S T A R T P E R I K E L E N

Nan-Z

Well-Known Member
Hai!

Sinds een paar dagen heb ik problemen met starten.

Normaal gesproken slaat hij na één druk op de knop aan. Nu slaat hij helemaal niet aan, ook niet met de kick-starter.

Een gedeelte van het probleem hebben ze al voor me op kunnen lossen, nl. hoe dus wel te starten. Die procedure gaat dus als volgt: Verwijder de luchtfilter van de carburateur, hand op de luchtinlaat en starten. Na een paar slagen slaat hij gewoon aan (starten zonder je hand op de luchtinlaat werkt niet, hij slaat dan ook niet aan). Het is nu mogelijk om er normaal mee te rijden en voor een korttte tijd stil te zetten. Staat hij te lang stil dan begint het verhaal weer van voor af aan.

IEMAND enig idee waar dit aan kan liggen? Waar ik zelf aan denk is dat hij niet genoeg vacuum kan zuigen (valse lucht, maar vanwaar). De verbinding tussen gaskabel en "dopje" van de carb. is goed afgesloten, vlotterbakje zit er stevig onder.

Ik weet het niet meer... <zucht>

Plzz help.

Doei

Nan-Z
frown.gif
 
Advertisement - register to remove this

Toen ik het begin van het verhaal las moest ik even aan die "slechte ouwe tijd" van mijn scooterke denken...
smile.gif
Toen ik hem net had, ging starten ook k*t. Bij mij was het dan altijd zo:
Ik moest de met een speciaal dingetje (wat mijn vader gelukkig nog had, naja speciaal, het lijkt een beetje op injectienaald, alleen dan zonder naald en van plastic, en je moet er in duwen ipv. er aan trekken) wat benzine uit de tank halen, dat dan vervolgens in mijn carb. gat spuiten, dan starten en deed ie het...
Misschien meot je dat is probeen als dat werkt, krijgt ie gewoon te weinig benzine, en meot je dus de hele carburateur uitelkaar halen, en ALLES schoonmaken, zo is het bij mij ook verholpen!

Nou ik hoop dat je der wat aan hebt!

SvR
 
Je kunt beter niet je luchtfilter dichthouden. Dan kunnen je membraanklepjes afbreken. Wat je ook kunt doen is een busje startpiloot halen. Voor het starten effe voor je luchtfilter spuiten en starten maar.
greetz Tim
 
Hai...

Iedereen in iedergeval bedankt voor jullie bijdrage!
smile.gif


Even een paar dingetjes samenvatten:
- De cilinder & zuiger zijn ongeveer 1.5 maand oud en hebben er nu ±900 Km opzitten, ik hoop dat het dus niet de zuigerveren zullen zijn.
- De carb... hebben ze voor me uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, ook de elec. choke en de daarbij horende sproeier.
- Misschien dat er inderdaad een lek zit tussen carb... en het spuitstuk.

Wat ik nog wel was vergeten: de bougie is droog. D.w.z. wanneer hij NIET wil starten en ik draai vervolgens de bougie eruit (na een paar starten) is deze kurk droog, wat volgens mij betekent dat er uberhaupt geen bezine in de cilinder komt
confused.gif


Deze ochtend dus weer kunnen sleutelen om het draaiend te krijgen en mijn dealer is er pas weer a.s. maandag
frown.gif


Hopelijk nog meer reacties

Doei

Nan-Z
wink.gif
 
Alsj e nou ff kijkt of er wel goed benzine komt bij je cilidner.

jem oet het heel simpel zien:
je hebt twee dingen nodig voor starten:
Vonk en benzine, als 1 daarvan mist kan je het vegreten.

De vonk is er dus wel, dus meot het je benzine (mengsel) zijn!

Kij kalle "lekken" na!

SvR
 
zet vooral het benzine kraantje open, dat wil ik ook nog wel is vergeten, en dan valt ie na 100m stil, ik vet schelden, what the fuck is er nu weer met dat pleuris ding aan de hand....
smile.gif
 
als ik me carb eraf trap voor bijv. sproeier verwisselen ofzo doe ik ff het kraantje dicht, anders loopt binne 10min ff je dure benzine in de put....
 
Wedduh dat ik win! Staand is vet makkelijk bij te komen, ik hoef geen enkele kap los te halen!!! En ik heb luchtgekoeld!@!

Dus wedje leggen dat ik hem snelle deraf heb!!

(btw: wat heeft dat ermee te maken?)
Krizz is denk ik op het moment het snelste...
smile.gif


SvR
 
Bij sommige Piaggio's (Sfera/Quarts) zit ook een vacuum-benzinekraan op. Deze werkt op dezelde onderdruk waar je je membraam mee opentrekt, dacht ik. En is een minarelli beter omdat er geen benzinekraantje op zit, ha ha? Mijn Nrg is 10x beter dan een Aerox omdat er fatsoenlijk iemand achterop kan...lekker pu(c)h!!! Nee, dit is zo'n onzin. Greetz.
 
Back
Top