Santini Capri koud starten na warm worden afslaan

Gladys

New Member
Koud starten gaat goed. Na paar minuten draaien afslaan en niet meer starten.
Na afkoelen motor wel aanslaan en vervolgens na paar minuten afslaan.
2 maanden geleden service beurt dus bougie, kleppen, luchtfilter e.d. zouden nog goed moeten zijn.
Het is een injectie motor vandaar dat ik niet verder kom. De scooter is in december 2 jaar oud.
Wie heeft een idee of ervaring hiermee?
 
Advertisement - register to remove this

Geeft het managementlampje op de dashboard ook een foutcode aan?
Deze behoort dan een x aantal keer te (gaan) knipperen...
Aan de hand van deze knippercode kan men achterhalen welk onderdeel een storing geeft!

Ik vermoed echter dat de temperatuursensor niet goed meer is of er zit ergens sluiting in de bedrading of stekker.
Hierdoor kan het zijn dat de ECU/ECS niet de juiste waarde (temperatuur) te zien krijgt waardoor er continu extra brandstof en lucht aangevoerd wordt.
Voor een koude start is dit prima, maar zodra de motor op bedrijfstemperatuur is behoort dit automatisch afgesloten te worden.
Anderzijds kan het zijn dat de choke (naald) blijft hangen waardoor het kanaal niet meer afgesloten word.

Jouw type scooter maakt overigens wel gebruik van een carburateur maar deze word elektronisch geregeld door de het ECS systeem.
Is een special type carburateur met twee zgn. solonoids kleppen (magneet ventielen) die er zorg voor dragen dat er op elk toerental de juiste hoeveelheid zuurstof de inlaat ingaat.
 
Last edited:
Eindelijk vervolg. Omdat managementlanpje niet brande en ik verder van de eigenaar niets hoorde ben ik gestopt. Inmiddels is de scooter opgehaald en een uur later telefoon dat hij gerepareerd was. De bobine was kapot.
 
Back
Top