Runner rst lekt benzine uit filter

davidnh80

New Member
Beste mensen,

Ik heb laatst bij de runner de krukas + lagers (C4 skf metalen kooi) en keerringen vervangen. Nu heeft de scooter sindsdien een probleem en dat kan ik niet verklaren. Hij lekt bij de carburateur waar de luchtfilter monteer wordt. Scooter Start moeilijk en bij het gas geven lijkt hij te verzuipen en zakt soms helemaal weg. Inmiddels heb ik volgende onderdelen vervangen. Revisieset carburateur incl vlotter en vlotter naald. Bougie, Membraan en extra Massakabel aangelegd.
Setup: Dr 70, Dell orto 17,5 met sproeier 70 yasuni r, multivar 2000, malossi red sponge luchtfilter element, doppler origin krukas.

Weet iemand wat ik nog meer kan checken?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Lekken uit de inlaat van de carburateur is meestal een teken dat de vlotter en/of vlotternaald niet goed werken.
De toevoer van brandstof wordt dan niet afgesloten als de vlotterkamer dan volledig gevuld is.

Hierdoor wordt de brandstof vanuit je vlotterkamer, door de zwaartekracht, door je sproeier(s) gedrukt ipv verdampt.

Wat ook nog kan zijn is dat je terugslag van brandstof hebt, door bijv. een vuile luchtfilter of door een lekkend membraan bij 2-takt of een lekkende inlaatklep als het een 4-takt betreft.
 
Lekken uit de inlaat van de carburateur is meestal een teken dat de vlotter en/of vlotternaald niet goed werken.
De toevoer van brandstof wordt dan niet afgesloten als de vlotterkamer dan volledig gevuld is.

Hierdoor wordt de brandstof vanuit je vlotterkamer, door de zwaartekracht, door je sproeier(s) gedrukt ipv verdampt.

Wat ook nog kan zijn is dat je terugslag van brandstof hebt, door bijv. een vuile luchtfilter of door een lekkend membraan bij 2-takt of een lekkende inlaatklep als het een 4-takt betreft.

Bedankt voor je bericht. Helaas zijn de dingen die je opnoemt al vervangen. Zou een ondicht Carter deze symptomen kunnen geven? Bijvoorbeeld dat er door valse lucht extra vacuüm wordt gezogen?
 
Ik heb laatst bij de runner de krukas + lagers (C4 skf metalen kooi) en keerringen vervangen.

Wat wil je met die C4 lagers bereiken op een vrijwel standaard scooter? Zorgen dat het kapot loopt? Het is niet zo dat je ermee harder gaat.
C3 was beter geweest omdat je de minder warm hoeft te rijden.. En omdat je setup zoiezo geen 15k RPM draait is het nogal niet slim om er C4 erin te gebruiken.


Voor de carb, blijft het vlotter niet hangen zodat hij verzuipt. Misschien een foutje gemaakt bij revisie carb.
 
Ik heb laatst bij de runner de krukas + lagers (C4 skf metalen kooi) en keerringen vervangen.

Wat wil je met die C4 lagers bereiken op een vrijwel standaard scooter? Zorgen dat het kapot loopt? Het is niet zo dat je ermee harder gaat.
C3 was beter geweest omdat je de minder warm hoeft te rijden.. En omdat je setup zoiezo geen 15k RPM draait is het nogal niet slim om er C4 erin te gebruiken.


Voor de carb, blijft het vlotter niet hangen zodat hij verzuipt. Misschien een foutje gemaakt bij revisie carb.

De C4 lagers geplaatst omdat ik in de toekomst een Evo 70 wil plaatsen. En ik niet weer het blok wil splitsen. De Carburateur heb ik alleen maar schoon gemaakt verder niks. Alleen de vlotter en naald vervangen.
 
Back
Top