SBO Sprint - Wegvallen bij ca. 100 meter volgas

Herlager

SBO #115
Heb al tijdje last ervan dus mis dat iemand hier er wat op weet.

Wanneer ik (ongeveer 100 meter) volgas rijd dan valt die opeens weg en duurt het weer even voordat i weer benzine heeft en weer oppakt.
Dus wss trektie mijn vlotterbak leeg dan.

Hier een filmpje ervan:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=DfYu-oII5l4[/ame]

Ik rijd met een karttankje (niet de bekende witte maar een cilinder vormige tank met een gaatje in de dop) Mis zit hier het probleem wel en is een benzine pompje nodig?

Foto van karttank:

2ujsc5z.jpg

Zaterdag is zandvoort alweer en zou top zijn als iemand hier wat op weet :)

Gr. Sander

Black SpeedRox #115

Last edited:
Advertisement - register to remove this

foute link, http://nl.tinypic.com/player.php?v=6t1ufl&s=5

gooi heel die kuttank eruit en gewoon een tankje met een nippeltje aan de onderkant en een antivacuumgat boven in het dopje. Sproeier is niet te klein?

Post btw ff een foto van je tankje, want je weet geloof ik niet wat een karttank is

Wieger..

De link is al ge-edit en staat nu in youtube ;)
Dit is trouwens wel een karttankje deze heb je in andere vormen ook dan alleen "t witte bekende karttankje".

gewoon een tankje met een nippeltje aan de onderkant en een antivacuumgat boven in het dopje.

Dat is nou prcies die tank ;)

Heb er nog een foto van gevonden van oude project. Zie 1ste post.

Nee maar zon bekende karttank werkt met een onderdruk etc. deze stroomt gewoon leeg als een fles cola met een gat eronderin. dat is goed. Het wil wel helpen om het antivacuumgaatje in het dopje wat groter te maken. want ik zie m hier zo goed als dicht zitten. anders je sproeier?

Denk dat t niet aan de sproeier ligt. Hij reageerd verder wel goed en valt pas weg als ik echt een tijdje volgas heb gedaan en dus wss het vlotterbakje leeg gezogen heeft.

Ik ga ook zo snel mogelijk een nieuw tankje kopen.
Zijn er trouwens op zandvoort nog verkoop stands? Nee zeker? Ivm evenement en ruimte?

Iig zal ik vast een groter gat erin maken :)

Wat denkje wat een sproeier doet dan :P? dit kan zeker wel je sproeier zijn hoor. Maargoed ik denk dat het probleem idd ergens in de toevoer ligt. of je vlotterniveau is drastisch laag.

Oh ik zie het al op de foto, er zit geen carburateur op!

Wieger: Ik heb in de dop van de tank een groter gat gemaakt maar dit maakte geen verschil.
Ik ga maar hopen dat i het 150 meter vol houdt.
En hopelijk op zandvoort een nieuw tankje vinden bij een van de stands.

Wel nog wat geprobeerd met luchtschroef. Had niet veel/geen verschil eigenlijk. Sproeier denk ik ook niet dat het is omdat die verder wel netjes loopt.

Thnx voor de reactie iig :)

Als ik niet zeker wist dat hij fatsoenlijk zou lopen zou ik niet eens mee doen...

"Sproeier denk ik ook niet dat het is omdat die verder wel netjes loopt."
Gast, noem jij het netjes lopen als hij na 100m verzuipt in de lucht?
Probeer nou maar gewoon een grotere sproeier.

Wat voor carb zit erop,waarschijnlijk is dit het probleem.

Vlotterniveau aanpassen.
Of simpel weg een nieuwe vlotter monteren(geen gebruikte)
Staat hij te arm afgesteld zal hij bijna meteen wegvallen, en niet pas na 100 mtr.

Mja daar heb je een punt, maar het kan wel hoor, mijn eigen scooter had er eerder ook veel last van, gewoon een iets te kleine sproeier. Ding was dan wel geen sprinter, maar kwam toch wel boven de 11pk uit :)

Back