Runner dark dream

quintin

Well-Known Member
Hey,

Ik heb eff een vraag, ik heb nu een GILERA runner dark dream. Deze loopt ongeveer tegen de 90. Volgens mij zijn alle begrenzers eruit. Weet misschien ook iemand waar ze allemaal zitten. Dan kan ik het nog een keer bekijken. Ik heb ook een Mallossie race vario gekocht en er in gezet. Dit maakt wel wat uit maar niet extreem. Ik wil graag de originele uitlaat eroplaten, en ook niet echt een 70 cc halen. Maar wat kan ik er nog verder aan doen om hem hard te laten trekken. Misschien achterkoppeling of zo? Kan iemand me miscchien hiermee helpen.

Alvast bedankt

:W
 
Advertisement - register to remove this

Afstellen....dus andere rollers, trekveren. En bijvoorbeeld een witte malossi drukveer of een gele. En als je een stuk harder wil gaan een andere cilinder of een race uitlaatje
 
Originally posted by miks66


precies, moven dus

uhm miks66 je bent nieuw hier dus mischien moet je wat meer lezen/opletten voordat je replyed. Ik had hem al gemoved maar er blijft een pijltje staan in het andere forum dat hij gemoved is, mede voor de topicstarter dat hij weet waar zijn topic is gebleven :)
 
Originally posted by b0em


uhm miks66 je bent nieuw hier dus mischien moet je wat meer lezen/opletten voordat je replyed. Ik had hem al gemoved maar er blijft een pijltje staan in het andere forum dat hij gemoved is, mede voor de topicstarter dat hij weet waar zijn topic is gebleven :)

bedankt voor deze heldere uitleg b0em, zal voortaan btr opletten!:rolleyes:
 
Originally posted by RunnerR
Afstellen....dus andere rollers, trekveren. En bijvoorbeeld een witte malossi drukveer of een gele. En als je een stuk harder wil gaan een andere cilinder of een race uitlaatje

Op een verder originele scooter de rollen en drukveer etc veranderen lijkt me vrij nutteloos. Als je echt harder wilt optrekken is toch isschien een DR70 met een 17,5mm een idee. Je top zal niet enorm toenemen, koppel wel (naja, enorm :p) Qua geluid enzo zal het ook niet echt opvallen.
 
Originally posted by NastroAzzuro


Op een verder originele scooter de rollen en drukveer etc veranderen lijkt me vrij nutteloos. Als je echt harder wilt optrekken is toch isschien een DR70 met een 17,5mm een idee. Je top zal niet enorm toenemen, koppel wel (naja, enorm :p) Qua geluid enzo zal het ook niet echt opvallen.


Quintin wou zijn standaard uitlaat behouden en ook geen andere cilinder kopen dus wat jij zegt is zowiezo geen optie voor quintin
 
schotje in membraan is volgens mij geen begrenzer,kheb zelf ook een dark dream en de mijne loop maar 80,wat heb jij er allemaal aan gedaan om hem 90 te laten lopen,
heb ook gehoord dat een dark dream 100 op teller moet kunnen lopen.
welke cilinder heb jij dan eigenlijk op die van mij staat bsg-4.
mem
 
Je kan een grotere carb steken. dit geeft je iets meer koppel. Denk dat je al een 'snelle' cilinder hebt als je nu 90 haalt?
Je kan die cilinder wat laten tunen.
Andere koppeling kan nuttig zijn.

ps: spelen met gewichtjes en drukveren loont ook op een originele scooter. ik spreek uit ervaring
 
Originally posted by Bob
Je kan een grotere carb steken. dit geeft je iets meer koppel. Denk dat je al een 'snelle' cilinder hebt als je nu 90 haalt?
Je kan die cilinder wat laten tunen.
Andere koppeling kan nuttig zijn.

ps: spelen met gewichtjes en drukveren loont ook op een originele scooter. ik spreek uit ervaring

ik heb een runner sd, weet niet of het een dark dream is.
Ik heb dus ook de snelle oude pia cilinder en haal met gemak een dikke 100 op de teller top is 110 op teller.
Dus ik denk niet dat jij die snelle cilinder hebt, of hij is nog ergens begrensd
 
als je harder wilt optrekken kun je:

cilinder laten tunen
grotere carb
vernouwing uit de luchtfilter halen
malossi mhr2000 vario (volgens enrico werkt dit maar ik weet het niet zeker, scheelt ook per bouwjaar)
koppeling (scheelt niet heel veel)
 
Back
Top