Ik denk dat dit een zinvolle discussie is alleen hadden deze ideeen wel wat eerder naar buiten gebracht mogen worden. Het reglement is volgens mij al definitief en daar kan dan niet zomaar iets aan toegevoegd worden dacht ik?
Ik denk daarbij dat het idee van tom voor een klasse tot 90 cc met een standaard scooter best een succes kan worden
Ik zeg ook niet dat je alles hetzelfde moet hebben. Een scheiding in NOS klasse vindt ik opzich wel een idee, zoals de duitsers en Italianen het hebben. Het is gewoon een andere machine en niet te vergelijken met een machine zonder NOS. Wat je zegt is waar dat je daardoor weer een competatievere klasse krijgt. Een scheiding tot 90cc vindt ik niet handig, je krijgt in die klasse dan drie deelnemers ofzo, aangezien er maar heel weinig boven de 90cc hebben.
Een scooterklasse tot 90cc ofzo vindt ik wel een aardige toevoeging aangezien mensen nu automatisch vast aan de superspecial klasse en dus een frame zitten op het moment dat ze meer dan 70cc inhoudt hebben.
Maarja wij kunen er mooi over fantaseren en een mening er over hebben, echter zijn wij niet de mensen die hier over gaan.
Maar wel belangrijk dat er over gesproken mag worden
De tijd dat het een taboo was om over het reglement te praten is hopelijk voorbij!
De wijziging is dan iets voor volgend seizoen, zo kun je elk seizoen ook weer verder gaan met aanpassen.
Wel moet er dan uitgekeken worden dat er niet 246145 klasses komen net als in Duitsland, want dan is finales rijden ook not done meer. En dat is juist wel 1 van de dingen die als rijder zijnde een beloning is op je dag lijkt me.
Precies, de sport evolueert natuurlijk ook en dat kan je mooi zien in de superspecial klasse, met een inhoudt van 80cc en geen NOS/NX en geen lichte rijder deed je paar jaar terug nog mooi mee, tegenwoordig moet je van goede komen qua rijder en een goed doorontwikkelt blok hebben van minimaal 86cc om mee te komen met de top.
Finales moeten uiteraard blijven en geven de dag altijd een mooie afsluiting. Ik ben met de finales een voorstander van het knock out systeem, zoals het bij reguliere drag races ook gaat, dus niet op tijd, maar op ritzege, dit maakt het in mijn ogen nog spannender en heeft iemand die niet de snelste tijden neerzet toch nog kans op het podium door het constant rijden en scherpe reactietijden.
vind ik ook erg leuk, enkelt als de nr.8 tegen de nr.1 meot is hij sowieso niks en mag hij per direct naar huis. het heeft zeker voordelen, maar....
@ heel het forum:
Ik vind het werg positief, dat we hier nu met zijn allen opbouwend bezig zijn. In het verleden maakte ik, of een ander een opmerking en werd er meteen geflamed.
Nu zijn we met zijn allen bezig. Het is een sport met conccrentie, echter is het wel een club met de bedoeling een hoop lol te hebben.
Ik denk dat jij niet doorhebt, dat veel geld spenderen in een klasse zonder een kleine vorm van een kans op een bekertje mensen er veelal van weerhouden mee te doen. dat hoor ik in ieder geval van HEEEL veel mensen.
Mij maakt het persoonlijk niet veel uit, ik ridj toch wel ergens mee vooraan, maar het gaat om het totaalplaatje vand e sbo.
Zoals ik het nu zie, zijn er al best veel mensen voor. En of het is hoe ik het noem of een vorm van Tommy zijn idee, allemaal priam. meeste stemmen gelden (hopelijk)
bijvoorbeeld.
Of je nu met zn 10-en rijdt of met zijn 14-en over 2 klasses, boeiend. Toch weer 4 extra.
Je maakt het laagdrempeliger.