Santini san remo gy6 motor vonkt niet

sven_

New Member
Beste,
heb mijn brommer na lange tijd weer kunnen starten 24u erna deed hij het niet meer.

Alles gecontroleerd en vonkt niet meer.

Ik heb nieuwe cdi, bobine, bougie en batterij besteld en vervangen nog steeds geen vonk…

ten einde raad kan iemand helpen
 
Advertisement - register to remove this

Is het een euro 2 ? Je kan het volgende proberen , als het een euro 2 is . hieronder de pin bezetting van je cdi , meet als het contact aan staat , of op pin 5 geen massa verbinding bestaat , of op pin 6 spanning staat ( let op tot 40v wisselspanning) , als je kickt , of start . Dan de connector met 4 aansluitingen , los halen , en Pin 1 door meten t.o.v massa , dit is de pick up . Dan draad 2 door meten , naar de bobine ( ook draad even loshalen van bobine . En ten slotte meten of draad 3 en 4 massa maken . Kan ook zijn dat draad 3 de draad van de pickup is van de snelheids sensor , bij je koppeling , als die erop zit . Kun je zien aan het vario deksel of hier een draad onder uitkomt . Hieronder ook het schema , en de manual met alle meet gegevens en waarde voor de gy6 .
 

Attachments

bedankt voor de reactie,

op pin 5 bestaat geen massa verbinding als het contact aan staat

52 volt ac op pin 6 als hij start

bij pin 1 geen verbinding met massa

bij pin 2 hebben we verbinding met bobine

bij pin 3 meten we 140ohm met de massa

bij pin 4 hebben we ook connectie met massa

Is het een euro 2 ? Je kan het volgende proberen , als het een euro 2 is . hieronder de pin bezetting van je cdi , meet als het contact aan staat , of op pin 5 geen massa verbinding bestaat , of op pin 6 spanning staat ( let op tot 40v wisselspanning) , als je kickt , of start . Dan de connector met 4 aansluitingen , los halen , en Pin 1 door meten t.o.v massa , dit is de pick up . Dan draad 2 door meten , naar de bobine ( ook draad even loshalen van bobine . En ten slotte meten of draad 3 en 4 massa maken . Kan ook zijn dat draad 3 de draad van de pickup is van de snelheids sensor , bij je koppeling , als die erop zit . Kun je zien aan het vario deksel of hier een draad onder uitkomt . Hieronder ook het schema , en de manual met alle meet gegevens en waarde voor de gy6 .
Post automatically merged:

bedankt voor de reactie,

op pin 5 bestaat geen massa verbinding als het contact aan staat

52 volt ac op pin 6 als hij start

bij pin 1 geen verbinding met massa

bij pin 2 hebben we verbinding met bobine

bij pin 3 meten we 140ohm met de massa

bij pin 4 hebben we ook connectie met massa

onder mijn vario deksel komt inderdaad een draad uit maar vroeger heb ik altijd gereden toen deze draad uit elkaar was.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    265.5 KB · Views: 5
Als je bij pin 1 geen waarde meet , is , of de draad naar de pick up niet verbonden (breuk) , of de pickup spoel is stuk , volgens de manual , moet je daar 0,1-10 ohm meten en met starten , moet daar minimaal 2,1v op komen , pagina 107.
 
Als je bij pin 1 geen waarde meet , is , of de draad naar de pick up niet verbonden (breuk) , of de pickup spoel is stuk , volgens de manual , moet je daar 0,1-10 ohm meten en met starten , moet daar minimaal 2,1v op komen , pagina 107.
de draad van pin 1 naar de pickup meten we 0,4 ohm

van pin 1 naar de massa meten we 2,6 v ac

bij diezelfde meting meten we bij gelijkspanning nagenoeg niets
 
Heb je draad 1 van connector , naar massa gemeten ? Dan meet je door de pick up spoel heen , dat is dus te weinig , maar de spanning klopt dan weer wel . Pin 3 klopt dan weer wel , meet je door de pickup sensor van de koppeling heen . Massa draad van bobine ook oke ?
 
Heb je draad 1 van connector , naar massa gemeten ? Dan meet je door de pick up spoel heen , dat is dus te weinig , maar de spanning klopt dan weer wel . Pin 3 klopt dan weer wel , meet je door de pickup sensor van de koppeling heen . Massa draad van bobine ook oke ?
massa draad van bobine is oke, op pin 1 hebben we geen massa
 
Eerst meet je 0,4 ohm , en nu niet meer , heb je van de connector ( connector los van cdi ) naar massa gemeten nu
van pin 1 naar de connector meten we indd 0,4 ohm zie eerste foto

van pin 1 naar de massa meten we niets zie foto 2
Post automatically merged:

geeft deze ook signaal als je hem start?

van de zwart/gele draad van de bobine naar massa meten we tijdens het starten 4volt ac
 

Attachments

  • IMG_9577.jpeg
    IMG_9577.jpeg
    277.7 KB · Views: 4
  • IMG_9586.jpeg
    IMG_9586.jpeg
    323.9 KB · Views: 5
Dan denk ik dat @rene8128 met zijn post gelijk had en de pick up defect is . Van pin 1 de rood witte draad in de connector , moet je door de pickup naar massa meten . Geeft hij ook geen signaal naar de bobine zoals rene ook vroeg ? Je start wel elektrisch toch , zodat je blok massa heeft ?
 
Dan denk ik dat @rene8128 met zijn post gelijk had en de pick up defect is . Van pin 1 de rood witte draad in de connector , moet je door de pickup naar massa meten . Geeft hij ook geen signaal naar de bobine zoals rene ook vroeg ? Je start wel elektrisch toch , zodat je blok massa heeft ?
ja starten altijd elektrisch, van pin 1 naar de bobine geen hij geen signaal ook als hij start meten we geen signaal
 
pin 1 komt van je pick up die zou een signaal van rond 2 Volt moeten geven. die geeft niks dus dan heb je op pin 2 ook geen signaal, dit is de aansluiting naar de bobine. dus nu moet je kijken of je pick up nog goed is en nog op de juiste plek zit
 
pin 1 komt van je pick up die zou een signaal van rond 2 Volt moeten geven. die geeft niks dus dan heb je op pin 2 ook geen signaal, dit is de aansluiting naar de bobine. dus nu moet je kijken of je pick up nog goed is en nog op de juiste plek zit
Ik zal een nieuwe pickup bestellen en plaatsten als het dan nog steeds niet werkt kom ik hier terug.
Alvast super bedankt voor de snelle reactie en goede hulp!
 
Dat is dus die 0,1-1.0 ohm volgens de manual die je moet meten ,op pin1 t.o.v massa op de connector , los van de cdi .
Jij meet daar dus niets . Volgens mij moet je dan een hele stator nemen , daar zit de pickup aan vast gesoldeerd . En moet je eerst even kijken welke stator je hebt ( hoeveel spoelen) , zijn er verschillende .
 
. Volgens mij moet je dan een hele stator nemen , daar zit de pickup aan vast gesoldeerd
pick up zit niet aan je stator vastgesoldeerd, pick up is het magneetje aan buitenkant van je vliegwiel. als de verhoging op je vliegwiel langskomt dan krijg je een elektrisch stroompje dat de cdi verteld dat die moet ontladen. de afstand tussen magneetje en de verhoging op vliegwiel moet ongeveer zo groot zijn als je bankpas dik is. is deze afstand te groot registreerd hij niet dat de cdi mag ontlaaden en heb je dus ook geen vonk
 
Back
Top