SBO Sprint - Eindhoven 24 september

kweet niet wie hier over gaat maar ik wilde even mededelen dat ik arfan choudry tijdens de kwalificaties een tijd gereden heb van 7.53 en dat was ook uitgeprint en opgehangen op de bus en niet 7.71 zoals vermeld staat in het kwalificatie document, mischien kan iemand hier naar kijken ivm punten voor het klassement
 
Snappie said:
Ik zat net naar de finale tijden te kijken bij de scooterspecial klasse..

Ik keek naar de kwartfinale waarin #71, Marnix Statz een tijd rijdt van 7,60 sec met een eindsnelheid van 118,3 km/h en een reactie tijd van 0,19 sec. De gemiddelde snelheid is: 72,9 km/h en de tijd zonder reactietijd is: 7,41 sec.
Als je dit vergelijkt met de andere in de kwartfinale valt me op dat er iets niet helemaal klopt..

# 184, Titus Gros rijdt een tijd van 7,56 sec met een eindsnelheid van 114,1 km/h en een reactietijd van 0,21 sec. De gemiddelde snelheid is 70,6 km/h en de tijd zonder reactietijd is 7,35 sec.

Als je goed kijkt zie je dus dat Marnix 0.02 sec. trager is met starten maar wel 4,2km/u sneller is wat betreft eindsnelheid en dat zijn gemiddelde snelheid ook veel hoger ligt.
Hoe is dit nou mogelijk dat iemand die later start..met minder snelheid toch als eerste over de streep is volgens de uitslag??

Kan iemand mij hier een logische verklaring voor geven?

De gemiddelde snelheid van #184 klopt dus niet. Hoe wil je anders een kortere tijd zetten terwijl de gemiddelde snelheid lager is?:rolleyes:

gem. snelheid #71: (150 m/7.41)*(3600/1000)=71.4km/u
gem. snelheid #184: (150/7.35)*(3600/1000)=73.5 km/u
 
A-Bizar said:
*lang verhaal*

om een andere reden lang vertanden snappen het gewoon niet.

Kijk , je moet het niet overdrijven met kort vertanden...
Maar sommige mensen rijden met een rf dat de scooter 140 kan halen op een weg van 2km.
Das gewoon te loos.
Dat kost je 10es van seconde omdat je gewoon veel te traag optrekt voor 150 meter sprint.

100% mee eens !
de laatste 2 sprints ben ik van 13.44 vertanding naar standaard gegaa, uiteindelijk heb ik hier 4 tiende mee gewonnen !
 
ja idd. laten we erover ophouden want dat blijft toch voor sommige onbegrijpbaar.

Laten we het gewoon over de sprint zelf hebben en foto's:)
 
BigW said:
De gemiddelde snelheid van #184 klopt dus niet. Hoe wil je anders een kortere tijd zetten terwijl de gemiddelde snelheid lager is?:rolleyes:

Moeten natuurlijk niet vergeten dat het ook kan zijn dat de tijd van mij niet klopt. Bij Chris de Reus is in de kwartfinale de tijd ook niet genoteerd.., en kwam wel in de finale;)

@ Arthur:

beetje domme reactie:

1. Is geen discussie, maar een vraag
2. Als je later meer vermogen zou krijgen, dan zou dit aan je gemiddelde snelheid te zien moeten zijn. Al met al zou de gemiddelde snelheid van mij lager moeten liggen, maar aangezien alles van mij t.o.v. Titus beter is (zowel reactietijd, als gemiddelde snelheid, als eindsnelheid), is het gewoon niet mogelijk dat hij sneller is geweest dan ik.
3. Inne heeft hier ook nog niet op gereageerd?!
 
@ Fonz_NRG : Christiaan de Reus had recht op een tweede run, aangezien hij maar één valse start had gemaakt ipv twee zoals Meran. Daardoor mocht hij een run opnieuw rijden en met die tijd kwalificeerde hij zich voor de halve finale. Heeft niets te maken met niet genoteerde tijd.

ivm eindtijden denk ik dat we weinig discussie kunnen hebben, alleen de topsnelheden vertonen wel eens een bug en daaruit wordt de gemiddelde snelheid berekend. Het kan best zijn

Ik heb zaterdag weer de laptop van het systeem voor m'n neus, dus ik ga ff zoeken in de lijsten.

@ POZ: ik ga ff weer nakijken, aangezien ik in de lijsten moest zoeken voor je :)
btw, jammer dat je al weg was voor het podium ! Nu heb je de champagne gemist bij het kampioenspodium :*
 
By the way....
http://www.gofastsports.nl/index.php?p=events&id=48


gofast_race_100.jpg


gofast_race_90.jpg


gofast_race_94.jpg


gofast_race_95.jpg


gofast_race_96.jpg
 
-arthur- said:
100% mee eens !
de laatste 2 sprints ben ik van 13.44 vertanding naar standaard gegaa, uiteindelijk heb ik hier 4 tiende mee gewonnen !

Je moet natuurlijk wel vermogen hebben om langer op je vertanding te kunnen..
 
Fonz NRG said:
1. Is geen discussie, maar een vraag
2. Als je later meer vermogen zou krijgen, dan zou dit aan je gemiddelde snelheid te zien moeten zijn. Al met al zou de gemiddelde snelheid van mij lager moeten liggen, maar aangezien alles van mij t.o.v. Titus beter is (zowel reactietijd, als gemiddelde snelheid, als eindsnelheid), is het gewoon niet mogelijk dat hij sneller is geweest dan ik.
3. Inne heeft hier ook nog niet op gereageerd?!


Ok laatste uitleg.

Oranje oranje oranje groen!
Rijder 1 rijd eerder weg dan rijder 2
Rijder 1 ligt nu dus voor
Rijder 1 stopt midden op de weg
Rijder 2 rijd rijder 1 voorbij
Rijder 2 ligt nu voorop
Rijder 1 geeft weer gas en loopt keihard in op rijder 2
Rijder 2 is nu al over de finish.

Rijder 1 heeft een betere reactie tijd , een betere top en een betere gemiddelde snelheid omdat de top zoveel hoger lag.
Maar omdat ie vlak na de start tijd verloren is , was rijder2 sneller op de 150 meter.

En alsnog gaat het op tijd en kan er wel eens iets fout zitten in de eindsnelheid.
En er word gepraat over 600ste van een seconde....
Weet je hoe WEINIG dat is.
Dus het klopt gewoon
 
Last edited:
A-Bizar said:
Ok laatste uitleg.

Oranje oranje oranje groen!
Rijder 1 rijd eerder weg dan rijder 2
Rijder 1 ligt nu dus voor
Rijder 1 stopt midden op de weg
Rijder 2 rijd rijder 1 voorbij
Rijder 2 ligt nu voorop
Rijder 1 geeft weer gas en loopt keihard in op rijder 2
Rijder 2 is nu al over de finish.

Rijder 1 heeft een betere reactie tijd , een betere top en een betere gemiddelde snelheid omdat de top zoveel hoger lag.
Maar omdat ie vlak na de start tijd verloren is , was rijder2 sneller op de 150 meter.

En alsnog gaat het op tijd en kan er wel eens iets fout zitten in de eindsnelheid.
En er word gepraat over 600ste van een seconde....
Weet je hoe WEINIG dat is.
Dus het klopt gewoon

Sorry maar deze discussie (zoals jij dat noemt) was al afgerond:)
Maar bedankt voor je heldere uitleg 8P
 
Back
Top