This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

SBO 24u Spa-Francorchamps - 2008

er zijn 24h races geweest (aka solex 24h) waar dit wel zo was, het team die na 24h als eerste over de lijn reedt was gewonnen ongeacht hoeveel ronden hij had gereden?


en (sorry als ik ongeduldig overkom, dat is niet de bedoeling) maar
mijn vraag ivm met carters/motorblokken vindt ik wel een belangrijke vraag?

maar hier zal ik best wachten op een antwooord van kenny of razma
vermoed ik.

Groeten
 
ha mooi dan wacht ik wel een meter voor de finish lijn en laat ik iedereen z'n brommer plat vallen en afraggen zodra de vlag valt rij ik 2 meter en ben ik klaar
 
Dat al de competitie zo weg is vind ik ook maar niks

Ik wil hier enkel mee bedoelen, als je het reglement letterlijk leest dat je het zo zou kunnen interpreteren en dat dit achteraf (extra) discusie zou kunnen wekken.

ik ga er zeker niet moeilijk over doen. Het viel me gewoon op, zeker omdat er vroeger werkelijk van die 24h races werden gehouden.

Groeten
 


ik heb het reglement vertaald naar het engels en bouw al 4 jaar een racer op naar ong identieke reglementen denk dat mijn antwoord wel voldoet. je uitlaat heeft absoluut geen betrekking op de zaken uit het reglement die jij aankaart
 
ik heb het reglement vertaald naar het engels en bouw al 4 jaar een racer op naar ong identieke reglementen denk dat mijn antwoord wel voldoet. je uitlaat heeft absoluut geen betrekking op de zaken uit het reglement die jij aankaart

mijn vraag is hier(mischien slecht geformuleerd):

of we enkel reserve carters (lees compleet lege carters die "tijdens" de 24h pas gevuld mogen worden met de nodige onderdelen) mogen gebruiken

of we reserve motorblokken (lees gevulde carters kant en klaar om onder de brommer te hangen en weer verder rijden) mogen gebruiken?

vorig jaar was hier ook even twijfel (een tijdje voor de 24h) wat men juist ging
toelaten?


Groeten
 
17: PITBOXEN
17.3 Er mogen 2 carters en 1 frame aanwezig zijn per team in de pits. Zie hiervoor ook artikel 25 ( keuring ) van het technisch reglement.


25 KEURING
Elke rijder moet voor de wedstrijd zijn kleding en helm laten keuren door de Technische Commissie. Elke rijder moet zijn gebruiksklare machine voor de eerste training laten keuren door de Technische Commissie.
bij de eerste contole worden zowel het frame als de 2 carters (motoren) waarmee gereden gaat worden gemerkt. Wanneer er een nieuw carter of frame wordt genomen moet deze eerst gemerkt en goedgekeurd worden door de TC. Deze nieuwe carter moet leeg zijn voor deze kan worden aangemeld bij de TC, ook het nieuwe frame dient leeg te zijn op uitzondering van voorvork. Door de TC ter nacontrole aangewezen machines moeten direct na het passeren van de finish bij de TC-ruimte worden ingeleverd.
Ook wanneer een technisch protest is ingediend, moet de betreffende machine direct ter inspectie worden ingeleverd. Dan wordt bepaald wanneer de machine nader wordt geïnspecteerd. Deze inspecties zullen zoveel mogelijk afgezonderd van rijders en publiek plaatsvinden. Aanwezig mogen zijn de rijder en één helper. De machine moet uiterlijk 25 minuten na inlevering inspectiegereed zijn (zonodig met gedemonteerde cilinderkop om het opmeten van boring en slag mogelijk te maken). Het inspectiegereed maken moet gebeuren door de rijder en / of door zijn helper. Kosten die voortkomen uit het inspectiegereed maken, komen voor rekening van de rijder. Maten worden gemeten met de aanwezige instrumenten en zijn bindend. Vrijwillige metingen zonder sancties zijn altijd mogelijk.

dit is van kracht voor de gehele wedstrijd net als vorig jaar. wanneer je een ander blok in de pits wil hebben mag hier alleen maar een krukas en overbrenging inzitten.de rest moet opgebouwd worden in de pits. dit was overigens vorig jaar ook zo.
 
vorig jaar had ik een compleet blok bij (vario,..., cilinder, krukas, ontsteking, inlaat,...), en dat was ook gekeurd?

Ik heb de pitbox gedeeld met het engelse 50cc scooter team
deze hadden ook een complete reserve motor bij, dat die gekeurd was weet ik niet.

we waren beide wel alleen in onze klassementen. mischien dat het hier iets mee te maken had.
 
dat staat er toch ook dat er 2 blokken aanwezig mogen zijn. een onder de machine dus en 1 in de pitbox. als er een ander blok naar binnen moet dan mag er alleen inzitten wat ik net zei. lees het nog maar eens een keer want het staat er echt heel duidelijk.
 
dag ik heb een klein problem in het reglement , ik rijd met een honda nsf maar in het reglement ik ben niet te zien ? ( see)
dank
fred
sorry voor mijn vlaams 8P
 
S.T.R CLASSE CYCLOMOTEUR MANUEL

1 PARTIE DU ROUE DE CONDUITE
Châssis, bloc de moteur et la fourche arrière doivent être du model homologué.

2 CONTENU CYLINDRE
La cylindrée maximum est 75CC (cycle à 2 temps) ou 210CC (cycle à 4 temps).
3 SYSTÈME D’ADMISSION et CARTERS
Le système d’admission (membrane, tournant, le pilotage de piston) ne peut pas être modifié. Il est interdit de souder les carters.

4 CARBURATEUR
Il n’y peut pas être plusieurs de carburateur. Le diamètre de passage du carburateur peut être maximum 24mm (cycle à 2 temps) et 36mm (cycle à 4 temps).
 
we zitten met de voorinschrijvingen aan de 20 man, waarvan er al meer dan de helft ook hebben betaald. ( ik geloof 13 teams ) het spijt ons dat het soms lang duurt met de update's. het gaat iig voor 90% zeker door. het enigste wat we nog moeten regelen zijn de tenten voor de pitstraat. het andere is de betaling van nog een aantal teams tot we de minimale limiet van 20 teams hebben bereikt.

voor de rest is alles geregeld!!!
 
ja, de nieuwe pitstraat loopt achter de pitboxen langs.
de orginele pitstraat zal voor publiek zijn.