Rubberen pakking los

Hallo, ik heb een piaggio zip 4t 2v
Bouwjaar: 2016
km-stand: 16.000
Snor

Gister toen ik mijn caburateur aan het schoonmaken was kwam de pakking bij de vlotterbak los. Me hele tank is leeggelopen omdat er telkens benzine in de vlotterbak stroomt en dat vervolgens uit de vlotterbak stroomt en op de grond terechtkomt. Het is een rubberen pakking en ik vraag me af hoe ik deze weer vastkrijg. Moet ik lijm gebruiken of lagervet of vaseline? Hopelijk kunnen jullie me helpen.
 
Advertisement - register to remove this

Je kunt zowel lagervet als vaseline gebruiken, heeft hetzelfde effect. Maar zonder beide zou je carburateur ook niet moeten lekken. De kans is groot dat je gewoon een nieuwe pakking nodig hebt, kost een paar euro.
 
Je kunt zowel lagervet als vaseline gebruiken, heeft hetzelfde effect. Maar zonder beide zou je carburateur ook niet moeten lekken. De kans is groot dat je gewoon een nieuwe pakking nodig hebt, kost een paar euro.
Dankjewel, de pakking is te groot lijkt wel. Hij valt niet mooi tussen de caburateur en de vlotterbak zegmaar. Weet jij wat de naam is van zo een pakking dan bestel ik een nieuwe.
 
Kan wel, is niet nodig. Thuis heb je waarschijnlijk nog wel wat vaseline liggen. Ook dat is eigenlijk niet perse nodig. Vaak wordt vet gebruikt zodat de pakking makkelijke los komt en je hem kunt herbruiken. Maar ik denk niet dat jij van plan bent vaak je carburateur open te halen.

En nu ik het trouwens teruglees. Ookal is je pakking lek, en hij dus een beetje benzine lekt. Hoe is heel je tank helemaal leeggelopen? Is dit gebeurd terwijl de motor aan of uit stond?
 
Kan wel, is niet nodig. Thuis heb je waarschijnlijk nog wel wat vaseline liggen. Ook dat is eigenlijk niet perse nodig. Vaak wordt vet gebruikt zodat de pakking makkelijke los komt en je hem kunt herbruiken. Maar ik denk niet dat jij van plan bent vaak je carburateur open te halen.

En nu ik het trouwens teruglees. Ookal is je pakking lek, en hij dus een beetje benzine lekt. Hoe is heel je tank helemaal leeggelopen? Is dit gebeurd terwijl de motor aan of uit stond
Oke thx, terwijl de motor uitstond is dit gebeurt. Je zag dat er telkens druppels uit de vlotterbak kwamen vallen.
Post automatically merged:

Kan wel, is niet nodig. Thuis heb je waarschijnlijk nog wel wat vaseline liggen. Ook dat is eigenlijk niet perse nodig. Vaak wordt vet gebruikt zodat de pakking makkelijke los komt en je hem kunt herbruiken. Maar ik denk niet dat jij van plan bent vaak je carburateur open te halen.

En nu ik het trouwens teruglees. Ookal is je pakking lek, en hij dus een beetje benzine lekt. Hoe is heel je tank helemaal leeggelopen? Is dit gebeurd terwijl de motor aan of uit stond?
Maar de pakking zat al een beetje vastgelijmt voor de helft. Dus kan ik ook gewoon een nieuwe pakking erin doen zonder iets van vet te gebruiken? Gaat die dan niet los?
 
Hij ligt toch gewoon in een randje? Ik zou niet weten hoe hij daar uit moet komen. Daar klemt het rubber vaak ook gewoon wat in.

Zou wel kunnen dat de oude wat uitgezet is, maar de nieuwe moet gewoon weer netjes passen natuurlijk.
 
Oke thx, terwijl de motor uitstond is dit gebeurt. Je zag dat er telkens druppels uit de vlotterbak kwamen vallen.
Post automatically merged:


Maar de pakking zat al een beetje vastgelijmt voor de helft. Dus kan ik ook gewoon een nieuwe pakking erin doen zonder iets van vet te gebruiken? Gaat die dan niet los?
Nee, je hebt ook helemaal geen lijm of iets nodig voor de pakking. Wat @WEBRacing ook zojuist zei, valt de pakking gewoon in een randje die de vorm heeft van de pakking. Jouw pakking is waarschijnlijk gewoon helemaal plat waardoor er benzine uit lekt.
 
Hij ligt toch gewoon in een randje? Ik zou niet weten hoe hij daar uit moet komen. Daar klemt het rubber vaak ook gewoon wat in.

Zou wel kunnen dat de oude wat uitgezet is, maar de nieuwe moet gewoon weer netjes passen natuurlijk.
Ja de pakking is enorm uitgezet hahaha. Daardoor valt die niet meer in het randje. Ik bestel een nieuwe en dan gebruik ik geen lagersvet of iets want dat is overbodig hoor ik al.
Post automatically merged:

Nee, je hebt ook helemaal geen lijm of iets nodig voor de pakking. Wat @WEBRacing ook zojuist zei, valt de pakking gewoon in een randje die de vorm heeft van de pakking. Jouw pakking is waarschijnlijk gewoon helemaal plat waardoor er benzine uit lekt.
Ja pakking is helemaal uitgezet en plat zegmaar, ik heb een nieuwe bestelt en dan is het probleem opgelost ga ik vanuit. Kan ik door die ‘kapotte’ pakking last hebben gehad van valse lucht, want soms heb ik beetje verlies in vermogen. Of heeft dat er niks mee te maken.
 
Me hele tank is leeggelopen omdat er telkens benzine in de vlotterbak stroomt en dat vervolgens uit de vlotterbak stroomt en op de grond terechtkomt. H
Sowieso moet je de pakking vervangen , maar heeft jou scooter geen vacuüm gestuurde benzinekraan ? Heeft hij deze dan zou deze geen benzine door moeten laten , als de motor uit staat. Waarschijnlijk heb je ook een nieuwe kraan nodig
 
Sowieso moet je de pakking vervangen , maar heeft jou scooter geen vacuüm gestuurde benzinekraan ? Heeft hij deze dan zou deze geen benzine door moeten laten , als de motor uit staat. Waarschijnlijk heb je ook een nieuwe kraan nodig
Jawell, is deze dan kapot? Moet ik dus een nieuwe benzinekraan halen of niet?
 
Sowieso moet je de pakking vervangen , maar heeft jou scooter geen vacuüm gestuurde benzinekraan ? Heeft hij deze dan zou deze geen benzine door moeten laten , als de motor uit staat. Waarschijnlijk heb je ook een nieuwe kraan nodig
Maar dit heeft er niks mee te maken dat als ik gas geef dat die uitvalt toch?
Post automatically merged:

Als de benzine uit je slang blijft lopen als de motor uit staat , en het is een vacuüm gestuurde kraan , is deze stuk ja .
Oke thx
 
Nee dat denk ik niet , maar kan zo maar zijn dat er een kanaal nu niet afgesloten wordt , dat met een nieuwe pakking wel weer dicht zit. Maar wel dat je tank leegloopt , is je pakking weer goed , en sluit deze weer af , zou de vlotter ook de boel afsluiten , maar dat is niet de bedoeling van de kraan . Krijg je een lekke vlotternaald , of vlotter , loopt weer je tank leeg.
 
Nee dat denk ik niet , maar kan zo maar zijn dat er een kanaal nu niet afgesloten wordt , dat met een nieuwe pakking wel weer dicht zit. Maar wel dat je tank leegloopt , is je pakking weer goed , en sluit deze weer af , zou de vlotter ook de boel afsluiten , maar dat is niet de bedoeling van de kraan . Krijg je een lekke vlotternaald , of vlotter , loopt weer je tank leeg.
Ah oke dankjewel. Dus ik moet via internet een benzinekraan kopen?
 
dan kun je tot slot nog de benzine leiding even van de carb halen , bij niet draaiende motor , dan zou de benzine moeten blijven lopen als de kraan stuk is . Maar dit geef je eigenlijk als aan in post 1
 
dan kun je tot slot nog de benzine leiding even van de carb halen , bij niet draaiende motor , dan zou de benzine moeten blijven lopen als de kraan stuk is . Maar dit geef je eigenlijk als aan in post 1
Oke thx! Dan bestel ik een nieuwe benzinekraan. Met me vacuum slang is dus niks aan de hand of wel
 
Back
Top