Runner RST 50sp 2017 knipperlichten knipperen niet en teller valt regelmatig weg

SP50

Member
Weet iemand waarom me knipperlichten niet knipperen en me teller scherm regelmatig wegvalt als me scooter aanstaat als alleen het contact aanstaat doet alles het perfect.
Als ik volgas geef dan slaat me teller scherm ophol voor 2 seconden en dan schiet hij naar de 0 km. Daar blijft hij ook tot dat je het gas loslaat, dan slaat hij weer op hol.
Als de scooter warm is dan doet hij ietsjes minder en als het buiten warm is dan doet me teller het wel maar me knipperlichtem niet.

Heb het volgende al vervangen,

- spanningregelaar (al 2x)
- onsteking
- vliegwiel
- kabelboom

Weet iemand waar dit door kan komen?

UPDATE!!!

Heb me bougie vervangen en het probleem is verholpen. De oude bougie liet uitlaatgassen ontsnappen uit de cilinder en hoogwaarscheinlijk ook de vonk waardoor de massa werd onderbroken en deze problemen gaf. Iededeen die het zelfde probleem heeft of iets wat er op lijkt, bekijk je bougie ofdat hij niet lekt. Dat geld voor alle scooters 2t of 4t.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Weet iemand waarom me knipperlichten niet knipperen en me teller scherm regelmatig wegvalt als me scooter aanstaat als alleen het contact aanstaat doet alles het perfect.
Als ik volgas geef dan slaat me teller scherm ophol voor 2 seconden en dan schiet hij naar de 0 km. Daar blijft hij ook tot dat je het gas loslaat, dan slaat hij weer op hol.
Als de scooter warm is dan doet hij ietsjes minder en als het buiten warm is dan doet me teller het wel maar me knipperlichtem niet.

Heb het volgende al vervangen,

- spanningregelaar (al 2x)
- onsteking
- vliegwiel
- kabelboom

Weet iemand waar dit door kan komen?
Zit je accu wel goed verbonden? En werkt het knipperlicht knopje zelf wel goed?
 
Stil gelegde motor is het 12.8 volt bij draaiende motor slaat de volt meter op hol dan gaat hij van 16 naar 5 naar 20 naar 12 naar 25 enz.
 
Daar zit je probleem.
Je hebt de spanningsregelaar al 2 maal gewisseld zeg je maar die spanning is niet in orde.
Deze moet stabiel zijn en mag hooguit 14,5 a 15 Volt zijn bij volgas.
Is dit een originele spanningsregelaar?
Ik vraag dit omdat niet alle spanningsregelaars dezelfde aansluitingen hebben ondanks dat ze wel dezelfde connector hebben.
 
Spanning is in ieder geval, niet goed.

Kijk je accu, spanningsregelaar en de bekabeling tussen deze delen en de stator (jij noemt dit ontsteking) na!

Youtube is your Friend.
Hieronder een voorbeeldje maar er zijn er veel meer.
 
Last edited:
Spanning is in ieder geval, niet goed.

Kijk je accu, spanningsregelaar en de bekabeling tussen deze delen en de stator (jij noemt dit ontsteking) na!

Youtube is your Friend.
Hieronder een voorbeeldje maar er zijn er veel meer.

Heb ik gedaan alles klopt naar behoren me onsteking is nieuw en me spanning regelaar ook me accu is 3 weken oud
 
Back
Top