Runner ruikt enorm naar benzine

Heb een 50cc runner 2011 als ik hem getankt heb stinken de eerste 3-5 dagen t hele huis naar benzine(garage zit aan huis vast) dus moet elke ochtend de deuren open zetten zodat t kan wegtrekken. Heb ook al geprobeerd om hem overdag buiten te zetten als t lekker weer is en snachts de garage in, maar dan stonk het alsnog. Ik tank 98( weet niet of dit meer stinkt als 95) heb ook geprobeerd om hem minder vol te gooien maar zelfs met een halve tank is de lucht niet te harden. De scooter lekt niet dus wat zou het probleem kunnen zijn?

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Tank ontluchtingsslang. Keb er zelf namelijk wel last van als ik de mijne helemaal tot aan het punt volgooi. Wat je kan doen is die slang opsporen en er een parkertje indraaien en dan kijken of de benzinelucht weg is. En dan een heel klein mini gaatje boren in je tankdop voor de ontluchting.
 
Tank ontluchtingsslang. Keb er zelf namelijk wel last van als ik de mijne helemaal tot aan het punt volgooi. Wat je kan doen is die slang opsporen en er een parkertje indraaien en dan kijken of de benzinelucht weg is. En dan een heel klein mini gaatje boren in je tankdop voor de ontluchting.
Ik heb er ook last van als ik hem half vol gooi zegmaar?
 
Yup. Normaliter hoort ie niet zo te stinken. Maar als je scooter al best oud is en vooral bij 2taktjes gaan ze gewoon stinken op den duur. Maar het kan ook je overloop zijn van je carburateur, dat deze niet zichtbaar toch een beetje lekt.
 
Ik zou eerst eens kijken of je vacuumkraantje niet open blijft staan, verder de vlotter/vlotternaald werking controleren.

Ik heb de indruk dat er langzaam benzine de vlotterkamer van de carburateur blijft binnenstromen die uiteindelijk via de venturi van je carburateur richting luchtfilter lekt, waar de benzine vervolgens verdampt.
 
Ik zou eerst eens kijken of je vacuumkraantje niet open blijft staan, verder de vlotter/vlotternaald werking controleren.

Ik heb de indruk dat er langzaam benzine de vlotterkamer van de carburateur blijft binnenstromen die uiteindelijk via de venturie van je carburateur richting luchtfilter lekt, waar de benzine vervolgens verdampt.
Okee top en waar zit dat kraantje precies of is dat lastig uit te leggen?
 
Deze zit aan de tank en ziet er zo uit:

beinzekraan-gilera-runner.jpg
 
Back
Top