Rs50 carburateur

Status
Not open for further replies.

Chasiinny

Well-Known Member
Hallo iedereen



Ik heb een aprillia rs50 (schakel) maar ik heb een vraagje


setup: alles orgineel behalve carburateur

er licht nu een 21mm carburateur onder en ik ga ongeveer 100 km/h
maar het brandstof verbruik is wel heel erg hoog

nu dacht ik er zelf aan om een andere carburateur te kopen

en 16 mm of 17,5 mm maar ik wil nog wel graag 100 blijven rijden
als ik nou een andere uitlaat koop hou ik dan het zelfde effect of trek ik dan minder goed weg in hoge of lage touren

nu is het namelijk zo als hij over de 8500 touren is trekt hij goed weg

en zal ik met een andere carburateur zuinig rijden maar toch hard?

ik dacht zelf aan 1:20 ongeveer rij nu met geluk 1:10


alvast bedankt !


Mvg
 
Advertisement - register to remove this

het zal niet veel schelen hoor , die 21mm is wel groter maar er gaat niet perse veel meer brandstof verbruiken , dus dat gaat weinig uitmaken..

wat voor filter heb je erop?

en wat voor verdere setup?

met een 12mm ga je nog even snel , de snelheid zit niet echt in je carburateur..

het KAN iets minder presteren ,maar niet veel..
 
oke bedankt

ik zou niet weten wat voor luchtfilter er op zit

maar als ik nou een andere uitlaat + carburateur onder leg kleinere 16 mm dacht ik aan

is me brandstof verbruik niet minder?

want met die 13 litertank kom ik alsnog maar iets verder dan 100 km en dat is niet normaal hoe moet ik dan me brandstof verbruik verlagen


alvast bedankt
 
mja , kan ook door die cilinder komen dat ie zoveel gebruikt , doorgaans is een RS redelijk zuinig , ook met 19/21mm op een std cilinder.

er zijn een stuk of wat imitatiecilinders waardoor je verbruik extreem omhoog gaat.

ook standaard uitlaat?
 
mja , kan ook door die cilinder komen dat ie zoveel gebruikt , doorgaans is een RS redelijk zuinig , ook met 19/21mm op een std cilinder.

er zijn een stuk of wat imitatiecilinders waardoor je verbruik extreem omhoog gaat.

ook standaard uitlaat?


Ja de uitlaat is nog standaard

maar ben benieuwt hoe het komt

want andere cilinder moetje inrijden en daar heb ik niet veel zin in :S
 
nou , wel 2 a 300 km inrijden met een brommer die zo'n 100 loopt 8P

mja , je doet aardig vaag , want je weet toch wel wat voor cilinder er op zit :?
 
nou , wel 2 a 300 km inrijden met een brommer die zo'n 100 loopt 8P

mja , je doet aardig vaag , want je weet toch wel wat voor cilinder er op zit :?


Ja ik kom vaag over dat snap ik dat komt omdat ik zelf weinig verstand heb van schakels en ik ben na een ongeluk bij de fietsenmaker geweest en die zij dat er een grotere carburateur onder lag en een niet orginele 50 cc cilinder
 
o.k. , maar dan moet je niet hier komen vragen en verwachten dat wij dan weten waarom jouw brommer zo veel gebruikt , als wij niet weten wat voor cilinder er nu op zit kunnen wij er ook gewoon niks van zeggen..

en je kunt wel nagaan dat als dat ding 100 loopt dat ie redelijk wat zal verbruiken , uiteraard kun je er een std carburateur op laten zetten , dan weet je iig zeker dat het daar al niet aan ligt , wel moet je dan ook je spruitstuk waarschijnlijk mee vervangen , maar dat ligt aan het type RS wat je hebt.

maar zoals ik al zei ligt de oorzaak vaak bij de cilinder , in in dit geval mischien in samenwerking met de carburateur , alleen is het niet zo dat als je er een 12mm op zet dat ie dan perse minder gaat verbruiken dus..
 
o.k. , maar dan moet je niet hier komen vragen en verwachten dat wij dan weten waarom jouw brommer zo veel gebruikt , als wij niet weten wat voor cilinder er nu op zit kunnen wij er ook gewoon niks van zeggen..

en je kunt wel nagaan dat als dat ding 100 loopt dat ie redelijk wat zal verbruiken , uiteraard kun je er een std carburateur op laten zetten , dan weet je iig zeker dat het daar al niet aan ligt , wel moet je dan ook je spruitstuk waarschijnlijk mee vervangen , maar dat ligt aan het type RS wat je hebt.

maar zoals ik al zei ligt de oorzaak vaak bij de cilinder , in in dit geval mischien in samenwerking met de carburateur , alleen is het niet zo dat als je er een 12mm op zet dat ie dan perse minder gaat verbruiken dus..


Oke nouja in ieder geval bedankt

ik heb er zelf niet veel verstand van dus daarom dacht ik kleinere carburateur is minder brandstof verbruik
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top