SBO Sprint (internationaal) Sittard 21 augustus!

kees

38.8KG 22.2HP 6.83s
Hallo iedereen,

Op zondag 21 augustus zal de eerst volgende SBO Sprint wedstrijd verreden worden. Dit doet de SBO in samenwerking met EPC Sittard. In het verleden hebben wij ook een wedstrijd met hun georganiseerd wat zeer succesvol was. EPC heeft het weer voor elkaar gekregen om opnieuw een evenement te kunnen organiseren!

DSSC
Niet zomaar een evenement maar net zoals vorig jaar een evenement wat gereden zal worden samen met DSSC! DSSC is een Duitse scooter sprint organisatie wat sterke vergelijkenissen heeft met de SBO. Zij zullen samen met ons rijden gedurende dag, alleen niet mee doen met de dagoverwinning. Voor onze leden blijft de wedstrijd dus in grote lijnen hetzelfde verlopen.

Extra finale
Deze dag zal voor de fun na de reguliere finales een extra finale gereden worden samen met DSSC. Hierbij worden de 3 snelste Duitsers eruit gepikt en de 3 snelste Nederlanders. DSSC heeft hier bekers voor beschikbaar gemaakt.

Door deze extra finale is het altijd gezellig en lachen geblazen en willen wij iedereen die naar het evenement gaat aanraden om te blijven tijdens deze finale en onze Nederlandse leden aan te moedigen! Neem desnoods een Nederlandse vlag etc mee om als Nederland extra aanwezig te zijn ;) !!

Scannersysteem
Deze dag zal ook gereden worden met het scanner systeem. Bij de inschrijving in de ochtend krijg je van de organisatie een sticker met een streepjescode. Zorg dat je deze sticker op een plaats plakt die duidelijk zichtbaar is en waar de sticker niet snel beschadigd. Dus niet in de buurt waar brandstoffen komen want dan zal de sticker onleesbaar zijn voor de scanner en kun je niet deelnemen. Bij scooters willen wij vragen of deze op de voorkap geplakt kan worden.

Als het scanner systeem goed werkt, wat vorig jaar het geval was kunnen er ook veel meer runs gereden worden. Op zo'n dag worden er ipv 500/600 tot wel 900 runs gereden!

Zorg dat je ook niet te lang wacht met opwarmen, door het scanner systeem zullen de lampen automatisch uitgaan en wachten wanneer je in de stage sensors gaat staan.

Camping
Ik ben niet bekend in de buurt maar wellicht kunnen enkele Limburgers mij vertellen wat een goede plaats is voor de verre reizigers om te overnachten? :)

Tijdschema
8:00 - 11:00: Inschrijving deelnemers NL/DE (rennerskwartier)
8:00 - 11:00: Technische keuring
9:15 - 9:30: Rijdersbriefing
9:30 - 12:00: Kwalificatie deel I
12:30 - 13:00: Pauze 30 minuten
13:00 - 16:00: Kwalificatie deel II
16:15 - 16:30: Finale briefing
16:30 - 18:00: Finales (NL)
18:00 - 18:15: Selectie en briefing NL/DE finales
18:15 - 18:45: Internationale finale
19:00 - 21:00: Prijsuitreiking en afbreken

Online inschrijven
Door de samenwerking met de DSSC kan de inschrijving wat stroef verlopen. Houdt hier rekening mee. Wij willen daarom iedereen vragen om zich zoveel mogelijk online in te schrijven om het ons zo makkelijk mogelijk te maken. Online inschrijven kun je nadat je ingelogd bent op de SBO site hier:

http://www.stichtingsbo.nl/kalender/68/

Locatie
De locatie is Parijsboulevard te Sittard.

Entree
Entree is helemaal gratis! Dus neem lekker veel vrienden of familie mee!

Wil je nog meer weten? Laat het me weten!

En als het een beetje mee zit en de zip ook zin heeft zal ik zelf ook mee boeken in de 70A :p
 
Advertisement - register to remove this

Wel extra motivatie om het apparaat goed aan de loop te krijgen, beetje jammer die gasten met veel meer cc`s rijden, maar we kunnen ze wel in verlegenheid brengen:W
 
Op deze heb ik me het hele jaar verheugd!!

Kwa camping zal ik het een en ander opzoeken.


Deze sprint wordt erg drukbezocht wat ik hoorde van mensen in de omgeving
 
Weet je ook wat wij mee maken, elke keer maar weer haha!

Ik heb er iniedergeval zin in! Nog 3 weekjes.. Moooi!
 
Je bent er gewoon Huug.... :p

Ik ben ook gewoon weer van de partij :) flink veel zin in en benieuwd hoeveel mensen er totaal zullen zijn :)

Maar @ Kees, de 3 snelste Nl'ers? Is dat in bepaalde klassen? Of gewoon over heel de dag gezien? Want dan kan je nual zeggen wie dat zo'n beetje zijn (Tommy, Heiko en Vinny of die andere 2 cilinder?) Of hoe moeten we/ik dat zien?
 
Back
Top