SBO Sprints - Slapgeouwehoertopic #29

Status
Not open for further replies.
Ben je even paar uur weg, kom je terug, moet je ineens heel wat lezen...

Iig zal ik ook maar mijn ei leggen:

Als eerste een minder belangrijke reactie richting Ilonka wat betreft de bougiepoppetjes, ik weet dat je eentje gratis kunt krijgen als je een abo van StreetBuzz afsluit, en dat er meerderen te koop zijn in speelgoed-eieren vorm, kleine versies dus. Ook PM ik je email adres van redactie van streetbuzz, zij hadden namelijk eentje aan mij en Inne gegeven, en hadden kantoor vol van die dingen, dus misschien kun je iets via hen bestellen...

Wat betreft SBO... naja is lang verhaal waar ik eigenlijk vrij weinig over heb vertellen, ook vooral omdat meerdere dingen al voor me gezegd zijn.
Ten eerste wil ik bij deze nogmaals verontschuldigen voor de loze dingen die ik heb geroepen een jaar geleden, mensen die erbij betrokken zijn weten waar ik het over heb en de rest heeft er weinig mee te maken.
Ik heb het afgelopen jaar 2 wedstrijden mee gereden en 1 geholpen met zoveel dingen mogelijk kwa wedstrijdleiding, afbreken e.d. Daarbij heb ik natuurlijk verschillende zaken kunnen zien die je normaal als deelnemer niet ziet, of niet bij stilstaat. Maar wat het belangrijkste was, is dat IEDEREEN als een team werkte en zich volledig voor inzette. Het is wel grappig, nee eerder gezegd ironisch, dat op de wedstrijddag zelf (op enkele uitzonderingen na natuurlijk) iedereen samen werkt, en gezeur onderling vergeet. Maar zodra mensen thuis komen dan begint het weer. Ik ga er geen praatje over hebben waardoor het komt, dat doe ik op school maar, en de meesten snappen het toch wel. Maar waar ligt het probleem dan? Dit is natuurlijk een MENING van mijn kant, dus als je vindt dat ik ongelijk heb, ga je gang, maar val me niet gelijk aan.
Na de prijsuitreiking @ Nijmegen werd mij door iemand gevraagd om mee te helpen aan SBO. Ik heb dit om één simpele reden geweigerd: ik kan niemand verzekeren dat ik me er volledig 100% voor in kan zetten, en ik wil achteraf nergens de schuld aan geven. Wat heeft dit met de problemen te maken? Zover ik het nu lees, zie ik dat de problemen vooral de administratie e.d. betreft, en de zaken omheen. Dat is heel simpel te verklaren als je naar de structuur van SBO kijkt, iedereen is een vrijwilliger, en het komt weleens voor dat iemand het SBO gebeuren even op de 2e, of lagere plaats zet dan een ander privé-gebeuren.
Men denkt dan: kan later.
Of: we zijn er met zoveel, de rest kan het oplossen.
Of: het is toch maar een kleinigheid...
Dat laatste, is de grootste probleem bij SBO en dat komt door vele dingen, maar de belangrijkste zijn: meerdere druppels zijn samen een regenbui... en, zoals eerder aangegeven, zijn er meerdere deelnemers met allemaal verschillende belangen en bekijks op de zaak. Mij boeit het bijvoorbeeld geen zak dat ik het hele seizoen geen hesje heb gehad, een ander wordt al gek als ie geen sticker krijgt bij de keuring. De een geeft er totaal niks om dat ik sensors kapotrij in Kloosterzande en daardoor mensen minder rijtijd hebben, en de ander gaat een heel probleem van maken hier op forum omdat degene niet is ingelicht over bepaalde zaken, soms is het terecht en soms wordt er van een mug een olifant gemaakt. En dan hebben we nog een groep mensen die het erg voor iedereen maken, dat zijn de zogenaamde ramptoeristen, die gaan op alles reageren en posten over zaken waar ze niks mee te maken hebben, maar willen tijdig een reactie neerzetten wat voor veel ophef zorgt.

Er is de laatste dagen veel gezeur om reglement dat er zou zijn vrijgekomen en dat reglement gaat over en en is voor de rijders. Maar wordt het geen tijd dat er een reglement komt voor zowel organisatie als de rijders en de omgang met elkaar, CAO SBO?
 
Foto's zijn idd ook een aadachtspuntje, maar van veel minder belang als de administratie op dit moment.. Maar zoals aangegeven word, word hier aan gewerkt:) Tijdmetingsprobleem in Lemelerveld was idd een beetje klote, maar daar bij ook vreemd. Aangezien het systeem goed werkend in heerenveen in geladen is en net zo weer uitgeladen is een week later in lemelerveld. De voorbereidingen waren ook het zelfde maar het wou het gewoon niet doen, dikke pech dus. Ik vind dat er een beetje erg veel gezeikt word de laatste tijd, want inzet en vooruitgang is er zeker en dat is ook wel zo nu en dan te zien. Maar een klein foutje duwt dit weer in het spreekwoordelijke donkere hoekje. Ook niet echt motiverend voor de vrijwilligers van de SBO..
 
Ik anders wel, voor ieder probleem is een oplossing.
Ik hoop gewoon dat het seizoen weer goed gezellig en goed georganiseerd is.

Heb over dit seizoen eigenlijk weinig te klagen, Zandvoort kon SBO niks aan doen.
Dat bij Lemelerveld het tijdsysteem het niet doet is gewoon pech hebben. mede omdat de duitsers niet mee konden.

Verder vind ik alleen dat de foto's wat sneller geupload konden worden, want je ziet 2 foto's van nijmegen wel de dag erna op Gofast hyves.
Maar ze ook op stichtingsbo.nl te zetten? Ho maar...

Maar van die foto's maak ik dan verder geen problemen over, is natuurlijk wel leuk als je die foto's ziet, want Inne maakt gewoon mooie foto's.

Ja wordt voor mij m'n eerste seizoen maar, goed heb wel idd goede verhalen gehoord etc maar ook mindere. Maar ik ga nu niet weer oude koeien uit de sloot halen.

Zeg er btw ook zeker niet mee dat ik niet ga inschrijven :*
 
Als je je inzet als vrijwilliger op wedstrijd dagen word er alleen van alle kanten tegen je aangeschopt omdat het organisatorisch en administratief niet op orde is. Dus laten de mensen die nog wel vrijwilliger willen zijn voor de Sbo dit eerst oplossen voordat er uberhaupt een wedstrijd gereden kan worden. Ik heb vaak genoeg in de tent gestaan bij de inschrijving en dan word er weer gevraagt om een hesje die er al vanaf het begin niet is om maar een kleinigheid te noemen. Nu word er sinds enkele dagen terecht geroepen dat het klassement niet online staat of nergens te vinden is als een iemand vanaf het begin alles had bij gehouden heb je dit probleem ook niet. De SBO zal in ieder geval nooit omvallen omdat de bedrijven die in de scooter scene zitten dit niet laten gebeuren. Ik hoop voor de Sbo dat er nu een bestuur/vrijwilligers komen die de chaos binnen de Sbo binnen korte termijn kunnen oplossen.
 
ik wil ook sbo gaan rijden.

maar ik heb er geen zin in, als mij allemaal dingen worden beloofd die niet waar gemaakt kunnen worden.


maarten is een lelekert die begrijpt er helemaal niets van met ze: kom op man
 
Nou, jij maakt ook meteen vriende;) Goed bezig als je al zo snel een oordeel klaar hebt liggen over een organisatie en persoon wat dan ook nog eens nergens op slaat:X
 
ik wil ook sbo gaan rijden.

maar ik heb er geen zin in, als mij allemaal dingen worden beloofd die niet waar gemaakt kunnen worden.


maarten is een lelekert die begrijpt er helemaal niets van met ze: kom op man

Jij bent Paul zn neefje ofzo die het op z'n heupen kreeg om ook maar wat te roepen ? ;(

Dacht net dat het moment van wapenstilstand was aangebroken.. :D
 
Je gaat oordelen over iets waar je totaal niks vanaf weet, als je zelf niet eens hebt deelgenomen ! Er zijn vaak wat dingen mis gegaan bij de SBO, maar sommige mensen maken zich ook echt vaak druk om niks. Ik ben altijd met een instelling: ik doe het voor de fun naar een wedstrijd gegaan. Als er iets zou zijn, zoals bijvoorbeeld een hesje wat mist oid dan maakte ik er nooit een probleem om, omdat ik gewoon kon rijden, lekker boeiend of je dan een hesje hebt of niet. Maar al met al moeten jullie blij zijn dát er nog mensen zijn die zoiets organiseren. Volgend jaar ben ik er iig weer bij als 'monteur', geen gezeik meer met die scooters :#
 
Ja Ed laten we dat doen zal vast een waslijst zijn.

Verder ik ga volgend jaar gewoon lekker SBO rijden. Ik kan reacties opzich wel begrijpen maar waarom mensen zo een schop nageven.
Je hoeft niet altijd even goed met elkaar om te gaan, maar uiteindelijk heeft iedereen hetzelfde doel voor ogen. Dus waarom ipv zeiken niet die handen uit de mouwen. Dan alsnog kan ik de reactie verwachten ik kan me niet 100% inzetten maar respecteer dan juist die andere die dat wel doen/proberen.

Verder wil ik best wat betekenen voor de SBO, ik kom wel net kijken dus ik zie het allemaal wel.
 
Paul, jij rijd volgend jaar toch geen SBO meer? Snap niet waarom je zo'n ophef zit te veroorzaken. Met zulke opmerkingen zie ik je liever ook niet op de sprints volgend jaar.

Maja ik kan het wel 1000x zeggen denk ik maar wij weten dat er dingen zijn die rommelen maar wij hebben gewoon de intentie om dit op te lossen. Er zijn echt momenteel belangrijke dingen gaande om er volgend jaar gewoon een goed en leuk seizoen van te maken.

Er is al meerdere keren toegegeven dat we fout zitten/zaten. Geef ons ook een kans en laat hetgeen wat uit het verleden fout is gegaan en genoeg over gezegd is rusten. Kun je het nog steeds niet hebben, dan stel ik voor dat je je volgend jaar niet inschrijft en iets anders leuks gaat doen.

Nogmaals het bestuur is uitgebreid en de crew met mensen die hun inzet willen gaan tonen voor de race en sprint.

Ik ben blij om te zien dat er nog mensen zijn die het positief in zien en volgend jaar een start willen maken aan een mooi seizoen. Voor deze mensen wil ik extra hard mijn best gaan doen ;)
 
Paul, jij rijd volgend jaar toch geen SBO meer? Snap niet waarom je zo'n ophef zit te veroorzaken. Met zulke opmerkingen zie ik je liever ook niet op de sprints volgend jaar.

dat weet ik nog helemaal niet.
maar als de organisatie zo'n puinhoop blijft weet ik het wel.
dan gooi ik nog liever me kenteken op me zip8P
 
Wat aardig allemaal :)

Ik ben van mening dat het hele wedstrijd gebeuren of nederlands kampioenschap niet serieus word genomen.
Vroeger in de tijd van Lelystad, Klaaswaal en Speelmandplaten was het doelloos knallen en als je van de ander won was het helemaal geweldig en vooral gezellig.

Dat was nog eens een tijd.. :W

Toen bleek dat er echt sprake was van competitie en daaruit is denk ik vooral het nk scootersprint ontstaan via de Sbo.

een Stichting opzetten is A een stichting behouden is B.

Toen waren er al botsingen tussen bepaalde personen over het hele SBO gebeuren.. :X

Waardoor er al aardig wat mensen gestopt zijn..

Maar toch wil ik buitenom al de discussies me aan SBO wagen, met de instelling dat het beter geregeld kan worden en er niet zoveel gezeikt moet worden om het hele gebeuren heen.. 8P

En er wel wat vaker vrijwillig handen uit kunnen gestoken worden..

Had wel eens willen weten hoe mensen hadden gereageerd als SBO een heel commercieel gebeuren was of gestopt was.. :X
 
Wat een rellenkoningen weer:W, je hoeft geen vrienden te zijn om normaal met elkaar om te gaan. Ik heb zin in het volgend seizoen en hopelijk met meer plezier als de vorige 2 jaar, al kwam dat door me eigen hok:'(
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top