rs met een probleem wie kan me helpen?:'(

die tik heb ik ook.
ik rijd zelf met een motorhispania ryz sm.
die tik is volgens mij gewoon de ketting die spant want als ik hem vanuit zijn vrij in ze 2 zet heeft hij het ook



ps is het normaal bij am6 dat als je heel zacht doortikt dat er tussen elke versnelling een soort van vrij zit??? vooral tussen 5-6
 
Dan zit de aandrijving tussen de versnellingen in. Dat lijkt me nou niet zo goed voor je versnellingsbak. Dat over die tik als je hem in zijn 1 zet heeft een vriend van me met zijn Derbi Senda R ook, dat hoort volgensmij gewoon bij schakelbrommers. En als die koud is, is die tik idd de ketting die wordt strak getrokken omdat de koppeling een heel klein beetje al aanpakt.
 
klopt hoort er gewoon bij... dat ie een soort vrij tussenn zijn versnellingen heeft klopt ook, soms kan je ook heerlijk misschakelen op AM6 :p
 
Heel erg bedankt ik was al bang dat ik het ding moest laten reviseren ,
want als ik aan het rijden ben moet ik altijd hard doortikken tussen ze 5en6de versnelling ,
anders schiet hij in die zogenaamde vrij

dus het is niet gevaarlijk of schadelijk ,
of dat hij zometeen geen 6 meer heeft?

alvast bedankt
 
o ja ik heb gelezen in het handboek dat er 75w90 in moet, maar ik ben naar twee bromfietszaken geweest en ze gaven mij allebei 10w40:S kan het zijn dat ie daardoor een beetje rammelt?? btw ik heb eurol special fot honda gearbox olie erin zitte gaat dat een beetje werke?? en als ik em vol optrek lijkt het wel alsof er iets heel hard gaat slaan(kdenk dat me zuiger heeeeeel hard tege me wand aan loopt te slaan) of kan het iets anders zijn dat met naaldlager van me pistonpen bijvoorbeeld nie meer goed was??
 
beschrijf het geluid eens, wat je doet, waneer je het geluid precies hoort, ik vin het een beetje onduidelijk, gewoon een uitgebreid verslag van handelingen en geluiden die je hoort, mischien kunnen we dan stoppen met speculeren en je vertellen wat er aan de hand zou kunnen zijn, succes
 
als ik bijv in zijn 5 zit(lage versnelling, dus lage toeren) met ong 5k rpm en ik geef dan volgas dan lijkt het wel alsof er iets heeeeeel hard gaat klapperen(slaan) hoor je ook wel eens bij stdminhorscooters als ze stationair lope dat tikgeluid zegmaar en dan heel ergdat het lijkt alsof ijzer tegen ijzer slaat alleen zonder dat pinggggg geluid er8eraan
 
het klinkt alsof je krukaslagers verrot zijn, ik denkt dat de kooi van de lager zelf kapot is, en af en toe rijd hij normaal maar soms is het een betonmolen denk ik
 
probleem is dat ik mijn krukaslagers nog 200 km geleden heb vervangen:S:S en ik heb ze netjes vervangen:S:S:S, maar ik had een dikke kras in mijn cilinder, maar de scooterzaak zei dat ik er gewoon mee kon doorrijden en toen ik mijn cilinder eraf haalde zag ik dat mijn naaldlager een beetje koperkleurige afzetting had afgegeven op mijn pistonpern kan dat zijn>>?
 
big-end?? dat deel dat in me krukas geperst zit??(iig tussen die 2 wange:p) daar zat geen speling op en draaide wel soepel(verder weeknie of die kapot is tenminste hoe je dat kan wete) wat ik alleen niet cker weet is dat me lager er een koperen afzetting heeft afgegeven op me pistonpen. en van dat veel geluid maken van me cilinder is dat klappergeluid zoals ik beschreef?? of is dat iets anders dat veel geluid zal maken.
 
Back
Top