Runner mogelijke begrenzers?

Waar is een standaard runner begrenst?
Natuurlijk prop en vario ring.
Hij loopt nu 80 met wind mee 85.
Nu heb ik gelezen dat er een plaatje in carberateur zit met gaatjes wat ook een begrenzer is? En heb membraan begrenzer voorbij zien komen. Heeft dit nut om te verwijderen of krijg je er niet meer power door? Zitten er nog meer begrenzers in?

bedankt alvast
 
Advertisement - register to remove this

zeWaardt

Veroorzaker van onmogelijke problemen
Mijn ervaring met inlaat begrenzers:

Ze begrenzen je topsnelheid vrijwel niet, je zult nauwelijks wat winnen, maar ze hebben wel merkbaar invloed op je acceleratie als je een grotere cilinder hebt (70cc of meer) maar ook dat is niet om te zeggen dramatisch.

Wat dat doet voor een 50cc cilinder kan je ik niet zeggen, maar er is wel een ding waar je rekening mee moet houden: Als je de inlaatbegrenzing verwijdert dan kan de carburateur een stuk lastiger worden om af te stellen. Je gaat een grotere sproeier nodig hebben, je zult het clipje op de naald waarschijnlijk rijker moeten zetten, mogelijk dat je het niet eens lekker afgesteld krijgt.

Ik heb op die van mij het buisje in de luchtinlaat verwijdert en wat gaten in de luchtfilter geboord, dat heeft ertoe geleid dat de carburateur enorm lastig af te stellen viel waardoor ik nu rij met een sproeier maatje 132. Niet om aan te bevelen.



Ik weet niet of die van jou er ook eentje heeft, maar als ie er eentje heeft dan zit ie tussen de luchtfilter en de carburateur. Je kunt hem proberen eruit te halen, maar dan zal je wel je carburateur bij moeten stellen.
 
Mijn ervaring met inlaat begrenzers:

Ze begrenzen je topsnelheid vrijwel niet, je zult nauwelijks wat winnen, maar ze hebben wel merkbaar invloed op je acceleratie als je een grotere cilinder hebt (70cc of meer) maar ook dat is niet om te zeggen dramatisch.

Wat dat doet voor een 50cc cilinder kan je ik niet zeggen, maar er is wel een ding waar je rekening mee moet houden: Als je de inlaatbegrenzing verwijdert dan kan de carburateur een stuk lastiger worden om af te stellen. Je gaat een grotere sproeier nodig hebben, je zult het clipje op de naald waarschijnlijk rijker moeten zetten, mogelijk dat je het niet eens lekker afgesteld krijgt.

Ik heb op die van mij het buisje in de luchtinlaat verwijdert en wat gaten in de luchtfilter geboord, dat heeft ertoe geleid dat de carburateur enorm lastig af te stellen viel waardoor ik nu rij met een sproeier maatje 132. Niet om aan te bevelen.



Ik weet niet of die van jou er ook eentje heeft, maar als ie er eentje heeft dan zit ie tussen de luchtfilter en de carburateur. Je kunt hem proberen eruit te halen, maar dan zal je wel je carburateur bij moeten stellen.
Ze hebben het over een koper plaatje met wat gaatjes erin op een van de poorten van de carberateur, maar dan laat ik het gewoon zo

bedankt voor de duidelijke uitleg
 

bramb

Memb R, onkruid vergaat niet
Waar is een standaard runner begrenst?
Natuurlijk prop en vario ring.
Hij loopt nu 80 met wind mee 85.
Nu heb ik gelezen dat er een plaatje in carberateur zit met gaatjes wat ook een begrenzer is? En heb membraan begrenzer voorbij zien komen. Heeft dit nut om te verwijderen of krijg je er niet meer power door? Zitten er nog meer begrenzers in?

bedankt alvast
Ik sluit me totaal aan dat het beter is de begrenzing vd luchtinlaat met rust te laten.

Ik zou bij 50cc sowieso de luchtstroom niet veranderen. Ik heb t geprobeerd bij de luchtfilter en de lucht aanvoer, beide met een slecht resultaat.
Beter om bij de variateur wat te winnen of de uitlaat.
 

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Scooter kan ook op de cilinder begrensd zijn.. Bij de oudere cilinder zat de uitlaat poort een paar mm hoger. Wat resulteerde in een veel snellere timing van de cilinder. De nieuwere cilinders hebben ze de uitlaat poort een paar mm lager gemaakt.. Want de timing dus iets trager maakt.

Volgens mij kan die membraan wel weg.. Alleen dan moet er wel van alles worden afgesteld./ aangepast.
 
Advertisement - register to remove this
Top