Runner elektrische teller wijkt af

TiesKMN

New Member
Ik heb ongeveer 2 weken geleden een Gilera runner rst uit 2013 gekocht, alles deed het naar behoren. Alleen nu sinds een paar dagen wijkt de elektrische snelheidsmeter enorm af wanneer ik 10 km rijd bijvoorbeeld kan hij aangeven dat ik 35 rijd. Of als ik het gas los laat dan gaat de teller naar 0 en dan duurt het 15 seconden totdat het weer langzaam oploopt. Weet iemand waar dit probleem zit en hoe ik het kan oplossen ?
 
Advertisement - register to remove this

Dit is een wilde gok maar omdat de meter reageert op het gas, meet even je spanningsregelaar door over de polen van de accu te meten met een multimeter.
Meet de spanning bij stilgelegde moto, bij stationair en bij verhoogd toerental
 
Ik heb een NRG Power die dezelfde snelheidsmeter gebruikt.

Haal je voorwiel eens los en maak de snelheidsmeter eens goed schoon met perslucht.
Op mijn nrg had ik een dit probleem met de toerenteller. Bleek bij mij een verkeerde bougie in te zitten, juiste type is uit mijn hoofd BR8ES. Bleek dat de bougie die erin zat geen ontstoorde was of andersom. Deze kan een ruis veroorzaken in de systeem. Hoe of wat weet ik niet precies.
 
Dit is een wilde gok maar omdat de meter reageert op het gas, meet even je spanningsregelaar door over de polen van de accu te meten met een multimeter.
Meet de spanning bij stilgelegde moto, bij stationair en bij verhoogd toerental
Post automatically merged:

Er mankeerde niks totdat er een lagere bougie werd ingezet misschien ligt het daar aan ? Ook hadden ze de remmen gesmeerd en de scooter afgesteld. Ik legde hun het probleem uit en ze stonde er op dat het niks hiermee te maken had en dat het puur toeval was? Ik vroeg wat ik zou moeten doen om het te fixe en dat volgde met dat ik er een hele nieuwe teller in zou moeten zetten dat deze gewoon stuk was
 
Wellicht is volgend wat ver gezocht maar kijk toch eens wat het type nummer van de bougie is, die ze er nu hebben ingedraaid.
Misschien hoort in je scooter een ontstoorde bougie terwijl men er een niet ontstoorde bougie heeft in gedraaid.

Meestal staat dan in de letters van het type een R van Resistor (=weerstand).

Als bovenstaand niet het geval is, lees toch nog even mijn post #2.

Edit: ik zie net dat @zippie078 ook reeds hetzelfde had opgemerkt over de bougie, sorry overheen gelezen.
 
Last edited:
Back
Top