten om gewicht te besparen. voor de rest is er nog niet veel boeiends gebeurd, behalve dan dat we dit jaar voor de verandering maar eens op tijd zijn begonnen :#
 
maar weer eens een update,

Ik ben tijdje druk geweest met tentamens op school enzo, maar we zijn van t weekend weer begonnen met runner.

We hebben nieuw cilindertje gekocht. En vandaag hebben we de straalkast van Gruys geleend en t carter geparelstraald, ziet er wel netjes uit zo.
van de week even het carter weg brengen om de krukas te laten monteren.

Dan nog een paar onderdelen bestellen zoals een vario en waterpomp, dan kennen we t blokje weer op gaan bouwen.
aangezien t baasje maar blijft groeien zal de runner op dieet gaan :)

nog even wat foto's.

403051_2317500312042_1685521154_1477765_836865850_n.jpg


425576_2317851120812_1685521154_1477943_552004496_n.jpg


volgende update zal wel zijn als de krukas erin zit en/of de onderdelen binnen zijn
 
toch maar weer eens een update

Vorige week was het dan eindelijk zover. De eerste sprint. Waar we de afgelopen 2 jaar uitstekend weer hadden was het dit jaar helaas wat minder. Maar alsnog een top dag gehad.

Na vorig seizoen veel pech gehad te hebben, wilden we dit jaar weer vers aan de start staan. Het blok is uit elkaar geweest en de drijfstang en het big end zijn vervangen. Nieuw cilindertje erop en na vasco tjoening en een bollerbank sessie was het blok klaar voor etten-leur.
Qua uiterlijk is de runner niet zo heel veel veranderd. T frame heeft een ander kleurtje gekregen en de runner is verder verlaagd. Dit is t eindresultaat:

552988_2709059820785_1685521154_1628863_1948526110_n.jpg


zaterdagmiddag was tie af *D dus toen nog maar een beetje geoefend op t industrie terrein. Merkte toen al dat t blokje er wel zin in had, dus met een goed gevoel richting Etten leur.
Toen de baan eenmaal droog was snel in de rij gaan staan en kon als 4e een run maken ofzo. moest even van me gas af maar alsnog een tijd van 7.28. Toen was t gewoon zaak om veel te blijven rijden en hopen dat ik me reactietijden van vorig jaar weer kon bereiken :). Dat lukte helaas niet, maar uiteindelijk hebben er wel meerdere 7.1xx ingezeten. Heb wel me PR met een honderdste omlaag kennen rijden. van een 7.22 naar 7.21. Dit was de 4e dagtijd en was door naar de finales. Daar zette ik geloof ik een tijd neer van 7.26 met een reactie van ene half uur. was de 5e plek. Op 0.01 seconde de halve finale gemist. Dit geeft hoop want als je dat haalt zit je dicht tegen podium plek aan.

Voor de volgende sprint nog een paar dingetjes testen, pk'tje erbij zou mooi zijn.

was een mooie dag. dit keer geen kapotte scooter, alleen de party tent heeft het helaas begeven.
Hier nog wat filmpjes:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=M_omgv_nyX8"]http://www.youtube.com/watch?v=M_omgv_nyX8[/ame]

http://youtu.be/NdbMQpOcMBo


als iemand nog foto's of filmpjes van me heeft zouden die hier best wel geplaatst mogen worden :)

bedankjes aan:
Vasco Scooterservice
Bollerbank
Michael Gruys Partsservice
 
Last edited:
Back
Top