Sachs Speedjet Elektrische start stopt en draait niet juist.

Toensi

New Member
Zouden jullie mij aub kunnen helpen? Ik heb de elektrische start ook direct aangesloten, zoals te zien is in dit filmpje. De plus en min van de accu die worden ontzettend heet en starten alsnog niet.
Wat kan het probleem zijn?
Help mij aub! Diegene die dit probleem voor mij oplost krijgt een kleine vergoeding. U heeft mijn woord.
Zie link;


 
Advertisement - register to remove this

Misschien een slechte startmotor?? De accu word heet omdat er ergens weerstand is in het circuit..

Is de startmotor vast staan, dan kan je er veel stroom door laten lopen.. En dan krijg je dat er bepaalde delen te warm word..

Controlleer de startmoter eens.. Even eraf halen en dan met de hand het tandwieltje rond draaien.. Gaat dit heel zwaar, dan is dat het probleem.
 
Ik heb de startmotor er ook af gehad en dan draait die wel prima en goed zoals het hoort dat is het rare eraan maar ik ga dit morgen gelijk proberen en hou u op de hoogte bij voorbaat dank
 
Ik zag net pas het youtube filmpje... Nee je moet er geen auto accu op je scooter aansluiten.. Niet raar dat de boel dan warm word..

De scooter accu is maar 4 ampere. Die van een auto is 45ampere.. Dus niet meer doen, tenzij je alles kapot wilt hebben.

Kan ook zijn dat de krukas lagers op zijn en daardoor stroef loopt.. Kan je hem wel met de kickstart starten..?

Anders toch eens de bendix en de startmotor na kijken.. De boel zal toch wel soepel gestart moeten kunnen worden..

Er zit ergens iets wat niet meer zo heel soepel gaat.
 
Oké dankjewel, maar die hitte probleem heeft die ook als ik die via es knopje indruk, ik heb de varioset er helemaal af gehaald en de blok met de hand gedraaid en dat zat voelde goed. Groetjes bvd
 
Last edited:
Naar mijn idee is het toch de startmotor die niet mee wilt werken en bij belasting gewoon niet soepel draait.

Dit word verklaart door die extra hitte die ontstaat bij de accu (als ik dat goed begrepen heb)..
Blijkbaar moet er zoveel stroom door het circuit om er enige beweging in de startmotor te krijgen (en dan draait hij ook volgens het filmpje niet soepel.. En anders eens de bendix na kijken.. Kan ook dat deze de boel blokkeerd als de startmotor probeerd te draaien..
 
Back
Top