This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

runner 70cc elektra werkt niet

runner_70NL

New Member
hoi, ik heb kort geleden een runner 70cc gekocht die het niet deed. bleek dus alleen een kabeltje te zijn die niet was aangesloten en hij deed het weer. motorisch rijd hij ok, top is 70-80kmh. best laag maar moet nog afgesteld worden.

ik heb al sinds ik hem heb het probleem dat geen van mijn elektra het doet, km teller, benzine meter, lichten knipper lichten temp meter etc. alleen me toeter doet het wanneer contact aan staat. ik heb nog een nieuwe kabelboom maar heb niet veeeel zin om dat helemaal te moeten doen. heb ook een nieuwe ontsteking gekocht.

vraag is dus waarom doet helemaal niks het??

alvast bedankt
 
Zekering , draad/ contact breuk . Meten is weten , begin eens met te meten , of de spanning op je contactslot aankomt , en als je hem op contact zet verder gegeven wordt . De start motor doet het waarschijnlijk ook niet , omdat je remlicht het niet doet
 
gekke is mijn start motor werkt wel als ik mijn relais indruk, zelf contact maak dus. via de e start knop gebeurt er niks..

zal het vanavond maar even moeten meten!

bedankt voor de tip
 
gekke is mijn start motor werkt wel als ik mijn relais indruk, zelf contact maak dus. via de e start knop gebeurt er niks..
Dat is niet zo gek , dan zet je zelf direct de accu spanning op de startmotor . Maar de stuurstroom voor het relais ontbreekt gewoon , dit is dezelfde weg , die de spanning volgt naar het remlicht , welke zoals alle zaken achter het contact slot , niet werkt . Dit HOEFT niet aan het contact slot te liggen , maar kun je enkel uitsluiten door te meten . Als je het gefikst hebt , controleer dan ook of de accu bijgeladen wordt , bij versneld
stationair draaien .
 
Had een beetje het vermoede dat het contact slot het probleem zou kunnen zijn. Ga er naar kijken!
 
Tja, zomaar lukraak wat onderdelen vervangen zonder te meten kan veel geld kosten met nul resultaat.
Die zaken die je opnoemt moeten ook gewoon via de accu werken ook al zou de stator kapot zijn, buiten je verlichting dan.