SBO Sprint Etten-leur! 21 april 2013

Even een verslagje,

In de winter begonnen met testen van de 2Fast, deze gewoon op ons speed blok gezet van vorig jaar. Na wat testen kwam dit ergens op 26+ uit.
Dinsdag begonnen aan een 2Fast carter, donderdag was de nieuwe krukas binnen en vrijdag avond liep hij pas weer. Nou alles was vers en nieuw
Gaf 24+.. 2pk verlies haha, maar goed vonden het goed en wilde zien wat het deed. Verder niet veel getest.

Zaterdag avond gezellig feestje gehad 1,5 uurtje slaap gehad ongeveer waardoor ik me een uur had verslapen. Gelukkig Steef ook dus iets later vertrokken. In de auto nog maar wat geslapen.

Keuren... blalbalblalblalblabla
Goed, nog niet gereden op de stinger met het nieuwe 2Fast 70 blok.
Eerste 2 runs roooood, kater zat er nog aardig in.

Toen groen 6,8.... 0,2.. reactie beetje matig. Bolle wat laten sleutelen maar ding wilde niet echt veel harder ook door mijn matige reacties.
Toen van mandy een dikke paracetamol gekregen daarbij een blik cola. Toen kwam ik wat meer tot leven.

Eerst volgende run 6,68 dat kwam al meer in de buurt van de tijden van vorig jaar.
Toen nog wat dingen geprobeerd maar ging er niet harder op, alles terug gezet en gewacht op finales waar we als 2e waren gekwalificeerd.

Kwart finale ding eigenlijk niet lang laten opwarmen en toen ik wilde vertrekken zag ik 22 graden op mn teller staan..Um ja boeken maar dacht ik.
Reactie was zo scherp dat hij error gaf haha en ik reed 6,59 nou eindelijk weer eens een mooie tijd.

Halve finale beetje save gereden. 6,7.. dacht ik. Goed genoeg voor finales. Gooh wat een verassing Diederik stond naast me.
Allebij ongeveer gelijk weg, helaas kwam diederik me na 50 meter langs en die afstand bleef het zelfde wat resulteerde in een een 6.67 voor mij en een 6,61 voor diederik. Dikke finale, helaas niet de winnaar.

Conclusie, nieuw std. 2fast blok waar nog geen 10 uur test werk in zit loopt even hard als het tot de puntjes door getest speed blok van vorig jaar.
Ik ga geen heel seizoen meer rijden, ons enige echte doel dit jaar is het record van diederik verbreken. Steef en Meran hebben dus tijd zat om het blok tot de puntjes te testen. Ik denk dat er wel een dikke 26+/ 27pk in die std cilinder zit. Als dit zover is zal ik er nog eens op stappen en mn best gaan doen om het record aan gort te rijden.

Naar mijn mening kan er uiteindelijk met een 70cc ook heeeeel kort op de 6.0 gereden worden.

Verder wil ik Diederik en Mossaab feliciteren met de 1e plek.
Bedankjes aan de organisatie, Kamp Limburg ,TB tuning en Mc Donalds personeel in Etten-leur voor de gezellige dag.
 
Klein veslag:p,

Niks aan het gebakkie gedaan de hele winter, 2 keer trappen en hij liep.
Goed genoeg dus....

Eenmaal aangekomen in etten-leur, alles uitgepakt inschrijven en keuren.
Alles goed natuurlijk.

Eerste run iets van een 7,26. Wij waren al helemaal blij en verbaast. Nog een beetje met rollen kloten en ging iets beter...

Toch leef er een dipje inzitten vanuit het begin, carburatuer even een schoonmaakbeurt gegeven en toen ging het opeens heel snel:p

Een 7,20 met een 0,13 reactie en ook nog een 7,26 met een 0,23 reactie dus een 7,07 en een 7,03 was mogelijk.

Gekwalificeerd met een 7,104 en dus de snelste dagtijd.

Finales
Eerste run was een 7,19. De rest op Rick na reden hogere tijden en we waren als 2e tijd door na de finale. Halve finale ging toch anders dan gehoopt, door wheelspin en een wat tragere reactie (0.23 of iets) een 7,35 gereden en de 3e tijd, dus 3e plek.

In ieder geval weten we dat het blok dus snoeihard loopt en we er voor de rest ook weinig aan gaan doen.

In iedergeval willen we de sbo wederom bedanken alles was echt vlekkeloos verlopen!!!!!!!!!!
Van Leeuwen broeders voor de gezelligheid!!!!!!!!!
Karsemeijer!!!!!
 
Helaas Jog liep zwaaaaar klote. Zakte compleet weg na paar meter om vervolgens eind van de baan pas weer zin te krijgen.... snelste tijd 7,16. wel goeie reactietijden (is ook wel is anders geweest:p)
Kortom word flink beunen komende tijd! Voor de rest gezellige dag gehad met een leuke opkomst.
 
Zo, weer allemaal op adem na een geslaagd dagje sprinten.
Was gezellig en weer vele mensen ontmoet.

De Jog deed het zeker niet verkeerd maar zat niet helemaal lekker. Toch een mooie tijd in de finales mogen behalen, als snelst 6,61.
Hiermee 1e geworden.
De 2-cilinder was een ander verhaal. Van de 3 kwalificatieruns maar 1 tijd neergezet en in de finales ging het even verkeerd.
Rosenno kon het frame niet meer recht houden, waardoor hij op de andere rijbaan terecht kwam. DQ als gevolg en dus 8e. Dikke pech..

Over 2weken lekker knallen in Denemarken! Voor wie ik daar zie, TOT DAN!
 
ook maar ouderwets weer eens een verslagje typen dan :p like the good old days !

om maar in te haken op het laatste stukje van bovenstaande zin: het was als vanouds !! ik heb me echt super vermaakt de hele dag !
Erg toffe sfeer onderling, veel nieuwe rijders, lekker weertje, snel door rijden, helaas wat valpartijtjes maar echt een super dag ! Dit is zeker ook te danken aan de lekkere organisatie van de dag!

de brommert wou helaas voor geen gulden over baan.. pfffff wat een drama.. ding ging van 13.5 naar 12.7 en weer naar 13.4, kortom toppertje !
de tijden waren daarom ook niet heel spannend met constante 6.6
kleiner op sproeier, lichter op rollen, spelen met shims bblablabalbalbalbalbalblllal uiteindelijk ring uit de uitlaat getrokken en hij voelde weer als vanouds.. vol goeie moed in de rij, ROOD .. GVD GVD GVD.
snel tanken en weer aansluiten, rij dicht... GVD GVD GVD
dus maar op goed geluk de finales in want het voelde wel ok aan, toerental was dikke prima..

1e finale run tegen ANIIIIIIILLLL. Flinke wheelspin en daardoor krap aan gewonnen met weer maar een 6.59 ofiets? wel door naar de beste 4
halve finale wederom tegen ANIIIIIIILLL. MEGA wheelspin, hierdoor echt heul ver achterop geraakt en uiteindelijk op een paar meter achter hem gefinished. toch door naar de finale gelukkig.
finale, ja weer tegen ANIIIIIIIIIL. Toen kwamen er toch wat spanningen bij kijken :D mocht niet weer mega wheelspin hebben want dan haal ik het dus niet. Dit bedacht ik me dus toen de eerste oranje lamp aanging, dus iets rechter op gaan zitten. Op goed geluk gas geven en het licht wat gelukkig groen! 0.03 reactie, weinig wheelspin en een prima run.. en dat bleek ook wel: 6.36 gereden en dus gewonnen!


Op naar Denemarken en Kloosterzande !

Ik heb een facebook event aangemaakt voor denemarken en daar al wat mensen voor uitgenodigd waarvan ik weet dat ze willen gaan, zodat we met zn alle wat dingen kunnen bespreken en regelen evt. als je ook mee gaat en ik je niet heb uitgenodigd, spreek me ff aan op feestboek en ik voeg je toe !
 
Ook maar ff verslagje van t weekend er tegen aan mikken:p

Vrijdag de cilinder terug gekregen van Tim die hem ffk een updatehad gegeven. Toen tot half 4 snachts door gebeunt om de jog bank klaar te maken.

Morgens rond 10 uur naar EPC vertrokken om te gaan banken. Eerst met Stefan de stinger klaar gemaakt en daarna de jog. Kwam binnen met goed 23,5. Ff wat met balletjes gehosseld en er kwam zo'n 24,5 uitrollen. Prima inladen die zooi.

Zondags vol goede moet aan de sprint begonnen.

Eerste run 7,26 met 0,02 reactie. Wat zwaardere balle, 7,36 met 0,14 reactie. Liep dus al wat beter. Nog wat zwaardere ballen. 7,11, opdat moment eerste dag tijd. Mooi:) Toen begon het gekloot om het toeren tal goed recht te krijgen over de hele run aangezien de snaar nog aan het inslijten was. Hoop gekloot en steeds slechtere tijden tot half uur voor het eind van de kwalificatie. Lage 7,1 zou er weer in moeten zitten voor de omloop. Ik had me als 2de gekwalificeerd gezien marc mijn tijd nog verbroken had met 1 honderdste. top 4 zat aardig dicht op elkaar dacht ik. Zou er iig om gaan spannen!

Kwart finale

Honderdmiljoenmiljard meter wheelspin met als resultaat 7,5x, dikke bagger dus en een 5de plaats.

Volgende keer nog maar wat meer burnen denks :rolleyes:

Ondanks die tegenvaller toch een heel tof weekend gehad en genoeg gelachen.

Met dank aan:

Kamp Limburg
TB crew
SBO crew
EPC Sittard
En de rest van de kwatsers die het altijd weer gezellig maken!
 
Ow en hoe durf ik het te vergeten. Last maar zeeer zeer zeeeeer zeker not least Bollerbank voor de portie tjoenings:p
 
nou vooruit dan, hij mag ook ff genoemd worden :p


ik had trouwens ook nog een run gedaan op de scooter van een teamgenoot. Groene flake aerox die veul te veul weegt :p Bas was incl scooter 147 kg geloof ik en Bas weegt zelf 85.
Ik weeg er incl bepakking 72 ong. Dus met scooter een goeie 130 kg.
Scootertje deed met 700 tpm teveel gewoon meteen een 7.0 incl 0.16 reactie.. Als Bas-halfgas nou gas blijft geven kan hij dus serieus hard gaan in de scooter sport !
 
Back
Top