RVS bouten gebruiken

zippie078

Member
Hallo,

Ik ben bezig met een restauratie van een Typhoon/NTT. Ik heb het blok zwart gespoten en wil graag nieuwe carterbouten. Welke ik niet meespuit met de carterkap.

Nu dacht ik als ik daar RVS bouten voor gebruik roesten/oxideren ze niet. Maar ik heb ook wel eens gehoord dat je beter geen RVS bouten in aluminium kan gebruiken omdat dit gaat reageren op elkaar of iets? Zou je dit op kunnen lossen door koperslip/keramisch vet te gebruiken?

Of kan ik beter gewoon nieuwe stalen bouten kopen, niet aankomen met aluminium carterbouten van TNT ofzo hier heb ik slechte ervaringen mee.

Kort: kan je RVS bouten in aluminium gebruiken of beter stalen bouten?

Bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Mdj004

Polini race vonkjes.
Gewoon veel vet gebruiken, gebeurt in de praktijk minder mee dan op papier. Je zou wel nog problemen kunnen krijgen als het ontzettend heet wordt aangezien rvs een andere uitzettingscoefficient heeft dan aluminium. Verder is er nog gezeik met koperlegeringen en gegalvaniseerd spul, snap ik geen reet van gewoon veel vet gebruiken loopt wel los.
 

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Nadeel van rvs is dat het zachter is al de normale variant.. Kans is groot dat je de kop dan met teveel kracht eraf kan draaien.
Beter haal je de gewoon normale en vervang je die om de zoveel tijd.
 
Advertisement - register to remove this
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
S Uitlaat Op RVS voorbocht Quick Forum 5
bel leovinci 70 uitlaat rvs Quick Forum 4
S rvs vervaardigde powerpij info? Quick Forum 9
Jelle RVS Tank @ NRG Quick Forum 15
Manu76 Banjo bouten. Quick Forum 1
Similar threads





Top