This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Hansiee

New Member
He mensen ik heb een probleem ik rijd een runner 172 malossi 2t, Het was eerst een 125 door een vastloper besloten voor een malossi, zo gezegd zo gedaan alles is gemonteerd zuiger cilinder vanacht gemonteerd starte naa een paar kicken lekt niks uitlaatje gemonteerd alles op zijn plek ready om te gaan beetje laten lopen stationair afgesteld wat gas gegeven na 1x volgas te hebben gegeven zag ik zwarte damp samen met het witte rook uit de uitlaat en viel stil daarna niet meer aan de praat gekregen krijgt benzine krijgt vonk compressie alles maar starten wilt tie niet wie kan mij helpen bvd
Hansiee
 
Last edited:
Een belangrijke vraag, wat was de reden waarom de oude cilinder is vastgelopen?
Heb je de carburateur (sproeier) verhoogd?
 
Ac ... Of Lc versie ... weer duidelijke aangegeven Info allemaal .
Gilera runner 172cc watergekoeld m07 alles standaard op de zuiger en cilinder na
Post automatically merged:

Een belangrijke vraag, wat was de reden waarom de oude cilinder is vastgelopen?
Heb je de carburateur (sproeier) verhoogd?
Nee niks aan gezeten was een top motortje zuigerveren stonden vast cilinder was verder nog prima in staat qua sproeier niks aan gezeten ik gok dat hij zijn tijd heb gehad zit om en bij 30k op de teller
 
Is hij niet te heet geworden en daardoor de koppakking gesmolten. Aangezien er rook uit de uitlaat komt.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de afstelling van de carburateur voor een 125 cilinder hetzelfde is als van een 172 Malossi cilinder.
 
Is hij niet te heet geworden en daardoor de koppakking gesmolten. Aangezien er rook uit de uitlaat komt.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de afstelling van de carburateur voor een 125 cilinder hetzelfde is als van een 172 Malossi cilinder.
Nee koppakking zijn nog top door een sproeier zou hij wel moeten starten maar dat doet hij niet ik gok iets aan zuiger cilinder?
 
Makkelijkste manier om dit te controleren is om even door de uitlaatpoort naar de staat van de cilinderwand en zuiger te kijken.
 
Soms / vaak is het inlaat traject het probleem , gereden zonder Filter / gescheurd Power Filter , waardoor allerlei rotzooi naar binnen is gezogen , en dat de boel dan kapot gaat .
Maar ... onvoldoende Koeling kan ook het probleem zijn , De Rad vol met vliegen en rotzooi , Sproeier te klein .
 
Precies. En dan is even door de uitlaatpoort koekeloeren de snelste manier om te zien of de cilinder en zuiger aan gort is. Soort kijkdoos, altijd een verrassing
 
Precies. En dan is even door de uitlaatpoort koekeloeren de snelste manier om te zien of de cilinder en zuiger aan gort is. Soort kijkdoos, altijd een verrassing
Dank heren ik ga er meteen naar kijken ik houd jullie op de hoogte
 
Het is opgelost de zuiger was omgedraaid haha, Gelukkig geen schade gemaakt hij loopt topp. Alleen moet er nu een grote sproeier in weten jullie misschien welk maat er in gaat bij een gilera runner 172cc M07 Watergekoeld?