RVS Tank @ NRG

Jelle

Well-Known Member
hehe, eindelijk mn digicam gekocht (gelukkig voor almelo)
dus kon ik ook pics maken van mn RVS tank die ik laatst voor mn NRG heb laten maken.

Het is nog een proefontwerp, uit de losse hand gemaakt. de essentie is dat je bij deze tank niks meer onder de zijkap ziet wegsteken (en je dus het achterspatbord weg kunt laten) en dat je de Helmbak kunt laten zitten....

Ik denk (nog niet gemeten) dat er ongeveer 2,5 a 3 liter benzine ingaat.

Met de tijd (zomer ofzo) komt er een nieuw ontwerp, waar meer benzine inkan, en die anders bevestigd wordt. Ik wil dan inmiddels een valstroomcarb monteren met kartfilter er recht achter, frame verbouwen, beetje het idee van die franse racers op scootertuning.net....

Het uiteindelijke product is niet helemaal zoals ik het wou (namelijk van RVS ipv Alu en een beetje te klein) maar het resultaat mag er zeker wezen vind ik. totale kosten, 20 euro + benzinekraan (5 euro).

Het RVS is allemaal restafval en de tank is nadat ie helemaal in elkaar zat gebeitst. (zou eerst geparelcoat worden maar dat duurde te lang omdat ze em vergeten waren mee te geven)

gewicht, weet ik nog niet, maar het is niet meer dan de orig. tank en daar was het me ook nog niet om te doen....

tank1.JPG

tank2.JPG

tank3.JPG

tank4.JPG
 
Advertisement - register to remove this

whoeizzz mooi!
als je nu je spatbord helemaal eraf haalt zie je hem dan niet meer zitten? of wat was het doel?

edit] oeps ik moet leren lezen:rolleyes:
 
Last edited:
Hee, dit is het betere werk... Wij moeten dit dus ook doen, want wij hebben een afdekplaat bij de NRG... Wij monteren eerst het zooitje, met kappen + filter... Dan bekijken we de overgebleven ruimte, en maken zo een aluminium-tank op maat... Dit is i.i.g. erg mooi gedaan, mijn complimenten, Jelle...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Dan bekijken we de overgebleven ruimte, en maken zo een aluminium-tank op maat...
thx iedereen voor de complimenten, maar die gaan natuurlijk uit naar de Lasser, Ytzen :)

enne, bart, het is echt NIET aan te bevelen met ALU te gaan werken.

ALU scheurt heel snel, vooral als de lassen niet van topkwaliteit zijn. De gewichtswinst die je zult krijgen door het gebruik van Alu is ook miniem. als je RVS gebruikt kan je veel dunnere plaat gebruiken en dan blijft het nog stevig.

maar ja, ik heb natuurlijk nog niet een alu tank gezien en gezien hoe dit gaat, maar dit is me dus verteld. (oa door mensen die tanks maken voor autocross enzo :))

als je ALU eenmaal aan het scheuren is dan blijf je bezig met herstellen......

denk dat ik mn tank ook welff meeneem naar de meeting, kunnen de mensen die het willen em in levende lijve bewonderen (en nee dr zit helaas nog geen scooter omheen :D)
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2


Ik denk dat mensen in de autocross iets andere eisen aan constructies stellen dan wij, met scooters die alleen op meetings e.d. gebruikt worden...

hang je tank in rubbers en je bent van het gezeik af...

Het ligt er natuurlijk heel erg aan wat voor alu je neemt...Ik ben van mening dat je best 1,5mm dikte kan gebruiken bij een tank...misschien dan wel niet goed te lassen, dat wel
 
jajajajaja, ik ga welff overleggen... nahja... het is wel zo dat er meer te doen is met RVS dan met ALU......

(hij werkt persoonlijk ook liever met RVS)

het kan allemaal nog veel beter... :p wordt et ook wel....
 
Back
Top