Runner 180 125 verschillen

vivacitysl

Well-Known Member
Kan iemand mij uitleggen wat motorisch de verschillen zijn tussen een runner 125 en 180 2t?
Ik weet al dat de carters anders zijn en de cilinder natuurlijk.
Dit wil ik weten omdat ik een runner 125 carter gekocht heb en hier een 180 carter van wil maken en dus wil weten welke ik allemaal '180cc' moet kopen en welke op beiden passen en geen verschil zal uitmaken.
 
Advertisement - register to remove this

Heey.
Naar mijn weten zijn idd de carters anders en volgens mij heeft een 125cc blok een andre vertanding .... verder is als het goed is alles het zelfde btw als je op een 125 blok een 180 cilinder zetten moet je de carters aardig bewerken beter gewoon een 180cc blok kopen scheelt je hoofdpijn ..
 
Carters kotteren idd of cylinderhemd afdraaien.

De primaire vertanding van de 125 is 12/32, 180cc is 13/30. Verder kan er nog wat verschil in de lagering zitten. Lengte snaar is altijd even uitzoeken. De rest komt redelijk overeen.
 
Ja ik laat ze of kotteren of ik doe er een malossi cilinder op.
Dus ik kotter ze niet zelf maar laat het doen want zo gek duur is dat ook niet.
Maar in de vario koppeling cdi ontsteking etc zit geen verschil alleen in vertanding cilinder en krukas?
 
verschil tussen de 125 / 180 cc Piaggio blok is voornamelijk de Cilinder inhoud en de vertanding.

Ik zou persoonlijk eerder een 125cc blok kopen en daarna een 180cc cilinder erop gooien aangezien je dan zelf weet hoe je met de cilinder om bent gegaan.

en trekt een stukje sneller met een 125 vertanding dan 180 vertanding.
 
Back
Top