This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

RS50 std. krukas vs 70cc

  • Thread starter Thread starter Sparkly
  • Start date Start date
S

Sparkly

Guest
Hallo,

K zit te denke om me rs50 te voorzien van een 70 cc cilindertje. (aangezien een snelle 50 net zo duur is als een 70)
Nu is mijn vraag, kan de STANDAARD krukas van een RS50 (2001 troy corser) een 70cc aan? De een zegt van wel, de ander van niet, nu ben ik benieuwd wat jullie ervan zeggen.
Ik zat trouwens te denken aan een airsal 70cc. is dit wat?
 
Last edited by a moderator:
std drijfstangen van rs-50 zijn zeer stevig en in combinatie met die airsal zal het wel meevallen ...
 
ja volgens mij zijn alle onderdelen in dat soort schakels gewoon een stuk sterker dan dat het eigenlijk hoeft. Tis nie zo dat ze het berekend hebben om het zo goedkoop mogelik te maken. Tis niet voor niets dat je ook een redelijke som kwijt bent voor een nieuwe rs
 
crazybond700 said:
Tis nie zo dat ze het berekend hebben om het zo goedkoop mogelik te maken. Tis niet voor niets dat je ook een redelijke som kwijt bent voor een nieuwe rs

Ze hebben het wel berekend om het zo goedkoop mogelijk te maken, het is een commercieel bedrijf, het lijkt me duidelijk dat het hen juist wel om de winst te doen is. Dat je een redelijk bedrag kwijt bent voor een nieuwe rs bewijst dat des te meer.

Maar het zal idd wel goed gaan op std as. Andere lagers zijn wel een aanrader en warmrijden eigenlijk een must.
 
Het is te doen, ik heb 3000 km gedaan met standaard krukas en airsal maar vergis je niet in die airsal want het is in mijn mening nog steeds 1 van de sterkere cilinders voor AM6.

Tis wel aanbevolen om de cilinder eerst nog wat te laten bijwerken aangezien de afwerking ronduit bagger is, zou dit zeker ook doen want de bramen in de spoelpoorten kunnen grote schade aanrichten
 
aprilia is meer prijs dan dat ze kwaliteit kunnen aanslepen

ik vindt de aprilia RS een beetje aan de prijzige kant eerlijk gezegd

maar het AM6 blokkie werkt iig wel goed
 
ik zou het zeker niet op std krukas doen, de airsal is echt een snelle cilinder (std uitlaat erbij doet het zeker niet slecht) en de std krrukas van een rs is ook niet echt om over naar huis te schrijven
 
hey ff een vraagje ik heb nu een 70mhr rep gekocht voor me rs1 wte jullie ook
hoeveel ik van me cillinder hemd moet afdraaie voor ie in het carter past
 
ElmoRS said:
Tis wel aanbevolen om de cilinder eerst nog wat te laten bijwerken aangezien de afwerking ronduit bagger is, zou dit zeker ook doen want de bramen in de spoelpoorten kunnen grote schade aanrichten
Een vriend van me had ook een Airsal vinderpoort 70cc @ Am6 blok. En ik vond zijn Airsal er goed uitzien, beter dan een MK Pro Race II @ Minarelli ...Dit is natuurlijk mijn eigen ervaring. Bij deze Airsal was het gewoon plug & play
 
six-o said:
ik zou een dopler asje kopen kost nog geen 100 eurie

Ik niet...

Dan kan je beter een fatsoenlijk uitgebalanceerde krukas kunnen kopen. (of liever: een nieuw big-end en drijfstang op ori krukas laten steken en laten richten/balanceren)
 
damage said:
Ik niet...

Dan kan je beter een fatsoenlijk uitgebalanceerde krukas kunnen kopen. (of liever: een nieuw big-end en drijfstang op ori krukas laten steken en laten richten/balanceren)

Ik zelf heb 14000 kilometer op een std krukas lopen raggen emt 20mm yasuni (en variatie tussen de Zwarte en Roze TP) en die hield het prima

koop dan gewoon een Yasil of hebo (als je perse een andere wil)

Yasil is hetzelfde als hebo

RS heeft std c3 lagers

en c3 lagers zijn het meest geschikt voor jouw vorm van setup