Originally posted by Sparkly
Ik heb eenzelfde brommer, ook troy corser fietsje. Loopt bij mij 65. Wat ik hoorde is dat deze RS een extreem kleine Carburateur (9mm) heeft en een hoge uitlaatpoort.
De carburateur kun je natuurlijk groter kopen, of uitboren (14mm max), en de uitlaatpoort wat opfresen. Maar dit kost geld... Zelf vind ik het ook vaag dat er niet gewoon makkelijke begrensers inzitten. Athans, het is jammer, omdat je er nu best geld in moet steken. (60 euro goed carbje)
En ja, dan nog een leuke uitlaat en ze lopen helemaal lekker. Behalve dan dat de oliepomp boven de 10.000 rpm niet echt goed is....
Originally posted by Ralf
Verbruik hoeft niet meer te worden met een grotere carb, vermogen ligt niet evenredig aan verbruik.
Kan je voortandwiel niet nog een tandje groter?
He, ik was laatst bij mn neefje, en normaal doet ie in zn neutraal ong 9750 toeren, maar toen ging ie naar 10,5. toen druppelde er olie aan de onderkant uit, maar dat ken er ook aan liggen dat ik die dag ervoor de olie had bijgevuld.Originally posted by Karrûh
Oliepomp red het wel boven de 10000 rpm hoor.
Met 14mm + onbegrensde uitlaat reed mijn vorige rs net geen 12000 rpm, en dat heeft die brommer ruim 14000 km getrokkken.
Je kan een 14mm carburateur er op doen, scheel in top en trekkracht.
Ik zou geen ander tandwiel nemen ivb met de trekkracht (tenzij je natuurlijk een grotere carb neemt)
Originally posted by Karrûh
Kan je beter gelijk een 14mm kopen.
Kan je evt. nog een kleiner spruitstuk of een andere tandwiel verhouding nemen
Originally posted by joop timmer
beter koop je een 17,5 of 19mm en monteer je gwn een andere uitlaat, beetje zinloos om je cilinder te laten bewerken met een st uitlaat