runner blok start niet na reviceren krukas

twism

Well-Known Member
hallo,

ik heb deze week een runner blok in elkaar gezet maar deze wil niet starten.

ik heb nieuwe lagers en keerringen erin gezet voor de krukas.
en de rest heb ik ook weer gemonteerd zo als het hoord.

maar zo straks wou ik het blok weer aan de loop kicken maar hij wil maar niet aanslaan.
toen de uitlaat eraf was hoorde je soms wel dat ie bijna een slag maakte.

nu zit ook de uitlaat er weer onder maar hij wil nog steeds niet starten.
de bougie vonkt maar als ik een aantal keer gekicked heb en ik haal de bougie eruit is deze wel een beetje nat.

sproeier moet goed zijn want voor de revisatie heeft de scooter altijd gelopen met deze sproeier.

mvg,
 
Advertisement - register to remove this

en dan? dan weet je nog niks..

dat is alleen een manier om m met alle geweld aan te krijgen ,dan weet je nog de oorzaak niet..

gewoon alles logisch bij langs gaan , cilinder goed? zuigerveren goed? olie aan de zuiger gedaan? membraan goed? carburateur schoongemaakt? uitlaat goed? bougie goed ? bougie dop goed? goeie massa aan het blok?

etc. etc.

er is zoveel wat je verkeerd kan doen of vergeten bij een revisie.

waarom is de krukas gereviseerd btw?

of alleen de lagers?
 
ik heb dus een typhoon en ik heb een warmloper gehad.
(hij is uitgegaan toen ik op de oprit was en daarna niet meer aangegaan)

toen ik de cilinder eraf had gehaald kwam ik erachter dat het een warmloper was.

ook draaide mijn krukas TE soepel en had toen een revisie setje voor de krukas besteld.
toen ik de krukas uit mijn carter had gehaald en de lagers ging bekijken kwam ik erachter dat 1 lager grote speling had.

(ik had nog 1 raar probleem: de pen die door het blok/subframe gaat zat muurvast en wou er niet uit. omdat toch het blok open te krijgen heb ik het subframe en de pen moeten doorzagen. de overige delen van de pen die nog in me blok zaten wouden ook niet eruit.)

toen het blok helemaal vanaf het begin opgebouwd:

ik had nog een setje runner carters liggen maar hiervan was de krukas niet meer goed.
dus heb toen de krukas uit deze carter gehaald en nieuwe lagers in de carter gedaan.
toen de krukas gemonteerd en vloeibare pakking gebruikt.
toen ik de keerringen ging monteren ging de krukas wel veel zwaarder draaien.(ik dacht dat dit kwam omdat het nieuwe keerringen waren en dat ie straks wel soepeler draait?)

toen de rest gemonteerd.
bij het monteren van het membraam nog gecheckt of de klepjes dichtstonden en dat stonden ze.
de carbu is vorige week nog schoongemaakt en verder niet gebruikt geweest dus deze is nog schoon ga ik van uit.
de ontsteking ziet er nog goed uit en de bougie vonkt ook.



bij het kicken viel me wel op dat de bougie wel vonkt maar ook nat is als ik die eruit draai.


mvg,
 
elke keer als ik aantal keer gekicked heb en haal bougie eruit is deze steeds nat.
ik heb het buisje dat van de carb naar luchtfilter gaat ertussen uit gehaald.
die liep nog steeds niet, ook nog wat geprobeert met hand er half voor enzo.

ik heb al een ander membraam getest maar dit hielp ook niks.
ik zag wel toen ik het buisje van de carb afhaalde er een beetje benzine op de rand van de carb lag.

nu maak ik nog nog een keer de carb schoon en ga van sproeier 68 naar 64 om te kijken of ie daarmee wel aangaat.(blok is helemaal origineel)

mvg,
 
jaa vond het zelf ook al erg hoog.
half jaar geleden bij aankoop zat er sproeier 64 in maar hij liep toen met sproeier 68 altijd het beste en heb zo ook een half jaar lang rond gereden.
misschien trok die toen altijd een klein beetje valse lucht ergens weg.

mvg,

edit: hij start nog steeds niet met sproeier 64, geen enkel teken van leven.
 
Last edited:
het blok loopt, waarschijnlijk heeft het aan de slechte massa aan het blok gelegen.

echter heb ik nu wel een andere probleem.

ik hoor iets aanslijten maar het is geen ijzer.

ik verdenk zelf de keering achter de ontsteking.
(heb hele vario gedeelte er al afgehad keering zat hier nog goed op ze plek.)

of hebben mensen hier vaker last van als ze net nieuwe keeringen op het blok hebben gezet? (lijkt me niet)

maar heb een beetje problemen met het schroefdraad van de vliegwiel trekker of vliegwiel deze draait er niet mooi op.
dus heb die keerring nog niet kunnen bekijken.

mvg,


edit: alles is verholpen bedankt melf #50
 
Last edited:
Back
Top