Runner/Piaggio kwalen

Freestyler

Wil weer vlammen!!
Ben ik de enige met piaggio kwaaltjes?
Mijn voorvork gaat regelmatig vast zittten, nou is dit niet echt nieuw voor me maar goed.. dan moet ik er weer wd 40 of iets dergelijks in spuiten.
Waterpomp lek.
2x ontsteking stuk (dus niet de bobine)
waterpomp riempje geknapt (gister)
en naar mijn gevoel slap subframe.. Als je tegen de achterband van een Minarelli scooter duwt dan heeft ie veel minder speling dan wanneer je tegen mijn achterband duwt.

Niet dat ik er hinder van heb van dat subframe maar leek mij beetje raar..

Wie heeft nog meer last hiervan?
 
Advertisement - register to remove this

en die ontsteking stuk...dat is gewoon ongeluk...Dat riempje van je waterpomp...dat kan komen, doordat je carter onder de zooi zit (aan de binnenkant)

en dat subframe..zoals jorick al zei: polini-silentblocks heete die blokjes toch?
 
Zijn echte piaggio kwalen. Vooral dat onsteking gedoe. Wij hebben bijna elke maand wel een stuk of 4 piaggio's met kapotte ontsteking. Nog een typisch kwaaltje is dat de bedrading doorschuurt langs het frame ( met name zip 2000). Van dat subframe heb ik nog nooit gehoord maar het kan best
 
Bij de waterpomp lekte hij bij de keerring en dat trok door de lagers heen van de waterpomp, en op gegeven moment liep er steeds een straaltje water vanachter mijn carterkap vandaan.
Nu heb ik het gefixed.. maar die silentblocks? MMm nooit van gehoord. Zou het helpen? En hoe haal je die ouwe eruit :S..

Thnx
 
Ik heb ook problemen met voorvork, wie niet...........

Speling op vertanding, waardoor er gewoon slijtplekken in
het vertandingskapje aan de binnenkant zitten.

'Tandjes' op originele krukas kapot, en ook die van de starterkrans.
foto:
krukas 7.jpg


Startmotor 'vastloper' doordat het plastic deel gemolten was.

Het is net alsof het magneet in mijn vliegwiel te warm is geworden, en er een stuk is 'afgeslagen' en op een punt het magneet is ingedeukt (echt gewoon een deuk)
foto:

vliegwiel4.jpg
 
Last edited by a moderator:
waterpomp lek bij keerring: komt bekend voor :)
krakkemikkig vliegwiel: komt bekend voor :)
zwakke voorvork: algemeen bekend :)

en nog een typische runner kwaal: lekkende koelvloestof doppen...
 
1* standaard onsteking gemold [Typhoon]

3* lekkend vertandingsdeksel [NRG/Typhoon/Sfera]

2* ontploffende koelvin [Sfera]

1* lekkende koelvloeistofdop [NRG]

2* matige voorvork, maar niet vastzittend [NRG/Typhoon]

Verdere Runnerkwalen; kromme achterveren, en complete achterkant die scheef staat [niet schadelijk overigens]...

Verder gaan inderdaad op vette setups de magneten in het vliegwiel zweven...
 
kan je oplossen door een stukje carter weg te vrezen/vijlen...niet teveel! :)

en die vertandingsdeksel heb ik nog nooit gezien...misschien goeie pakking gebruiken bartje ;)
 
Back
Top