rvs uitlaat op maat?

lwdknaller

Well-Known Member
goeie dag,

mijn vraag is , hoe een uitlaat uitpakt als je bijvoorbeeld van 0,7mm plaatstaal, een uitlaat maakt met 0,7mm rvs.

waar moet ik rekening mee houden?
wat is de warmte afgifte tov de veel gebruikte plaatstaal?

en wat zijn de voor en nadelen van rvs tov plaatstaal?

ikzelf wou een c21 replica maken als basis, en daarvan uit langzaam aan de lengte van de pijp, en flens te experimenteren.
en de hoeken van de conussen.

mvg, lwdknaller+ralf+
 
Advertisement - register to remove this

rvs is zwaarder , en het uitzettingscoefficient is anders.

en het kan zijn dat RVS wat moeilijker buigt.

en rvs is duurder..

het zal prima willen maar behalve dat het niet roest hebt je er niks aan. verder moet je dan de hele uitlaat uit RVS maken anders roest het nog (dus steunen , flens e.d.)

Ook is het niet zo dat rvs niet lelijk kan worden!
 
rvs is zwaarder , en het uitzettingscoefficient is anders.

en het kan zijn dat RVS wat moeilijker buigt.

en rvs is duurder..

het zal prima willen maar behalve dat het niet roest hebt je er niks aan. verder moet je dan de hele uitlaat uit RVS maken anders roest het nog (dus steunen , flens e.d.)

Ook is het niet zo dat rvs niet lelijk kan worden!

buigen is geen probleem, en heb nog een plaat liggen rvs van 2500x1500mm x 0,7mm dikte.

uiteraard word alles rvs gemaakt spreekt voor zich:#
 
Waarom wil je het van rvs maken? Alleen omdat het roest vast is?

om geen stereotype te wezen, en eens te testen wat anderen vaak niet doen.

ik vind hoogglans gepolijste rvs gewoon mooi om te zien, en je hoeft niet te blijven boenen.

zelf ben ik benieuwd of die meer warmte vasthoud, theo. gezien word de pijp dan hoogtoerig als de temp van de gassen hoger liggen right?

en omdat ik de plaat over heb.8P
 
Last edited:
waarom denk je dat anderen geen rvs uitlaat maken?

en dat van dat boenen kun je vergeten , als je er mee rijdt word ie smerig..

dat word niet anders met welke materiaal dan ook ;)
 
En daarnaast moet je de uitlaat goed opmeten en hem precies namaken. En ook nog eens goed kunnen lassen..
Als je die uitlaat niet op de mm precies maakt kunnen de prestaties alwwer erg verschillen.

Wat ook benoemd is, is het uitzetten val het materiaal.
Wat natuurlijk zorgt voor veel spanning op de ophangpunten..
 
Daarbij trekt rvs enorm al je het last waardoor al meteen vervormingen optreden. Neem aan dat je met tig de uitlaat wilt lassen? Dan zou je ook al gebruik moeten maken van een backinggas. Dit wilt zeggen een extra gas toevoer aan de achterzijde van de plaat (in dit geval dus binnekant van de pijp)
 
waarom denk je dat anderen geen rvs uitlaat maken?

en dat van dat boenen kun je vergeten , als je er mee rijdt word ie smerig..

dat word niet anders met welke materiaal dan ook ;)

dat valt reuze mee, als je mee doet aan sprints. en geen straat gebruik.

En daarnaast moet je de uitlaat goed opmeten en hem precies namaken. En ook nog eens goed kunnen lassen..
Als je die uitlaat niet op de mm precies maakt kunnen de prestaties alwwer erg verschillen.

Wat ook benoemd is, is het uitzetten val het materiaal.
Wat natuurlijk zorgt voor veel spanning op de ophangpunten..

wou de conussen via cone programma inladen bij de lasersnij maschine. dus komt heel precies.

en ja, ik ken heel goed lassen. post in de toekomst wel eens wat van mijn laskunsten*D

Daarbij trekt rvs enorm al je het last waardoor al meteen vervormingen optreden. Neem aan dat je met tig de uitlaat wilt lassen? Dan zou je ook al gebruik moeten maken van een backinggas. Dit wilt zeggen een extra gas toevoer aan de achterzijde van de plaat (in dit geval dus binnekant van de pijp)
yep, uiteraard met backingas, wil uiteraard wel mooie lasnaden die NIET naar binnen toe vallen8)


dus heren, kort maar krachtig samen gevat? een dont of een do? want heb de plaat liggen en doe er vrij weinig mee.
zelf was ik stiekem ook wel benieuwd naar de resonatie van het matriaal zelf tov plaatstaal.
 
mja , als je sprint , waarom zou je dan zoveel moeite doen als er al een bestaande goeie pijp is?

simpel, als je eerste wilt zijn moet je testen, anders blijft je altijd achteraan met alles.
spreek voor zich?

een beker binnenslepen kan ook leuk wezen..

jezelf onderscheiden van de rest vind ik een leuke en een grotere uitdaging dan simpel weg onderdelen monteren , en bij de gemiddelde scores te komen.

verder vond ik het wel een intresante topic want je komt het eigenlijks zelden tegen een rvs pijp. *D
 
Als je alles hebt liggen zou ik het gewoon proberen :)

eerder dan december heb ik geen tijd helaas want zit midden in een internationale verhuizing helaas.

ik zal hetontwerp beperkt houden tot 10aanpassingen aan de conussen en lengtes.

en stuk of 5-6 flensjes.

bij mijn loods om de hoek is een testbank die helaas alleen pks kan meten en meer niet;( dus zal ik ook daarvoor iets op moeten verzinnen.

mijn specs zijn de basis van een c21mina.

van daaruit wil ik testen.

rijd het kut breng ik het naar de sloop, rijd het leuk dan mag die in me kamer hangen voor de sier.
knalt ie , dan heb ik geluk. maar daar twijfel ik zelf nog over:p

wie niet waagd wie niet wint right?

en nu? topic open laten of closen?
 
We wachten geduldig op je resultaat natuurlijk, als je tegen die tijd het echt gaat doen en dit topic nog herinnert post hier gerust weer, of wellicht heeft iemand nog een tip voor je in tussen tijd
 
We wachten geduldig op je resultaat natuurlijk, als je tegen die tijd het echt gaat doen en dit topic nog herinnert post hier gerust weer, of wellicht heeft iemand nog een tip voor je in tussen tijd

op niveau tips zijn altijd welkom, aangezien ik geen ervaring heb met rvs uitlaatjes maken.

ben zelf ook wel benieuwd wat er uit komt rollen , aangezien je het niet tegenkomt.

ik verwacht geen super scores, maar hij moet wel wat knallen.

zal eerst de c21 identiek namaken op de voorbocht na.
die zal ik uit veel ringen moeten maken om een strakke flow te verkrijgen.
daarna kijken hoe en wat.

heb racechrono op me mob. tot beschikking , in iedergeval wat.8P

en zal nog zien voor een fancy toerenteller ect.
om het toch een beetje overzichtelijk te houden.*D

kost me alleen vrijwel tijd kwa matriaal , heb ik altijd wel wat bij de loods van me pa wat liggen. , flensjes draai ik gelijk af. fotos komen dan wel.

eerst maar tot december af laten rusten .

kortom , een simpele verslag om rvs met staal te vergelijken.
en of het rendabel genoeg is.
 
Last edited:
Back
Top