Runner uitlaat terug begrenzen.

Johand

New Member
Ben bezig met me gilera runner rst weer terug af tevoeren in verband met een wok-melding en heb een originele runner uitlaat gekocht maar die is ongrendelt nu is mijn vraag weet iemand precies waar die uitlaat begrenzers zitten
 
Advertisement - register to remove this

Wat Brute-Force zegt en niet zelf proberen vast te maken met lijm of iets dergelijks want dan heb je kans dat de prop (metalen trechtertje) in je uitlaat valt en vast blijft zitten in de bocht van je uitlaat. Het kan dan rammelen.
 
Zat er op die uitlaat geen dood lopend buisje aan vast in het begin? Bij de vroegere minarelli scooters had je een losse voorbocht zoals op de afbeelding.. Deze was makkelijke te monteren en te demonteren..

13exhaust_sized.jpg
 
Zit inderdaad zo'n buisje op en nog een open die dicht geknepen buis is in gekort en die open buisje zit er nog op en daar moet een rubber buisje die naar een filter toe loopt
 
Het buisje aan je uitlaat gaat naar de katalysator (die filter dus), zoals eurokit zegt, die moet je eraf slijpen en dichtlassen. De ingang naar de katalysator kun je in principe gewoon open laten hangen of je draait er een dikke schroef in.
 
Ik snap het, ik had ook eerder verteld dat je er een prop in moet laten lassen, hierdoor zal hij langzamer lopen. Onthoud dat hij op de rollerbank tijdens de herkeuring de scooter 54 km/h mag gaan, dus precies 45 km/h is niet nodig.

Betreft het tuitje dat aan je scooter hangt, dat zal bijna niets uitmaken of je die aan de katalysator terug plaatst of dat hij dicht is geknepen. Als die al dichtgeknepen is zou ik het zo laten alleen ligt het ook aan waar hij is dicht geknepen. Als dat tuitje best wel lang is dan verhinderd dat de air-flow in je uitlaat. Daarom is het handig om deze zo kort mogelijk bij de uitlaat dicht te knijpen of dicht te lassen. Als je dit open laat of half open dan krijg je echt enorm veel kabaal uit je tuitje en dat wil je ook niet.

In het kort: tuitje dichtlassen (dichtbij de uitlaat of niet, zolang hij maar dicht is voor het lawaai) en prop erin lassen.
 
Nadeel van online bestellen is dat de verzending soms duurder is dan het product zelf dus kijk anders even bij je dichtsbijzijnde scooterzaak. Die hebben het meestal wel.
 
Back
Top