Runner

casper_1999

Well-Known Member
Wie kan mij vertellen hoeveel gram's rollen erin moeten voor onder mn Runner('98) met een technigas uitlaat ? hij loopt verder nog standaard. (onbegrensd)
 
Advertisement - register to remove this

ik heb het eens nagevraagd bij de dealer. die zei 4,5 g. ik dat erin proppen, loopt hij nog voor geen meter ! Technikots me kont ! ik koop wel een Polini 4 race ! wie weet trouwens hoe je ziet of je cilinder een nieuwe of een oude is? (runner)
 
Ik vroeg me dat ook ooit af, en toen kreeg ik (hier) het volgende antwoord:
- oude cilinder heeft een "vierkante" kop.
- nieuwe cilinder heeft kop met een "dakje".
Als je een Sport Production of Fun Production hebt > nieuwe cilinder. Greetz.
 
mmh, oud model dus. wel vreemd want ik heb al de begrenzers eruit gehaald (vario ring, prop in uitlaat) en hij rijd maar 80 op de teller terwijl ik lees over andere met een runner en oud cilinder onbegrenst al rond de 100 op de teller zitten. iemand een idee hoe dit kan ?

MvG, Casper
 
Ja!!! Typhoons en Nrg's hebben een MEMBRAAMBEGRENZER, een plaatje met een gat erin tussen je spruitstuk en cilinder, die ervoor zorgt dat er maar een beperkt mengsel in je cilinder komt. Deze begrenzer scheelt heel veel, ik weet alleen niet of een Runner hem ook heeft! Je spruitstuk zit vaak vast met een breekmoer en een gewone bout. Op de breekmoer gewoon een flinke tang zetten en voorzichtig losdraaien. Breekmoer kun je gewoon wegflikkeren daarna, en een gewone bout (M6) erin draaien. Check ff na, het is een koperen plaatje met een gat van rond 8 ofzo erin. Greetz and succes.
 
Back
Top