runner start niet; alleen na zelf benzine in cilinder te spuiten

Seniox

Well-Known Member
Hallo,

ik heb een runner DD en die wil sinds ik hem heb gekocht niet meer starten. Bij die gast waar ik het gekocht heb startte die na 1 kick. Maar nadat ik hem vervoerd heb starten die niet meer. Ik dacht dus dat de luchtfilter verstopt was, en er zat veel vuil aan. Maar na het schoonmaken startte die nog niet.
De dingen die ik heb geprobeerd om de scooter te laten starten (en die dus niet geholpen hebben)
- Nieuwe bougie
-Nieuwe accu
-Ander (nieuwe) benzine er in gegooid
-carburateur schoongemaakt
-olie vervangen
-luchtfilter schoongemaakt


maar als ik zelf benzine icm wat olie in de cilinder spuit en dan kick, start ie meteen! Maar hier is ook het probleem dat ie als ie start hij dan staat te ronken als een gek. Het ding reageert niet eens op de gashendel. Het lijkt alsof die vanzelf gas geeft.
En voor de mensen die zeggen dat de gastoevoer misschien de probleem is, dan wil ik weten waarom de scooter de hoeveelheid benzine die ik handmatig injecteer dan wel verbrand en dan ook verder gaat met verbranden van de toegevoerde benzine, maar als ik gewoon wil kicken hij niet wil starten??
Wat ik raar vind is dat ie het daar gewoon deed en hier bij mij opeens niet meer??
 
Advertisement - register to remove this

word de bougie nat tijdens het kicken?
misschien de leiding van tank naar carb eens controleren of die niet verstopt zit
zit de vacuum wel goed?
 
bougie wordt nat.
en leiding is niet verstopt, omdat als ik zelf benzine in cilinder spuit en kick dan start ie wel
maar maakt veel overtoeren en geeft vanzelf gas. Het ding gaat dan zelf benzine 'ophalen' . Maar waarom start het pas als ik zelf benzine erin spuit en niet vanzelf na het kicken. En bij die gast werkte die gewoon??
 
kijk is naar je gasnaald of die niet scheef of verkeerd staat afgesteld? misschien je sproeier tegroot? of je benzine kabel op de olitoevoer aangesloten? anders kan het altijd aan de compressie in je blok leggen... doet de electro start niets dan?
 
ik heb hier nog een filmpje van het probleem

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=b95ZqzDw6Co"]YouTube- Scooter geeft vanzelf gas[/ame]
 
zal morgen controleren of gaskabel niet te kort is.
maar waarom start ie pas als ik benzine dr in gooi en niet 'gewoon' na het kicken?
 
Ik heb beetje zelfde probleem:p
je gaskabel is wss te kort daardoor gaat het schuitje in je carb niet helemaal meer dicht en wil die niet meer stationair lopen.
Beste is om je carb ff los te maken en te kijken naar het schuifje hoe hoog/laag die staat ,
dan de gaskabel eruit halen en het schuifje terug plaatsen en kijken of er verschil inzit ;)!
Als er verschil inzit is je gaskabel tekort of ala beun ;)
 
Je hoeft niet je hele carb eraf te halen om snel te checken of je kabel te kort is. Voel eerst maar een of je speling op je gashendel hebt, heb je geen speling is er een GROTE kans dat die tekort is, dan kan het ook nog je choke zijn, of je vacuum pomp die op een runner zit.
 
Ja! Hij doet het weer! Thanx mensen:#
heb al eerder heel de carb eruit gehaald enzo, maar bleek dat dit het probleem is
als ik een lintje zou kunnen geven gaf ik het aan jullie:winner:
het probleem was de gasschuif zoals 491GT aangaf. Die ging niet goed naar beneden waardoor er maar benzine bleef stromen, en zo niet kon starten.
nogmaals bedankt :)
 
Hee,
kun je mij precies vertellen wat je hebt gedaan?
want ik heb beetje zelfde probleem en ga zometeen er ook aan klussen:p

bij mijn gashendel (aan de stuur) heb ik de kabel goed aangedraaid (let op aangedraaid! dus niet losgedraaid). Hierdoor kon de gasschuif weer goed naar beneden in de carburateur. Zo kwam er geen ' vanzelf' benzine erdoor en sloot de gasschuif de (te veel) benzinetoevoer af. Nu start ie weer normaal en beheer ik de gastoevoer:#
 
Ja! Hij doet het weer! Thanx mensen:#
heb al eerder heel de carb eruit gehaald enzo, maar bleek dat dit het probleem is
als ik een lintje zou kunnen geven gaf ik het aan jullie:winner:
het probleem was de gasschuif zoals 491GT aangaf. Die ging niet goed naar beneden waardoor er maar benzine bleef stromen, en zo niet kon starten.
nogmaals bedankt :)


de lucht blijft juist stromen, en met koude start heb je juist een rijk mengsel ipv een arm mengsel nodig.
 
Back
Top