Aprillia_sr_50

Grasmaaier
ik heb een Aprilia sr factory 70cc Piaggio carb en zit met het volgende probleem

ik ben aan het stoeien met het koelsysteem ik heb de waterpomp gecheckt en het vinnetje was goed en gaat goed rond
hij pompt water goed door kan ik zien door die doorzichtige slang op de cilinderkop

ik heb het volgende gedaan ;

nieuwe cilinder erop gezet ( polini ghisha 70cc )
een doorzichtige slang op de cilinderkop gezet
radiator schoon gemaakt en doorgespoeld ( kwam water uit alle gaten dus dat is goed )

nou heb ik dus een stukje gereden met een 50cc cilinder om te kijken hoe die het doet en hij werd veel te snel warm

ik heb m ontlucht en deed hetzelfde

water schiet het blok in en pompt het naar de radiator

alleen zie ik het niet terug in de tank lopen en voel ik ook geen druk op de slang bovenaan ( die boven naar je kvs tank loopt)

nu heb ik 2 dezelfde scooters met vergelijkbare setups en bij de daily loopt het wel mooi in het resevoir



heeft iemand tips?
 
Advertisement - register to remove this

waterpomp vervangen?hoef je de blok niet splitsen wel kvs er uit.slang omgewisseld?
ik heb de waterpomp nagekeken en die doet het goed, alleen zie ik bij mijn andere SR dat er snel water in het expansivat gepompt wordt en dat heb ik niet op het moment ik heb de slang die naar het expansievat loopt eraf gehaald en als je gas geeft dan komt er wel water uit maar lang niet zo veel als bij mijn andere
Post automatically merged:

alle slangen zijn vernieuwd
 
Heb je het systeem wel goed ontlucht? Kan wel ff duren bij Piaggio namelijk voor alle lucht eruit is. Maar als ik je verhaal goed begrijp gaat het water je blok in en dan is het weg? Dan kun je ook ff je koppakking nakijken, dan zou het via je uitlaat eruit komen. Of als je pech hebt zoals ik staat heel je uitlaat vol water. Check ook ff alle slangklemmen nog ff voor de zekerheid
 
Heb je het systeem wel goed ontlucht? Kan wel ff duren bij Piaggio namelijk voor alle lucht eruit is. Maar als ik je verhaal goed begrijp gaat het water je blok in en dan is het weg? Dan kun je ook ff je koppakking nakijken, dan zou het via je uitlaat eruit komen. Of als je pech hebt zoals ik staat heel je uitlaat vol water. Check ook ff alle slangklemmen nog ff voor de zekerheid
ik heb alles opnieuw bekeken en het koelt weer zoals het hoort anders bij een lekke koppakingb zou je last hebben van prut in je koelwater en daar heb ik geen last van


en precies nog even blijven rijden totdat alle lucht eruit is

maar thx voor de reply
 
Back
Top