RVS bocht voor 172 Malossi

Nxel

New Member
Mede-tjoeners,

Ik heb sinds kort een 172cc (AC) cilindertje voor m’n Typhoon met originele voorbocht en 125 pot. Met de cilinder monteren (zoals het hoort zonder te beunen) knakte in eens m’n voorbocht en nu zit er een flinke scheur in. Nu hoor ik van iedereen wat anders, de een zegt; “Gooi er een rvs bocht onder dat is mooier” daar ben ik het wel mee eens.
De ander zegt; “Normale bocht kopen want een rvs bocht is te dik en dan heb je geen power meer, pas rvs wanneer je je 172 gaat tunen.”

Iemand hier ervaring mee die toevallig een 172 heeft en wel eens heeft gewisseld tussen een normale en rvs bocht?
 
Advertisement - register to remove this

In de normale bocht zit een deuk welke in de RVS bocht niet zit. Heb er zelf nog geen ervaring mee maar als je je goed inleest hier en op internet is er wat over te vinden.
Met een RVS bocht heb je iets meer vermogen. Heb ergens op t forum of een site gelezen dat je er rond de 1.5pk winst mee pakt.
 
Wat maakt het uit als het materiaal wel of niet van rvs is? Ik kan me wel iets bij voorstellen dat er meer vermogenswinst behaald kan worden als de vorm van de bocht anders ontworpen is.
 
Op een 172 heb je dan leuke winst, je kan er idd NOG meer uit halen als je je 172 gaat tunen maar dat is eigenlijk niet nodig.

een rvs bocht op je std 125 loopt idd voor geen meter.
 
Back
Top