SBO Mailings

MSSH

Hoooooi
Ik denk ik maak een topic aan waar ik ook alle mails in plaats. Zodat het ook voor de bezoeker van dit Forum allemaal te volgen is :).

Graag niet reageren in dit topic, maar een ander topic aanmaken mocht dat nodig zijn!
 
Advertisement - register to remove this

Sprint Goes Zondag 15 Juli


Hallo Allen,

Ik ben blij te kunnen melden dat het halen en het brengen van het tijdssysteem geregeld is! Ruud H en Bas H gaan het morgen halen en volgende week dinsdag zal het teruggebracht worden door Redmer R. Mannen bedankt!

Dan nu wat informatie over de sprint zelf.

Deze sprint zal verreden worden op de Columbusweg in Goes (Zeeland). Nieuwe locatie, nieuwe kansen, nieuwe prijzen!

Dit evenement word mede mogelijk gemaakt daar onze vaste Catering “Onder de Toren” die ons vrijwel iedere sprint voorziet van friet, snacks en frisdrank.

Hier is een impressie van de locatie.



Het tijdschema van de dag is hier te vinden:

http://www.stichtingsbo.nl/downloads/tijdschemas/2012/TijdSchema Goes.pdf

Om de inschrijvingen wat sneller te laten verlopen kun je via onderstaande link alvast het inschrijfformulier voor de dag downloaden en invullen:

http://www.stichtingsbo.nl/downloads/2012/Daglicentie Goes 2012.pdf

Word dit je eerste sprint van het seizoen of wil je toch nog een volledige inschrijving voor dit jaar pakken? Hier onder vind je de link naar het inschrijfformulier voor donateurs. (Voor daginschrijving ook vereist dus!)

http://www.stichtingsbo.nl/downloads/2012/Donateursformulier.pdf

Verder evt. nog handige informatie voor de rijders die via België zullen rijden. Het kan zijn dat je door de Westerscheldetunnel heen rijd. Dit is een tol weg. De tarieven die hier voor gelden zijn.

-Auto's: € 5,00
-Auto's met caravan langer dan 6 meter en lager dan 3 meter: € 7,45
-Kleine vrachtauto's, campers en bussen korter dan 12 meter en hoger dan 3 meter: € 18,20
-Grote vrachtauto's: € 25,00
-Motoren: € 2,50
De meesten zullen hier naar alle waarschijnlijkheid geen last van hebben, maar toch



Mochten er toch nog vragen zijn, dan kunnen die via de mail gesteld worden. Dit kan via: tim@stichtingsbo.nl

Laten we hopen op een gezellige en spannende dag met veel snelle tijden en goed weer!



Met Sportieve Groet,

Tim Corstjens namens Stichting SBO
 
Sprint Lemelerveld



Hallo Sprinters,

Het prachtige evenement in Lemelerveld op 4 Augustus (Zaterdag) komt er weer aan en dit jaar zullen we samen met de Duitsers rijden!

De sprint vind plaats op de Weerdhuisweg 11 te Lemelerveld. Voor de overnachting hebben we als Stichting met een camping contact opgenomen zodat ze weten wat er allemaal kan komen.

Deze camping is:

Camping Heidepark

Verbindingsweg 2a

8151 PP Lemelerveld

Tel: 0572-371525

Email: info@campingheidepark.nl

Web: www.campingheidepark.nl



De sprints tot nu toe lopen in mijn ogen erg lekker! Er kan flink gereden worden voor de tijd die we hebben en de sfeer is gemoedelijk.

Wel moet ik jullie met klem vragen nog iets beter op te ruimen als je vertrekt. Vanuit zowel Goes als Kloosterzande zijn er klachten gekomen.

Gebruik ook een mileumat in het rennerskwartier en ga geen Testritjes/Testburnouts maken in het rennerskwartier. Hier gaan we op Lemelerveld strenger op toezien.



Tenslotte nog een belangrijke vraag.

Omdat we samen met de duitsers rijden is het leuk om een Nederland-Duitsland finale te houden, maar dan kunnen we onze eigen finales niet rijden in verband met de tijd.

Is het goed als we de uitslag net zoals Goes baseren op de kwalificatietijden en dan aan het einde van de dag de Duitsers eens laten zien wie er sneller is ;)

Als ik weinig tot niets hoor van jullie dan neem ik aan dat dit in orde is.



Het dagverzekeringsformulier vind je hier:

http://www.stichtingsbo.nl/downloads/2012/Daglicentie Lemelerveld 2012.pdf

En het tijdschema vind je hier:

http://www.stichtingsbo.nl/downloads/2012/TijdSchema Lemelerveld.pdf



Met sportieve groet,

Tim Corstjens namens de Stichting SBO
 
Sprint Lemelerveld & Twelloo

Hallo Sprinters,

Na het tellen van de mailtjes kom ik toch tot de conclusie dat er in Lemelerveld een Nederland-Duitsland finale gaat komen!

Na overleg met de DSSC hebben we besloten op Lemelerveld te kijken welke klasses competitief met elkaar zijn en daarvan worden dan de snelste 4 aan onze kant en de snelste 4 aan hun kant gekozen om het tegen elkaar op te nemen!

We starten zaterdag om 7 uur met opbouwen en de Duitsers hebben aangegeven met een minimale bezetting te komen er zal dus hulp nodig zijn tijdens het opbouwen. Graag zie ik 3 of 4 man aanwezig om 7 uur! Bespreek dit met elkaar op het forum en dan zie ik ze wel verschijnen.



Links en rechts gaan er al wat geruchten over Twelloo. Dit was voorheen een minder legale meeting, maar na wat werk van Redmer is er voor dit evenement toch een vergunning gekomen!!!! Helaas heeft de organisatie ons dit niet direct laten weten en zijn ze eerst zelf reclame gaan maken, vandaar de verwarring.

Verdere info dan dat de sprint op 16 September is kan ik op dit moment niet geven, maar zal deze week waarschijnlijk wel volgen.

Wel weet ik al dat de DSSC op 15 September een evenement heeft in Mengen, dat is 7 uur rijden vanaf Utrecht. We kunnen het systeem pas om 6 á 7 uur 's avonds krijgen op 15 September en we moeten dan nog terug rijden. Ikzelf ga mee om het systeem op te halen, maar er zullen 1 of 2 personen mee moeten om dit stuk samen met mij te rijden. Als niemand dit doet gaat het evenement op voorhand niet door voor ons!!!!



Met sportieve groet,

Tim Corstjens namens de Stichting SBO
 
Hallo Rijders,

Een lange mail, maar lees hem AUB aandachtig door.

Zoals jullie allemaal waarschijnlijk wel weten draai ik al een aantal jaar mee in het bestuur bij StichtingSBO. De race is afgelopen jaar overgedragen aan 2race en sinds dit jaar heb ik de volledige organisatie van de sprints op me genomen. Dit heb ik altijd met plezier gedaan maar desondanks wil ik vanaf volgend meer tijd voor mezelf vrij maken. Dit betekend heel concreet dat ik mijn verantwoording als organisator / voorzitter wil overdragen aan iemand anders, of beter nog liever een klein groepje van enthousiaste liefhebbers van de sprints. Ik ben best nog bereid deze mensen bij te staan met raad en uitleg over hoe je bepaalde zaken aan moet pakken maar daarbij ligt wel de verantwoording bij dit nieuwe groepje. Zij zullen dus een actieve rol moeten spelen om alles te organiseren.

Ook Kees is afgelopen jaar 'gestopt' bij de SBO in verband met prive omstandigheden (geboorte van een dochter) maar ook hij heeft aangegeven nieuwe mensen te willen voorzien van advies en hulp, maar wenst geen verantwoording te dragen voor de organisatie.

Om jullie een indruk te geven van wat deze 'verantwoording' is hier een kleine opsomming:

Vooraf een sprint:
  • Arts regelen
  • Locatie regelen (via jongerenwerk of zelf vergunning aanvragen e.d.)
  • Mailing maken naar leden toe + tijdschema maken
  • Verzekering regelen (papieren aanvragen, geld regelen, etc)
  • Bekers op tijd laten maken
  • Spullen inladen
  • Contact met lokale organisatie / gemeente / jongerenwerk
  • Daginschrijvingen printen
  • Donateursformulieren printen
  • Zorgen dat het tijd systeem opgehaald wordt
  • Extra Hulp / mankracht regelen voor bij de sprint
Op de sprint zelf:
  • Opbouwen
  • Inschrijven
  • Mensen instrueren waar te staan en wat te doen
  • Wedstrijd leiden / coördineren
  • Resultaten controleren
  • Prijsuitreiking organiseren
  • Afbouwen / opruimen
Na de sprint:
  • Kampioenschap (laten) bijwerken
  • Terug brengen tijd systeem
  • Spullen opruimen en stallen
  • Verzekering afronden (alle papieren opsturen + controleren)
  • Boekhouding / financiele overzicht bijwerken
  • Bonnetjes en declaraties organiseren / controleren
  • Geld tellen en storten

Daarnaast zijn er nog soort van 'PR' taken en promotionele taken. Bijvoorbeeld regelen van sponsors, contacten, leden werven, website bijhouden, vergaderingen organiseren, huldiging etc.

Zoals je ziet best wel wat taken en dit kost mij al snel 2 vrije dagen per wedstrijd (met name voor het ophalen en terug brengen van het tijdsysteem) en er gingen ook nog wel wat avonden extra werk in. Zelfs met mijn inzet dit jaar kwam ik nog niet aan alles toe en kon het ook zeker beter. Daarom zou ik het niet aanraden de organisatie over te dragen aan een individu, maar aan meerdere personen (4-8) en dan kost het iedereen 4 tot 8 uur werk per wedstrijd en kun je het op en top regelen.

Dus vanaf volgend jaar moet de verantwoording over gedragen zijn en wil ik nog wel (indien gewenst) een adviserende rol spelen. Als het aan mij ligt kan de SBO nog jaren vooruit. Er zijn 5 prachtige vaste locaties die elke jaar de SBO graag zien terug komen met een scooter sprint en het kost relatief weinig werk om dit gemeente / verzekerings technisch goed op te zetten omdat de lokale organisaties dit voor je uit handen nemen of hier veel contacten en ervaring mee hebben.

Het wordt tijd om gezamelijk op zoek te gaan naar frisse vervanging en ik ben ervan overtuigd dat iedere rijder een positieve bijdrage kan leveren en mee kan werken aan een betere sfeer. De laatste tijd is er veel geruzie en gekibbel en dat is iets wat in mijn ogen niet nodig is. Als we deze negatieve energie om kunnen zetten in positieve energie door bijvoorbeeld met zijn allen wat bij te dragen op bijvoorbeeld het gebied van social media (facebook e.d.) dan is er nog van alles mogelijk!

Graag hoor ik van iedereen hoe men hierover denkt en wie er zin heeft om deze uitdaging aan te gaan en misschien is het wel een goed idee om tijdens Twello hier met zijn allen een uurtje voor te gaan zitten en openhartig te discussieren.

Met sportieve groet,

Tim Corstjens namens Stichting SBO
 
Back
Top