SBO Races - Slapgeouwehoertopic #8

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Nog over de banden.

Ja het klopt dat je een setje pmt´s in 1 dag kan afschrijven.

Maar zoals aangegeven is dit vaak besteed voor de top rijders. Mensen die voor het kampioenschap gaan.
Zelf rij ik 52.3sec op Spa om maar een voorbeeld te geven. Dan gaat een pmt achterband 2 a 3 dagen mee. Tuurlijk het beste is er ook af na 1 dag. Om 50sec te rijden zal ik zelf harder moeten sturen en zal dus ook de banden slijtage stijgen.

Maar dat is bij de dunlops ook zo.
Mensen die vooraan willen rijden weten gewoon dat het duur is. Zowel kwa banden als onderhoud. Is dat niet in iedere gemotoriseerde sport zo?

En prijs verschil???

Waar praten we over. een setje Dunlop kost ook 130 euro ( normale verkoop).
Set pmt zit op 165 euro (normaal verkoop) (pmt adviseers zelfs 187).

Dus om iedere wedstrijd vers aan de start te staan is het verschil 35 euro.
 
Een Dunlop rijd je imo echt niet af in 1 wedstrijd.

PMT's heb ik geen ervaring mee, maar heb ze wel klaar liggen voor de stalker al een jaar :p Verder denk ik dat het allemaal rijden op dezelfde band gewoon een goed idee is. Om het even welke band het is.
 
Iedereen op Schwalbe's (zwabbers) net als vroegah bij de SOBW. Krijg je zeker spektakel haha!
 
schwalbe rommel die scheuren standaard al

Maar over het banden verhaal
Pat heeft een goed punt,de kosten rijzen zo de pan uit.
en die s6 slick is zo slecht niet.
Ik heb er op Juvaincourt nog mee gereden
wat wel een nadeel is dat de s6 slick heeft is dat je echt 2 ronden nodig hebt om deze op temp te krijgen. als je dus tegelijk van start gaat (met pmt of met s6) dan ben je met de s6 slick de pias.
Dan krijg je weer het bandenwarmer verhaal!!

Ik denk dat de meeste mensen in de s6 cup nog niet een het verschil merken,want ze gaan nog niet hard genoeg om het te merken.
laat staan erover zeuren.
 
denk jij dan dat de helft het wel merkt qua banden ?
ik denk het niet
zo erg word er niet op het randje gereden denk ik.
 
Last edited:
en dat wilde ik er niet mee zeggen
er word vooraan goed hard gereden

Haha ik zat je maar te fucken hoor. Ik begrijp wel waar je heen wilt, er rijden er een hoop niet op de max uiteraard maar een band met betere grip merkt iedereen volgens mij wel. Daarnaast kan je in een 'opstapklasse' ook niet verwachten dat het niveau heel goog is (op de top3 na dan).
 
omdat ik geen seizoen ga rijden. Ik heb nu voor 1000 euro een complete brommer inelkaar gezet. en dit gaat mitch zijn reserve brommer worden.
 
Haha ik zat je maar te fucken hoor. Ik begrijp wel waar je heen wilt, er rijden er een hoop niet op de max uiteraard maar een band met betere grip merkt iedereen volgens mij wel. Daarnaast kan je in een 'opstapklasse' ook niet verwachten dat het niveau heel goog is (op de top3 na dan).

daarom denk ik dat pmt onnodig is
 
"Kervin Bos deed het niet verkeerd in de regen. De Nederlander wist zich enige tijd in de top tien te handhaven maar zakte daarna langzaamaan naar een 19e plaats waarbij hij overigens wel voor Hannspree Ten Kate Honda rijder Fabien Foret en Benjan rijder Robbin Harms staat"

hij rijd WK supersport dit weekend. Ik ken hem niet persoonlijk maar wel heel vet!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top