Howto Runner RST afstelling hulp nodig!

AlainVL

New Member
Hey allemaal,
Ik heb een gilera runner rst uit 2014. (Pia blok)
Hij is volledig ontgrensd.
Heb origi carb 17.5 met sproeier 72.
Malossi variateur en Yasuni R (ontgrensd).

Ik krijg dit ding maar niet afgesteld.. rolletjes van 4.7 gr tot 7.2 geprobeerd en hij blijft of met een hele erge dip optrekken of heel schokkend optrekken. Originele drukveer, malossi wit en paars geprobeerd. Trekveren kom ik niet uit omdat hij of een erge dip heeft of hij heel erg schokt met optrekken. Verder trekt hij super lamgzaam naar de ong 9 a 10K toeren. Alleen met een paarse (malossi) drukveer ging hij ietsjes sneller alleen lijkt mij dit te strak.

Heeft iemand een tip voor mij?
 
Advertisement - register to remove this

Schokken met optrekken lijkt mij meer een motorisch probleem. De originele drukveer zou goed moeten zijn.

De laatste 1000 toeren klimt de scooter meestal rustig doorheen.
 
Trekt hij de eerste 5 tot 10 km langzaam op?
Rijd hij daarna zonder dip naar de topsnelheid?

Als je hem dan niet afgesteld krijgt is waarschijnlijk je cilinder gaar. Je kan de compressie meten als je hierover beschikt. Anders je cilinder eraf halen.
Wat je ook kan doen is je uitlaat eraf halen. Zet de zuiger zo dat je net onder de veren kunt kijken. Onder de zuigerveren moet je schoon aluminium zien. Is dit helemaal zwart dan is je cilinder gaar.

Heb exact hetzelfde gehad met een Runner ooit. Hoeveel km staat erop?
 
Schokken met optrekken lijkt mij meer een motorisch probleem. De originele drukveer zou goed moeten zijn.

De laatste 1000 toeren klimt de scooter meestal
Trekt hij de eerste 5 tot 10 km langzaam op?
Rijd hij daarna zonder dip naar de topsnelheid?

Als je hem dan niet afgesteld krijgt is waarschijnlijk je cilinder gaar. Je kan de compressie meten als je hierover beschikt. Anders je cilinder eraf halen.
Wat je ook kan doen is je uitlaat eraf halen. Zet de zuiger zo dat je net onder de veren kunt kijken. Onder de zuigerveren moet je schoon aluminium zien. Is dit helemaal zwart dan is je cilinder gaar.

Heb exact hetzelfde gehad met een Runner ooit. Hoeveel km staat erop?
Denk dat het idd dan aan de cilinder zal liggen. Staat nu ong 19K km op, ga denk ergens volgende maand ofso een corsa erop gooien dan zal het wel verholpen zijn hoop ik.

Het is met het optrekken dus dat hij erg dipt tot hij de powerband pakt, maar dat duurt telang.. heb een SR gehad met een yasuni R en die pakte hem gewoon veel lekkerder op.
Post automatically merged:

Trekt hij de eerste 5 tot 10 km langzaam op?
Rijd hij daarna zonder dip naar de topsnelheid?

Als je hem dan niet afgesteld krijgt is waarschijnlijk je cilinder gaar. Je kan de compressie meten als je hierover beschikt. Anders je cilinder eraf halen.
Wat je ook kan doen is je uitlaat eraf halen. Zet de zuiger zo dat je net onder de veren kunt kijken. Onder de zuigerveren moet je schoon aluminium zien. Is dit helemaal zwart dan is je cilinder gaar.

Heb exact hetzelfde gehad met een Runner ooit. Hoeveel km staat erop?
Rare vraag miss, maar als je cilinder gaar is he, start hij dan ook moeilijker als hij koud is / nat is?
 
Last edited:
Ja dat kan zeker.
Naja dan weet ik wel genoeg denk ik haha.

Alleen nu een dilemma:
Wil sws een 19/21mm carb met een polini corsa gietijzer, nou is mijn vraag om dan gelijk de lagers en krukas te vervangen of laten zitten? Vrienden van me zeggen van niet maar ik betwijfel het toch met 19K op de teller
 
Ik zou het wel doen als je toch al bezig bent.
Als je een doppler asje met nieuwe lagers pakt ben je rond de 150 euro kwijt.
 
Back
Top