runner rst start niet na revisie

hallo, ik heb mijn motor terug gekregen met een nieuwe krukas erin en heb zelf een zuiger en cilinder er op gezet. alleen nu dat ik hem terug inelkaar heb gezet start hij niet. ik heb een nieuwe membraan erin gezet en alles ziet er verder prima uit. de vliegwiel is wel echt 2 of 3mm krom als ik hem helemaal rond draai is die ergens net wat dichterbij de blok dan een ander punt maar zo iets zou de oorzaak toch niet zijn. wanneer ik hem kick brand er een blauw lichtje. neem aan dat dat voor vonk is. ik heb een bougie besteld om te zien of dat iets doet maar snap niet waarom die het ineens niet meer zou doen na een revisie, ik heb ook een video gelinkt van hoe de carb is gemonteerd. Is dit goed zo? ik heb geen fotos gemaakt toen ik alles demonteerde. en als laatste wat is dat brons dingetje dat aan de blok is? naast de carb
 
Advertisement - register to remove this

Je vliegwiel slingert dus? Die zou ik eerst een goed vast zetten of controleren.

Blauw licht als je kickt? Wat bedoel je?
als ik kick brandt het bovenste lichtje
O5ysz8b9o7gPnV4V7jA6x18um7899K3f_18BccW-r0Vy1MkDGdtFTx4vMpCkQNm8yAkWKWFtzc1tFEMmfxtz-OvAnvZ8ZPq9Y90eoGPZu4nYZYsptCjHT7ilnQICUVw


dit gebeurt ookal heb ik mijn grootlicht uitstaan. mijn vliegwiel is inderdaad een beetje scheef dus die zal ik is weer goed erop zetten, zou het een kappotte cdi kunnen zijn? want het klinkt ook niet alsof die wilt starten. nog een ander raar dingetje. ik heb de olie pomp helemaal verwijdert, en de bekabeling gewoon doorgesneden en netjes afgewerkt maar mij olie lampje brand niet. niks mis mee maar wel iets wat ik merkte
 
Dus er zit een slag in het vliegwiel?? Zou deze in de bak werpen.. Over een lange duur is dat bepaald niet goed voor de krukas lager.. Want die krijgt voordurend last van krachten die op en neer op het lager bewegen.. Dat kan de duur erg verkorten.
 
Dus er zit een slag in het vliegwiel?? Zou deze in de bak werpen.. Over een lange duur is dat bepaald niet goed voor de krukas lager.. Want die krijgt voordurend last van krachten die op en neer op het lager bewegen.. Dat kan de duur erg verkorten.
300 euro verder :sweat: maar ik ga de spie er uit halen want die zag er niet bepaald fris uit, hij is volgensmij niet ver genoeg in getikt maar hij zit echt muurvast, ik ga rustig met een schroevendraaier hem er uit halen. maar ik kan toch niet zomaar een ander blok eronder douwen? dan matchen de nummers niet meer
 
Je kan toch wel een goede 2ehands origineel vliegwiel vinden?? Misschien is die van een zip wel het zelfde.. Moet je even uitzoeken of dat zo is.
ohh zo, ik dacht het hele blok. snelle vraagje tho. waar dient dit dingetje voor, is dat voor olie? want er zit nu helemaal niks aan vast en ben bang dat dit voor olie is en dat hij niks krijgt voor smeermiddel. vliegwiel heb ik nog wel liggen dus die zet ik er wel op Untitled.pngView attachment 61893
 
blok was toch niks mis mee? Die had je toch al gereviseerd = nieuwe krukas lagers laten plaatsen??

Ik las namelijk hierboven dat het vliegwiel 2 a 3 mm krom zou zijn. Of uit balans.. Hoe je het wilt zien..

Dat nippeltje op het blok is voor de vacuum / vacuum aansluiting..
Waarschijnlijk maakt je scooter gebruik van een benzine vacuum pompje. En daar heb je die aansluiting op het blok voor nodig.
Peugeot horizontaal is dat precies het zelfde.

Even een van mijn fotos gepakt.

Zie je hem aan de bovenkant zitten bij het spruitstuk.

 
blok was toch niks mis mee? Die had je toch al gereviseerd = nieuwe krukas lagers laten plaatsen??

Ik las namelijk hierboven dat het vliegwiel 2 a 3 mm krom zou zijn. Of uit balans.. Hoe je het wilt zien..
ik maak morgen wel een filmpje en laat zien wat ik bedoel. blok is idd helemaal geresiveerd. maar denk dat hij niet start omdat ik dat ene niet heb aangesloten. zou dat kunnen?
 
blok was toch niks mis mee? Die had je toch al gereviseerd = nieuwe krukas lagers laten plaatsen??

Ik las namelijk hierboven dat het vliegwiel 2 a 3 mm krom zou zijn. Of uit balans.. Hoe je het wilt zien..

Dat nippeltje op het blok is voor de vacuum / vacuum aansluiting..
Waarschijnlijk maakt je scooter gebruik van een benzine vacuum pompje. En daar heb je die aansluiting op het blok voor nodig.
Peugeot horizontaal is dat precies het zelfde.

Even een van mijn fotos gepakt.

Zie je hem aan de bovenkant zitten bij het spruitstuk.

ahh oke, ben best nieuw met sleutelen met scooters maar heb besloten dit allemaal zelf te doen. waar sluit ik dat slangetje aan vast? misschien is er een slang waar die op gaat maar dat zie ik morgen wel
 
Je sluit dat slangetje aan op je benzinekraan, Die zit in je benzine tank

Niet altijd. Soms heeft de scooter een losse benzine vacuum pomp.. Dan moet de slang van de pomp naar de nippel op het motorblok worden aangesloten.

Speedfight 3 is het zelfde soort systeem.
Maar ik ging er vanuit dat hij zo`n benzine pomp wel heeft. Omdat die nippel op het motorblok er niet voor niets er zit.

benzinepomp-speedfight-3-min.jpg


Als je dit als voorbeeld neemt, dan moet de vacuum slang boven op het deksel worden aangesloten, slang gaat dan naar nippel carter.

Die andere 2 aansluitingen zijn voor inlaat en uitlaat benzine. *achter op staan pijljes op met de richting in of uit.. En dan weet je hoe de benzine stroom loopt.
 
Oke goed nieuws, scooter start. Heb gewoon de contact losgemaakt en hij startte eerste kick maar heb een vraagje, na een paar keer op en neer rijden op de weg begon hij een beetje vanaf de cilinder te roken en een heel klein beetje te druppelen helemaal onderaan de kop, bij de hoek als je een 5 hoek cilinder voorstelt. Moet ik de scooter zoals een auto ook bloeden? Dat heb ik niet gedaan namelijk, gewoon koelvloeistof ingegooid en klaar
 
Back
Top